اخبار داغ

اکران فیلم« یتیم خانه ایران » ویژه دانشجویان دانشگاه کردستان

اکران فیلم« یتیم خانه ایران » ویژه دانشجویان دانشگاه کردستان
حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با همکاری و مشارکت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان در قالب جشنواره مردمی فیلم عمار به مدت دو شب فیلم « یتیم خانه ایران » جهت دانشجویان دانشگاه کردستان اکران کرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُرددانش؛ امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور آگاهی بیشتر دانشجویان از ماهیت و سیاست های استعماری دول غربی علی الخصوص آمریکا و انگلیس در طول تاریخ نسبت به مردم ایران حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در قالب جشنواره مردمی فیلم عمار و با همکاری و مشارکت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان به مدت دو شب فیلم ارزشی « یتیم خانه ایران» را ویژه دانشجویان خواهر و برادر اکران نمود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُرددانش,

وی با اشاره به استقبال گسترده دانشجویان از این برنامه که همراه با پخش کلیپ« ماایستاده ایم » ازتولیدات مرکز مستند سوره حوزه هنری و همچنین پخش بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی در راستای توجه مسلمانان به حفظ وحدت اسلامی و همچنین برنامه ریزی دشمنان جهت ضربه زدن به وحدت مسلمین صورت گرفت ، افزود: در این برنامه که انشاء ا... تداوم نیز خواهد داشت در دو شب دوشنبه و سه شنبه به ترتیب برادران و خواهران دانشجو دانشگاه کردستان این فیلم را در سالن شماره 1 پردیس سینمایی بهمن سنندج  به تماشا نشستند .

,

 درفاصله سال های 1295 تا 1297هجری شمسی در پی ورود استعمار پیر انگلیس به ایران قحطی بزرگی سراسر ایران را در پی گرفت که منجر به درگذشت بیش از 9 میلیون نفر از جمعیت 18 میلیونی ایران شد .

,

 این اتفاق که در طول تاریخ بی سابقه است، بدلیل نفوذ های صورت گرفته توسط نظام سلطه وکوتاهی تاریخ نویسان آنچنان باید و شاید به آن پرداخته نشد و در دوران معاصرنیز متأسفانه به آن پرداخته نشده است .

,

   ابوالقاسم طالبی پس از ساخت فیلم « قلاده های طلا» از سال 1392 به منظور بیان واقعیت های این دوران فراموش شده و در راستای تعهد هنری ، فیلم « یتیم خانه ایران » را به تصویر در آورده است تا در آن درد و رنج مردم ستمدیده از دست استعمار را برای نسل های ناآشنا با آن دوران و حذف شده در تاریخ  باز روایت نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه