اخبار داغ

وقتی که بحران مقابل عشق به خدمت زانو می‌زند

گرمای حضور جهادگران در روزهای سرد زمستان استان مرکزی/کمک رسانی به مسافران در راه مانده توسط بسیج

گرمای حضور جهادگران در روزهای سرد زمستان استان مرکزی/کمک رسانی به مسافران در راه مانده توسط بسیج
یک هفته از روزی که مردم استان مرکزی شاهد بارش سنگین برف بودند گذشت؛ بارش نزولات آسمانی گرچه باعث شادمانی مردم شد ولی به واقع نوعی آزمون برای سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با بحران‌های شدید بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ یک هفته از روزی که مردم استان مرکزی شاهد بارش سنگین برف بودند گذشت؛ بارش نزولات آسمانی گرچه باعث شادمانی مردم شد ولی به واقع نوعی آزمون برای سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با بحران‌های شدید بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

بارش برف در مرکز استان به ۷۰ سانتی‌متر رسید؛ با آغاز بارش‌ها تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در آماده باش کامل قرار گرفتند و جلسات ستاد بحران در استانداری مرکزی به طور مرتب تشکیل می‌شد و به منظور رفع مشکلات موجود هماهنگی های لازم صورت می گرفت.

,

بارش سنگین برف در همان ساعات اولیه باعث شد تا مسیر ارتباطی ۷۰۰ روستای این استان مسدود شود و این مناطق در محاصره برف قرار گیرند،  در این شرایط بحرانی نیروهای بسیج و سپاه،وارد میدان عمل شده و برای یاری رساندن به همنوع  در روزهای سخت برفی تلاش کردند.

,

سپاه روح‌الله استان مرکزی برای خدمت‌رسانی به مردم در بحران برف در استان مرکزی وارد عمل شد و با در اختیار قرار دادن تجهیزات و حضور داوطلبانه نیروها در عملیات امدادرسانی به کمک دستگاه‌های اجرایی شتافت.

,

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دیارآفتاب با اشاره به عملکرد سپاه روح‌الله در بارش برف اخیر در استان مرکزی و  کمک‌رسانی به دستگاه‌های اجرایی گفت: سپاه و بسیج یک نهاد انقلابی اند و همیشه برای جهاد در راه خدا و خدمت به مردم  آماده اند؛به منظور تسریع در رفع بحران و کنترل حوادث غیرمترقبه سپاه عضو ستاد بحران است تا هرکجا نیاز شد با درخواست مسئولین در بخش کمک رسانی ورود کند.

,

وی افزود: در بارش اخیر نیز سپاه داوطلبانه و به موقع با تمام توان اعلام آمادگی کرد و براساس نیازهای موجود امکانات خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم و پیشگیری از حوادث به کار گرفت.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در بخش امکانات و دستگاه‌های مهندسی با استفاده از توان تیپ مردم‌پایه ۷۱ روح‌الله و فعال نمودن وسایل و اپراتورهای سنگین گردان مهندسی و ترابری اقدام به پاکسازی خیابانهای اصلی و فرعی کردیم.

,

وی با بیان اینکه ۱۰ اکیپ خودرو تاکتیکی سبک و سنگین برای کمک‌رسانی به  مناطقی که برقشان قطع شده بود سازماندهی شد، گفت: ۱۸ دستگاه خودرو برای برقراری جریان برق در ۲۵ بهمن‌ماه برای کمک به پرسنل شرکت برق استان به منظور ترمیم و وصل برق مناطق شهری و روستایی در شهرستان‌های خنداب، اراک، شازند و فراهان مامور  شدند.

,

 کریمی با بیان اینکه برخی از مناطق شهری و روستایی در پی این بارش‌ها با گذشت دو روز هنوز در خاموشی بودند، گفت: در ۲۶ بهمن‌ماه نیز برای ترمیم و وصل برق ۱۵ خودرو در قالب ۹ اکیپ خودرو تاکتیکی سبک و سنگین به شهرستان خنداب اعزام شدند.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: در ۲۷بهمن ماه  نیز ۱۵ دستگاه خودرو در قالب ۹ اکیپ، سازماندهی و برای ترمیم و وصل برق  شهرستان خنداب به شرکت برق استان مامور  شدند.

,

سردار کریمی با بیان اینکه از توان و امکانات مهندسی تیپ مردم پایه  ۷۱ روح‌الله برای بازگشایی جاده‌ها و راه‌های اصلی بهره‌گیری شد، گفت: بازگشایی محور مواصلاتی روستایی مهرآباد، عسکرآباد، هزاوه و داین؛ بازگشایی جاده مواصلاتی مرزیجران از پادگان تا معابر داخل شهر اراک؛ جاده مواصلاتی کنارگذر غربی اراک حدفاصل گردنه دربند تا تقاطع فراهان با بهره‌گیری از امکانات سپاه محقق شد.

,

وی با اشاره به عملکرد تیپ مردم پایه ۷۱ روح‌الله در بارش برف اخیر در استان مرکزی گفت: در مجموع ۴۸ دستگاه خودروتاکتیکی سبک و سنگین تویو تا، آتیکوو همچنین بکارگیری ۵ دستگاه خودرو مهندسی از جمله لودر، بلدوزر، گریدر، بیل‌بکو و باب‌کت با ۶۶ نفر نیروی کادر تیپ مردم پایه ۷۱ روح‌الله در این ماموریت بکارگیری شدند.

,

سردار کریمی با اشاره به عملکرد نواحی مختلف بسیج در بارش‌های اخیر در استان مرکزی در بخش نیروی انسانی گفت: در بحث نیروی انسانی به پایگاه‌های مقاومت فعال بسیج تمام نواحی ابلاغ شد، تمامی امکانات خود را برای حل مشکلات مردم و کمک رسانی به کارگیری کنند.

,

وی افزود: نیروهای پایور و وظیفه در نواحی مختلف سازماندهی و اعزام شدند که در این راستا دو اکیپ برای راهنمایی شهروندان برای مسیر یابی راه‌ در حوزه غرق‌آباد و ساوه، ۳ اکیپ برای برف‌روبی و بازکردن راه‌های شهری و روستایی در طول ۵ شبانه‌روز در کمیجان، ۴ اکیپ برای امدادرسانی و برف‌روبی جاده‌ها و معابر در زرندیه، اعزام و سازماندهی ۳ اکیپ در فراهان برای کمک به شهرداری و اداره برق بخشی از کمک های داوطلبانه نیروهای پایور و وظیفه نواحی بسیج استان است.

,

کریمی ادامه داد: باتوجه به مسدود شدن راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی تعدادی از مسافران در برف گرفتار شدند که در این راستا با تمام توان ورود کردیم و برای استقرار مسافران، سوله ۹ دی توسط ناحیه شازند آماده و به مدت دو روز پذیرای مسافران در راه مانده بود. همچنین آماده سازی سالن ناحیه مقاومت بسیج فراهان، سازماندهی گروه‌های امداد و نجات بسیج با هلال احمر در ساوه و خنداب به منظور امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف و کولاک توسط سپاه استان انجام شد.

,

وی افزود: توزیع ۵۰ تخته پتو از سوی ناحیه خنداب و زرندیه بخشی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این مدت بود، همچنین در تمام مدت نیروهای سپاه و بسیج در آماده‌باش کامل بودند.

,

کریمی در پایان با اشاره به اقدامات معاونت آماد و پشتیبانی سپاه روح‌الله خاطر نشان کرد: اعزام خودروهای مهندسی برای پاکسازی راه‌ها و مسیرها و همچنین ارائه دو دستگاه اتوبوس جهت انتقال مسافران در راه مانده از جمله اقدامات این معاونت بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه