اخبار داغ

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده:

توانمندسازی زنان، توانمندسازی بشریت است/ رویکردهای متعارض در مواجه با جایگاه زنان

توانمندسازی زنان، توانمندسازی بشریت است/ رویکردهای متعارض در مواجه با جایگاه زنان
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به نقش مهم زنان در جامعه گفت: توانمندسازی زنان ، توانمندسازی بشریت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، فهیمه فرهمند پور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده صبح امروز در اولین دوره آموزش طرح ملی توان افزایی زنان مدیر و مسئول در کردستان اظهار کرد: سال گذشته تفاهم نامه‌ای در حوزه زنان و خانواده وزارت کشور در خصوص توانمندسازی زنان مدیر در سطح کشور به امضاء رسید که برگزاری این دوره در کردستان در راستای اجرای این تفاهم‌نامه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل، ,


وی افزود: زنان برای ایفای نقش های سازمانی و ارتقا توانایی ها نیازمند کسب مهارتهای ویژه هستند و این مهارتهای ویژه تنها با فعالیت های آموزشی ممکن می شود.

,
,


فرهمندپور با بیان اینکه با جدیت در راستای توانمندسازی و ارتقاء مهارت‌های شغلی زنان مدیر و مسئول در کشور حرکت خواهیم کرد، گفت: در این دوره آموزشی سه عنوان در زمینه "سازوکارهای نقادی و اسناد بالادستی در حوزه زنان"، ج"نقش و سهم زنان در اسناد ملی و بین المللی" و همچنین "توانمندسازی حقوقی و عدالت محوری جنسیتی" تدریس و ارائه خواهد شد.

,
,


وی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را افزایش کیفیت پست‌های مدیریتی توسط زنان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تعداد مدیران زن از لحاظ کمیت قابل انتظار نیست، قصد داریم با برگزاری این دوره‌های آموزشی، کیفیت مدیریت توسط زنان را افزایش دهیم که این مسیر می‌تواند راه منطقی برای افزایش کمیت این قشر موثر جامعه باشد، زیرا افزایش کمیت و مهارت‌های شغلی زنان برای ما مهم است.

,
,


وی با بیان اینکه در کشور ما خلاء‌های جدی نسبت به حوزه زنان وجود دارد، گفت: زنان برای جبران این خلاء‌ها باید نقش موثر خود را ایفا کنند و نسبت به حوزه‌های کاری خود در بخش زنان حساس شوند.

,
,


به گفته مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، 12 ساعت از این دوره آموزشی به صورت سه نیمروز و تدریس مباحث توانمندسازی و 25 ساعت آن به شکل غیرحضوری خواهد بود.

,
,


فرهمندپور با اشاره به سه رویکرد متفاوت در مواجهه با جایگاه زنان، گفت: سه رویکرد در مواجهه با جایگاه زنان وجود دارد که اولین رویکرد آن دیدگاه سنتی نسبت به زن با مولفه‌هایی همچون باور به ناتوانی و فرودستی زنان در مقایسه با مردان، محدود سازی حوزه نقش آفرینی زنان، آسیب خیز دانستن هرگونه حضور اجتماعی زنان می‌باشد که این رویکرد هیچ ارتباطی به دین ندارد بلکه ریشه در سنت‌ها و حرف‌های کهن دارد.

,
,


وی دومین رویکرد در مواجهه با جایگاه زنان را دیدگاه مدرن مبتنی بر اندیشه‌های فمینستی عنوان و اظهار کرد: این رویکرد اعتقاد به برابری کامل و انکار مطلق نقش‌های جنسیتی دارد.

,
,


مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، گفت: آن رویکردی را که ما در مواجهه با جایگاه زنان قبول داریم رویکرد مبتنی بر رویکردهای دینی است که این رویکرد باور به کرامت عمومی انسان بدون هر گونه تمایز، پذیرش تفاوت‌های طبیعی موثر بر نقش‌ها و کارکردها و تعدیل دیدگاه برابر دارد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه