اخبار داغ

آبی که برای عده ای نان شد/ سرگردانی قیمت گوجه فرنگی

آبی که برای عده ای نان شد/ سرگردانی قیمت گوجه فرنگی
افزایش قیمت صیفی جات این روزها در بازار کولاک می کند که می گویند علت آن را باید در بارشهای اخیر جست و جو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، فصل زمستان است و تغییرات آب و هوایی و جوی و نزول ها و بارش های آسمانی طبیعی رعد و برق و برف و باران و ... نیز امری خدادای است که گاهی در یک غافلگیری شدت و حدت می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

دیدیم که کارشناس هواشناسی در هفته های اخیر پیش از وقوع سیل و بارش‌های سیل‌آسا در بوشهر و بارش برف و کولاک به ارتفاعی بیش از دو متر در شهرهای شمالی از جمله گیلان در خبر سراسری سیما گفت «ورود سامانه ای بی سابقه به کشور؛ خدا فقط کمک کند».

,

و دیدیم و شنیدیم که این بارش‌های سیل آسا و بی سابقه در شمال و جنوب کشورمان خسارتهای فراوانی به بار آورد و بی شک بسیاری از مسائل را تحت الشعاع خود قرار داد از جمله نوسانات قیمت در برخی کالاها و محصولات کشاورزی.

,

به گفته یک فروشنده فست فود در سرخه قیمت صیفی جاتی همچون گوجه فرنگی در مغازه های میوه فروشی به یکباره با سیری صعودی افزایش یافت؛‌ این فروشنده وقتی علت را از میوه فروش سؤال کرد و فروشنده پاسخش یک چیز بود؛ بارش های غیرمترقبه در شمال و جنوب کشور علت اصلی این افزایش قیمت است.

,

گوجه فرنگی در این چند روز اخیر به قیمت پنج هزار تومان به فروش می رسد و به گفته این میوه فروش تا هفت هزار تومان نیز این روند ادامه خواهد داشت.

,

حال سؤالی که پیش می‌آید اینجاست که چرا اگر قیمت افزایش یافته است فقط در مغازه‌های میوه فروشی اجرایی می شود و قیمت فروش همین گوجه فرنگی توسط فروشنده های دوره گرد و سیار در شهر چیز دیگری است و خود بنده شاهد بودم که این محصول در یکشنبه بازار به قیمت 1500 تومان به فروش می رسد؟ آیا گوجه ها با هم فرق دارند یا باز دست دلالان در میان است و یا باران و برف بر قیمت صیفی جاتی که در مغازه ها فروخته می شوند؛ اثرگذار بوده و نزولات آسمانی شامل حال صیفی جات سیار نمی شود و  یا مسئله چیز دیگری است؛ به هر حال آنچه که واضح و مبرهن است اینکه نظارت و کنترل مسئولان صنف میوه و صیفی جات در شرایطی اینگونه باید بیش از پیش باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه