اخبار داغ

یک کارشناس فرهنگی مطرح کرد:

کسب شناخت حرکتی بی خطر به سوی هدف است

کسب شناخت حرکتی بی خطر به سوی هدف است
"شناخت” منجر به انتخاب می شود اگر چیزی را با شناخت انتخاب کنیم حرکتی بی خطر به سوی هدف خواهیم داشت و امکان پیروزی افزایش پیدا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرج رسانه، صدیقه دانیالی کارشناس فرهنگی در مورد موضوع شناخت با طرح یک مثال گفت: فکر کنید داخل اتاقی می شوید که کاملا تاریک است و در آن هیچ نوری نیست هنگام ورود طبیعتا ترس خواهید داشت چرا که از شرایط خبری ندارید اینکه پله یا اشیای خطرناکی در مسیر قرار دارد یا خیر؟ دقیقا وقتی صحبت از “شناخت” می شود مانند این است که می خواهید وارد همان اتاق تاریک بشوید اما یک نور یا یک کلید برق به همراه دارید که می توانید اتاق را راحت ببینید و انتخاب کنید. "شناخت" یعنی امکان سنجش، بررسی و تفکر که در نتیجه باعث می شود فرد عاقلانه تر رفتار کند وکاری که درست است انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,

وی افزود: یکی از مهم ترین شناخت هایی که ممکن است همه ما تجربه کرده باشیم ازدواج است که بسیاری از افراد معتقدند که اگر "شناخت" در قبل از ازدواج وجود نداشته باشد ممکن است ازدواج عاقلانه ای صورت نگیرد اما یادمان باشد یکی از شناخت ها در این خصوص شناخت خودمان است که آیا آمادگی این این حرکت مهم در زندگی را داریم یا خیر؟
این کارشناس در ادامه گفت: انتخاب رشته تحصیلی، شغل و دوستان همه نیاز به "شناخت" دارد که اگر بدون آگاهی و دانش کاری را شروع کنیم مطمئنا در طولانی مدت ضربه های جبران ناپذیری به انسان افراد وارد می کند به طور کلی باید گفت “شناخت” منجر به انتخاب می شود اگر چیزی را با شناخت انتخاب کنیم حرکتی بی خطر به سوی هدف خواهیم داشت و امکان پیروزی افزایش پیدا می کند.

دانیالی افزود: در اجتماع می توانیم “شناخت” را به دو دسته تقسیم کنیم.دسته اول "شناخت هایی" که برای انجام کارهای روزانه به آنها نیاز داریم که اگر وجود نداشته باشد خطرات و سرخوردگی زیادی به همراه خواهد داشت و نوع دوم “شناخت” بدنه اصلی جامعه را تشکیل می دهد و به ساختارهایی که در جامعه وجود دارد بر می گردد و منظور از ساختار در جامعه نهادها، ارگان ها و آداب و رسوم تشکیل شده که بدنه جامعه را تشکیل می دهد مثل مسئله ازدواج که یک ساختار اجتماعی است که آداب و رسوم مخصوص به خود دارد که اگر افراد بخواهند از خارج از چارچوب رفتار کنند جامعه آنها را به عنوان افراد هنحارشکن یاد می کند و ممکن است برخلاف آنچه که می خواهند نتیجه بگیرند.

وی در پایان گفت: هر چه "شناخت” بیشتری داشته باشیم درهر دو دسته آسیب کمتری به ما وارد میشود و می تونایم در زندگی پیشرفت داشته باشیم و استرس کمتری در طول زندگی تجربه کنیم و در نتیجه جامعه سالم تری داشته باشیم.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه