اخبار داغ

چگونه عارضه گردپشتی را درمان کنیم؟

چگونه عارضه گردپشتی را درمان کنیم؟
قدم اول در درمان پیشگیری از ایجاد این ناهنجاری به وسیله استفاده به موقع از قوزبند طبی است که برای این بیماران نه تنهااز ایجاد عارضه جلوگیری می کند بلکه ثبات ستون فقرات را نیز افزایش می دهد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران جورابلو کارشناس حرکات اصلاحی درخصوص درمان عارضه گردپشتی به کرج رسانه گفت: چون عارضه گردپشتی باعث کوتاه شدن عضلات شکمی و فشار بر دیافراگم می شود ضعف ارگانیک را به همراه دارد در نتیجه باعث ضعف دستگاه گردش خون و کاهش ظرفیت قلب می شود. این موضوع آستانه خستگی افراد را پایین می آورد و خیلی زود و با کم ترین فعالیت فرد خسته می شود در نتیجه گردش خون سبب تند شدن ضربان قلب، پریدگی رنگ پوست به خصوص دور دهان، عرق زیاد در تمام بدن خصوصا در دست ها و پاها، سردرد، سر گیجه، رخوت و سستی شدید در فرد ایجاد می کند و از طرفی تحدب مهره های پشت موجب فشار بر بر ریشه های عصبی نخاع و اعصاب مرکزی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,

وی افزود: قدم اول در درمان پیشگیری از ایجاد این ناهنجاری به وسیله استفاده به موقع از قوزبند طبی است که برای این بیماران نه تنهااز ایجاد عارضه جلوگیری می کند بلکه ثبات ستون فقرات را نیز افزایش می دهد.هرگز نباید اجازه داد که میزان کیفوز در افراد زیاد شود که باعث آسیب بیشتر به نخاع خواهد شد. تقویت عضلات ذوزنقه و متوازی الاضلاع پشت می تواند کمک به رفع عارضه و جلوگیری از دچار شدن به این عارضه کند. ایجاد جنبش پذیری در مفاصل شانه ها و مهره های ناحیه پشت و هم چنین انجام تمرینات تنفسی، کششی و تقویتی در درمان این عارضه موثر خواهند بود.

,

این کارشناس به معرفی حرکات کششی پرداخت و گفت: به عنوان اولین حرکت در چارچوب در ایستاده و وضعیت مطلوب را انتخاب کرده که قوس کمر تشدید نشود در حالیکه هر دو دست را تا شانه بالا می آوریم می کوشیم تا از چارچوب در به آرامی عبور کنیم و دست ها مانع این عبور شوند عضلات قدامی کش می آید و ستون فقرات به جای اصلی باز می گردد.دومین حرکت؛ دو زانو را جمع کرده و روی زمین می نشینیم سپس تلاش می کنیم تا دست ها را به سمت جلو ببریم و زمین را چنگ بزنیم و با چنگ زدن دست ها را به دورترین نقطه بکشیم.سومین و آخرین حرکت کششی عبارتست از اینکه طاق باز دراز می کشیم دستها را بالای سر می بریم و از کسی می خواهیم تا بالای سرمان قرار بگیرد و با فشار آرنج ها را به سمت زمین نزدیک کند.

,

وی در پایان به معرفی حرکات تقویتی اصلاحی پرداخت و گفت: حرکات تقویتی برای درمان عضلاتی است که در اثر عارضه دچار کشیدگی شده اند. به عنوان اولین حرکت تقویتی در حالی که دمبل در دست داریم روی شکم بر روی یک صندلی خوابیده بازوها را از دو طرف بدن بالا می آوریم و بدون انقباض به حالت اول برمیگردیم.دومین حرکت؛ دو فنر مقاومت که در طرفین به دیوار نصب شده دست ها را تا سر شانه بالا می آوریم وبدن را به جلو متمایل می کنیم و با فشار دست ها را از هم دور می کنیم و مقاومت فنر مانع از چنین حرکتی می شود و باعث تقویت عضلات می شود.سومین و آخرین حرکت ایستاده و دست ها را پشت بدن به یکدیگر قلاب می کنیم بکوشیم آرنج ها را به پایین و عقب فشار بدهیم و آنها را به هم نزدیک کنیم و در این حالت سر باید بالا نگه داشته شود تا قوس کمر افزایش پیدا نکند.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه