اخبار داغ

کشت گل ختمی اینبار در چهار محال و بختیاری

کشت گل ختمی اینبار در چهار محال و بختیاری
گیاه دارویی گل ختمی برای نخستین بار درچهارمحال و بختیاری کشت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر؛ گل ختمی جزو گیاهان لعاب دار است و گیاهان لعاب دار گیاهانی هستند که سرشار از ترکیبات قندی به نام موسیلاژ هستند که برای نرم کردن مجرای تنفسی بسیار اهمیت دارد
 
گل ختمی ضد سرفه قوی است


گل ختمی یکی از داروهای گیاهی  است که دارای موسیلاژی است.

گل ختمی جزو گیاهان لعاب دار است و گیاهان لعاب دار گیاهانی هستند که سرشار از ترکیبات قندی به نام موسیلاژ هستند که برای نرم کردن مجرای تنفسی بسیار اهمیت دارد.

خیلی از افراد زمانی که دچار سرما خوردگی  می‌شوند مجاری تنفسی آنها خشک و تحریکات آن کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل افراد مدام سرفه‌های خشک می‌کنند

می‌توان جوشانده گل ختمی را با یک قاشق عسل مصرف کرد که این محلول ضدسرفه قوی است و تاثیر آن را دو برابر می‌کند.
 
گل ختمی  از جمله گیاهانی است که در کشورهای اروپایی داروهای فراوانی از آن تهیه کردند  و اگر بخواهیم به شکل سنتی از این گیاه استفاده کنیم 5 تا 10 گرم از آن را در قوری ریخته و به مدت 15 دقیقه برروی شعله غیر مستقیم قرار داده شود.

برخی از گیاهان داروی که دارای ترکیبات لعاب دار هستند مانند گل ختمی  و گل بنفشه را نباید روی شعله مستقیم آن را قرار داد به دلیل آنکه حرارت مستقیم موجب می‌شود که ترکیبات گیاه تغییر پیدا کند. 


 


کشت دیم گل ختمی درسطح نیم هکتار ازاراضی شهرستان اردل


ابراهیم شیرانی  مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهار محال و بختیاری  مهندس گفت :باتوجه به تغییر شرایط اقلیمی وکاهش بارش ها جهت بهره وری بهترازآب ،کشت گیاهان دارویی به صورت دیم که سازگاربامنطقه باشد دردستورکاراین سازمان می باشد.

وی،بیان کرد: کشت دیم گیاهان دارویی گل ختمی درمساحت نیم هکتاربا میزان بذرمصرفی 3کیلوگرم به صورت کشت مستقیم بادستگاه کارنده درردیفهای 60-70سانتی متر وفاصله دربوته درردیف 10-15 سانتی متربه عمق کاشت 3-5/3 دربهمن ماه موردکشت قرارگرفت.

مهندس شیرانی ،اظهارکرد:این گیاه را تقریبا بااکثرگیاهان می توان به تناوب کشت کرد زیرا مواد وعناصر غذایی مناسب سبب افزایش عملکردگل می شود به همین جهت بهتراست باگیاهانی به تناوب کشت شوند که این گیاه رااز مواد وعناصر غذایی تهی نکنند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان گفت:باتوجه به گرمی هواوپراکنش بارندگی مناسب که دراین منطقه حاکم است انتظاربرداشت 5/1تن گل تر یا به عبارتی 3/تن گل خشک ازاین محصول ،وجوددارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
, گل ختمی ضد سرفه قوی است,
,
,
,
,
, کردن,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,  


کشت دیم گل ختمی درسطح نیم هکتار ازاراضی شهرستان اردل
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه