اخبار داغ

نسل شاهوار گزارش می دهد؛

بیکاری مهم ترین چالش شهرستان شاهرود/ شاهرود از نظر بیکاری در محرومیت قرار گرفته است

بیکاری مهم ترین چالش شهرستان شاهرود/ شاهرود از نظر بیکاری در محرومیت قرار گرفته است
بیکاری یکی از مسائل مهمی است که شهرستان شاهرود از سال های اخیر با آن مواجه شده است، به سرانجام نرسیدن پروژه های عمرانی شهرستان شاهرود، کارخانه های راکد و نیمه راکد موجود در شهرک صنعتی شاهرود و ... در کنار استفاده از نیروهای غیربومی از جمله مسائلی است که بیکاری شهرستان شاهرود را افزایش داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود مرکز آمار ایران در آماری که اردیبهشت ماه سالجاری منتشر کرد آخرین آمار بیکاران کشور در سال 94 را دو میلیون و 700 هزار نفر اعلام کرد. در این بین برخی منابع دیگر و کارشناسان آمار دیگری از بیکاری در کشور ارائه دادند که اختلاف قابل توجهی با آمار منتشر شده مرکز آمار ایران دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود,

مقامات دولتی آمار بیکاری را 3 میلیون و 500 هزار نفر می دانند اما نمایندگان مجلس و کارشناسان بیکاران کشور را بین 5 میلیون تا 7 ملیون نفر می دانند، حال جای سوال اینجاست که آمار واقعی بیکاری در کشور به چه میزان است؟

,

شهرستان شاهرود بزرگترین شهرستان استان سمنان از نظر وسعت و جمعیت می باشد، این شهرستان از شمال به استان گلستان، از سمت شرق به استان های خراسان شمالی و رضوی، از سمت غرب به شهرستان دامغان و از سمت جنوب به استان اصفهان محدود شده است .

,

شرایط جغرافیایی این شهرستان به گونه ای است که پنج اقلیم آب و هوایی در این شهرستان مشهود و به آن لقب شهرود؛ "قاره کوچک" داده شده است. معادن غنی متعددی در این شهرستان وجود دارد تا جایی که محمد رضا خباز استاندار سمنان در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود که در بهمن ماه سال جاری با حضور وزیر ارتباطات در فرمانداری شاهرود برگزار شد اعلام کرد " خدای متعال جدول مندلیف را در شرق استان سمنان پیاده سازی کرده است".

,

بیکاری و کمبود آب مهم ترین مشکلات شاهرود است

, بیکاری و کمبود آب مهم ترین مشکلات شاهرود است,

در حال حاضر شرایط جوانان جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار و بیکاری از مسائل مهمی است که شهرستان شاهرود از سال های اخیر با آن مواجه شده است، به سرانجام نرسیدن پروژه های عمرانی شهرستان شاهرود، کارخانه های راکد و نیمه راکد موجود در شهرک صنعتی شاهرود و ... در کنار استفاده از نیروهای غیربومی از جمله مسائلی است که بیکاری شهرستان شاهرود را افزایش داده است.

,

سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود در جلسات متعدد بیکاری و کمبود آب را مهم ترین مشکلات پیش روی شهرستان شاهرود عنوان کرده است.

,

بیکاری مهم ترین چالش پیش روی شاهرود است

, بیکاری مهم ترین چالش پیش روی شاهرود است,

سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری مهر ماه شهرستان شاهرود با انتقاد از رئیس اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: متاسفانه این افراد که در مرکز استان نشسته اند جرات نمی کنند نرخ بیکاری واقعی در شرق استان سمنان را اعلام کنند، وی عنوان کرده است که در استان سمنان مشکل اشتغال نداریم و تنها مشکلات جزئی در شرق استان سمنان است که آن هم برطرف خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه این مدیر کل خود سابقه خدمت در شهرستان شاهرود را دارد اظهار کرد: مشکل بیکاری شرق استان سمنان مشکل جزئی نیست، مردم شرق استان از بیکاری رنج کشیده و این موضوع به مهم ترین چالش پیش روی شهرستان شاهرود تبدیل شده است.

,

نماینده مردم شاهرود در مجلس با بیان اینکه زمانی که آمار بیکاری را ارائه می دهید جرات اعلام آمار بیکاری شهرستان های شاهرود و میامی را نیز داشته باشید بیان کرد: رسیدگی به مساله بیکاری و اشتغال یکی از مهم ترین مطالبات مردم شهرستان شاهرود از مسئولان است و این مشکل با مدیریت صحیح منابع، برنامه ریزی مناسب و توجه به تولید و صنایع کوچک حل خواهد شد.

,

چرا آمار بیکاری شاهرود رو به افزایش است؟؟؟

, چرا آمار بیکاری شاهرود رو به افزایش است؟؟؟,

در این بین بسیاری از کارشناسان و رسانه های شهرستان شاهرود نیز بارها اعلام کرده اند که با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان در شهرستان شاهرود از نظر منابع غنی معدنی، قابلیت های گردشگری، قطب کشاورزی استان سمنان و از همه مهم ترین فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر آمار بیکاری در این شهرستان روز به روز در حال افزایش است؟؟؟

,

مشکل بغرنج بیکاری در طول سال های گذشته موجب مهاجرت بسیاری از جوانان و نیروهای تحصیل کرده از شهرستان شاهرود شده است. عدم وجود مدیران دلسوزی که دغدغه حل مشکلات شهرستان را داشته باشند و به فکر برنامه ای برای توسعه صنعتی و اقتصادی شهرستان باشند بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و جرائم اقتصادی حاصل از فقر و بیکاری در شهرستان شاهرود افزایش داده است.

,

39 درصد متقاضیان کار شاهرود در سال 94 فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند

, 39 درصد متقاضیان کار شاهرود در سال 94 فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند,

حسین امیر حسینی معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهرود  در گفتگو با خبرنگارنسل شاهواردر مرداد ماه 95 از ثبت نام 4 هزار و 381 نفر از افراد جویای کار در سال 94 در دفاتر کاریابی شهرستان شاهرود خبر داد و اعلام کرد: از این میزان 39 درصد متقاضیان فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند.

, نسل شاهوار, 4 ,

وی افزود: از 4 هزار و 381 نفر افراد جویای کار که سال 94 در دفاتر کاریابی شاهرود ثبت نام کردند تعداد سه هزار و 62 نفر آنها مرد و یک هزار و 256 نفر از متقاضیان زن بودند و تنها یک هزار و 854 نفر از این افراد توسط کاریابی ها به کار گمارده شدند.

, 256 ,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه