اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت و درمان سرخه خبر داد؛

اجرای طرح آموزش سفیران سلامت در مدارس سرخه

اجرای طرح آموزش سفیران سلامت در مدارس سرخه
رئیس مرکز بهداشت و درمان سرخه از اجرای طرح آموزش سفیران سلامت برای دانش آموزان و مربیان در مدارس زیر پوشش شهرستان سرخه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیلا اسکندری در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه، اظهار داشت: در مرکز بهداشتی درمانی شهدای سرخه در تمام خانه های بهداشت روستاهای تحت پوشش مراقبت برای همه گروهای هدف انجام می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

وی خاطرنشان کرد:‌ برای گروه سنی ۳۰تا۷۰ سال طرح پیشگیری و غربالگری بیماریهای غیرواگیر (سرطانها- بیماریهای قلبی و عروقی و دیابت و فشارخون) انجام می گیرد که یک سری از آزمایشات غربالگری و مشاوره تغدیه و روان به صورت رایگان انجام می شود.

,

رئیس مرکز بهداشت و درمان سرخه بیان داشت: همچنین مراقبتهای پیش از بارداری و بارداری و پس از زایمان برای مادران انجام می گیرد.

,

 

,

اسکندری گفت: مراقبت‌های پیش از بارداری بسیار حایز اهمیت می باشد؛ زیرا خانم ها قبل از بارداری با ارزیابی های پزشکی و بهداشتی از سلامت کامل خود مطلع شده و با مشاوره جهت یک بارداری بی خطر اقدام به بارداری می کنند و بدین صورت از یک بارداری پر خطر پیشگیری می شود. .

,

وی افزود: در دوران بارداری در مرکز بهداشتی درمانی شهدای سرخه کلاسهای آمادگی برای زایمان انجام می گیرد که در این کلاس های مراقبتها و ورزشهای دوران بارداری جهت انجام کاهش عوارض دوران بارداری و آمادگی برای یک زایمان راحت و بی خطر و مراقبتهای پس از زایمان  مادر همچنین مراقبت از نوزاد و آموزش شیردهی انجام می گیرد .

, .,

رئیس مرکز بهداشت و درمان سرخه بیان داشت: مراقبت از نوزاد و کودک و آموزش های لازم جهت مراقبت از این گروه های  هدف انجام می گیرد.

, .,

اسکندری اظهار داشت: مراقبت از نوزاد یک دورا ن سخت و پر استرس برای مادر است و متأسفانه آمار مرگ نوزاددر استان به علت زایمان های زودرس و حاملگی پرخطر می باشد؛ بنابراین مراقبتهای دوران بارداری و زایمان و نوزاد بسیار اهمیت در پیشگیری از مرگ نوزادان دارد.

,

وی عنوان کرد: در مدارس نیز مراقبت های ارزیابی و غربالگری از دانش آموزان و معاینات شپش انجام می گیرد و آموزش های  بهداشتی برای اولیا و مربیان و دانش آموزان انجام می شود.

,

رئیس مرکز بهداشت و درمان سرخه با اشاره به اینکه مکمل یاری (آهن و ویتامین  دی) برای دانش آموزان انجام می گیرد، گفت: طرح آموزش سفیران سلامت برای دانش آموزان و مربیان در مدارس زیر پوشش انجام می گیرد .

, .]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه