اخبار داغ

مدیرکل زندانهای کردستان :

جرائم مالی ، حقوقی و مواد مخدر، بیشترین ورودی های زندان در کردستان/ 70 درصد زندانیان زیر دیپلم هستند

جرائم مالی ، حقوقی و مواد مخدر، بیشترین ورودی های زندان در کردستان/ 70 درصد زندانیان زیر دیپلم هستند
مدیرکل زندانهای کردستان فراوانی نوع جرائم در ورودی های زندانهای استان را به ترتیب جرائم مالی و حقوقی، مواد مخدر، سرقت و ربودن مال غیر ، جرائم علیه اشخاص و اموال و ... برشمرد و گفت: خوشبختانه استان کردستان یکی از امن ترین استان های کشور است و آمار زندانیان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، اسحاثق ابراهیمی مدیرکل زندانهای کردستان در دیدار با استاندار کردستان، اقدامات اصلاحی و تربیتی صورت گرفته برای زندانیان را هدفمند و نتیجه بخش دانست و گفت: در حال حاضر کلاس های فرهنگی و تربیتی در زمینه های مختلف  از جمله آموزش قرآن، کتابخوانی، هنری، ورزشی، حرفه آموزی و اشتغالزایی و ... بر اساس استعدادیابی که توسط کارشناسان زندان های استان به عمل می آید، برای آنان برگزار می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


ابراهیمی ضمن تقدیر و تشکر از تعامل سازنده مدیرکل فنی و حرفه ای استان با زندان ها در زمینه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان بیان داشت: خوشبختانه با همکاری مراکز ذیربط در امر اشتغال و حرفه آموزی زندانیان از جمله فنی و حرفه ای، صنایع دستی و گردشگری و جهادکشاورزی، حدودا 4000 نفر از ابتدای سال تا پایان آذرماه موفق به اخذ گواهینامه معتبر مهارتی شده اند.

,
,


مدیرکل زندانهای کردستان فراوانی نوع جرائم در ورودی های زندانهای استان را به ترتیب جرائم مالی و حقوقی، مواد مخدر، سرقت و ربودن مال غیر ، جرائم علیه اشخاص و اموال و ...  برشمرد و گفت: خوشبختانه استان کردستان یکی از امن ترین استان های کشور است و آمار زندانیان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است .

,
,


ابراهیمی هم چنین از کاهش ورودی های زندانهای استان در این جرائم خبر داد و افزود: با توجه به اقدامات پیشگیرانه ای که از سوی مسئولین ذیربط در استان صورت گرفته است شاهد کاهش 15درصدی  ورودی های زندانهای استان می باشیم که این کاهش در برخی از جرائم به 33% نیز رسیده است.

,
,


وی فقر اقتصادی، کم سوادی، اعتیاد و بیکاری را از مهم ترین علل وقوع جرم در جامعه کنونی دانست و در این باره گفت: در حال حاضر حدودا 70درصد از ورودهای زندانهای استان را افرادی با تحصیلات زیر دیپلم تشکیل می دهند که این موضوع حاکی از رابطه معکوس میان سطح تحصیلات و میزان وقوع جرم می باشد.

,
,


مدیرکل زندانهای کردستان با طرح مشکلات زندانها و عدم کفایت اعتبارات مصوب در جهت مرمت و بازسازی زندانهای استان و اجرای دقیق و هدفمند برنامه های اصلاحی و تربیتی، خواستار توجه مسئولین به رفع مشکلات زندانها شد.

,
,

بیکاری ، یکی از مهم ترین مشکلات مردم کردستان

,


در ادامه استاندار کردستان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در زندانهای استان و در جهت اصلاح و تربیت افراد بزهکار جامعه گفت: شغل زندانبانی از مشاغل سخت و طاقت فرسای جامعه است زیرا پرسنل این مراکز در طول مدت خدمت با افرادی سروکار دارند که به دلیل ناهنجاری و ارتکاب جرم، جامعه حاضر به پذیرش آنان نبوده و جهت نگهداری و بازسازگاری اجتماعی تحویل زندانها شده اند.

,
,


استاندار کردستان تعدد عناوین مجرمانه را یکی از دلایل افزایش جمعیت زندانها دانست و گفت: از آنجائیکه کاهش جمعیت کیفری زندانها از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز می باشد لذا حرکت در این مسیر، استفاده از مجازات های جایگزین حبس وکاهش عناوین مجرمانه  را می طلبد.

,
,


این مقام مسئول بیکاری را یکی از مهم ترین مشکلات مردم کردستان قلمداد نمود و در این خصوص اظهار داشت: مردم کردستان همواره در کلام بزرگان به نیکی یاد شده اند و خوی نیک اندیشی زبان زد مردم این خطه از کشور می باشد لذا چنانچه مشکلات حوزه اشتغال جوانان در این استان فرهنگی حل شود، آمار جرائم نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه