اخبار داغ

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی؛

بیش از 50 درصد انحراف‌های جامعه ناشی از مصرف مواد مخدر است/ مشروبات الکلی را از طریق فضای مجازی تبلیغ می‌کنند

بیش از 50 درصد انحراف‌های جامعه ناشی از مصرف مواد مخدر است/ مشروبات الکلی را از طریق فضای مجازی تبلیغ می‌کنند
سردار نصرتی گفت: مصرف مواد مخدر اشخاص را به انحراف می‌کشاند و زمینه‌ی سرقت و نزاع را فراهم می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، محمدعلی نصرتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان آذرشهر با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر جزو پنج اولویت اساسی حوزه‌های اجتماعی آذربایجان‌شرقی است، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس، دشمن از طریق جنگ نرم و هدف قرار دادن اعتقادهای مردم وارد عمل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: امروزه مواد مخدر شوک هزاره سوم است که ترویج مواد مخدر صنعتی و مشروبات الکلی از طریق فضای مجازی مهمترین اقدام دشمنان علیه جمهوری اسلامی است.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی تاسیس مرکز ماده 16 و در راستای آن ایجاد اشتغال برای 600 معتاد پاک سازی شده را از اهم فعالیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دانست و عنوان کرد: مرکز ماده 16 به یک مرکز مدرن درمانی، اقامتی و کارگاهی تبدیل شده و معتادان بعد از بهبود کامل در این مرکز با اشتغال در زمینه‌های مختلف همچون فرش بافی، خیاطی و سایر شغل‌ها اعتماد به نفس خود را جهت حضور در جامعه احیا می‌کنند.

,

وی ادامه داد: به منظور احیاء هویت و خودباوری و همچنین خانواده پذیر و جامعه پذیر کردن معتادان و جلوگیری از لغزش احتمالی آنها باید نسبت به اشتغال آسان اقدام شود.

,

دبیر شورای هماهنگی توجه به مقوله فرهنگی و پیشگیری با محوریت خانواده و مدرسه را مهم ارزیابی کرد و گفت: اصلی ترین راه مبارزه و پیشگیری از موادمخدر آگاه‌سازی جوانان می‌باشد.

,

نصرتی تاکید کرد: با برخورد جدی ومستمر با خرده فروشان ، پیشگیری از کشت شاهدانه و خشخاش، جمع آوری معتادین متجاهر ، توجه جدی به نقاط آلوده در شهرها و روستاها، نظارت جدی و تخصصی بر عطاری‌ها و گلخانه‌ها، ناامن کردن مسیرهای ورود و خروج موادمخدر، باید با گردنکشان موادمخدر قاطع و بی امان برخورد کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه