اخبار داغ

آنفولانزای فوق حاد مرغی در هرمزگان مشاهده نشده/ ضرورت تعطیلی پرنده فروشی ها در بندرعباس و میناب

آنفولانزای فوق حاد مرغی در هرمزگان مشاهده نشده/ ضرورت تعطیلی پرنده فروشی ها در بندرعباس و میناب
مدیر کل دامپزشکی هرمزگان یکی دیگر از عوامل انتقال بیماری آنفولانزا را مراکز فروش پرندگان دانست و تاکیدکرد : باید پرنده فروشی های کارگزاری بندرعباس و پنج شنبه بازار شهرستان میناب بطور موقت تعطیل شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ هرمز؛آنفلوانزای فوق حاد مرغی یکی از خطرناکترین بیمارهای پرندگان محسوب می شودکه عامل اصلی آن ویروس است که به راحتی بین پرندگان انتشار می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز, ؛,  هرمز,

ویروس آنفلوانزای فوق حاد مرغی از انواع مختلفی برخوردار است که در بعضی از این بیماری علاوه بر پرندگان سبب بیماری در انسان ها می شود به این علت  کـه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان بیماری مشترک میان انسـان و حیـوان شـناخته شده و مبارزه با این بیماری در کل کشورها مورد تاکید بسیاری است.

,

آنفلوانزای فوق حاد مرغی قابل پیش بینی نمی باشد و سرعت نشر این بیماری با سرعت بالایی شکل می گیرد و اکثر پرندگانی که بیمار می شوند از بین می روند یا باید آن ها را کشت  لذا افرادی که به نوعی پرندگان در ارتباط هستند باید در این خصوص توجه بسیاری کنند .

,

از نشانه های این بیماری در پرندگان بیحالی، افسردگی، کم اشـتهایی است و باید توجه داشته باشند افرادی که پرنده ای با این علایم را دارند باید به دامپزشک مراجعه کرد.

,

20استان کشور درگیرویروس آنفولانزای فوق حاد مرغی هستند

, 20استان کشور درگیرویروس آنفولانزای فوق حاد مرغی هستند,

محمد جانباز ،مدیر کل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به  شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد مرغی در مرغداری های  کشور،گفت : استانهای فارس ، کرمان (جیرفت )، یزد ، اصفهان و چهار محال و بختیاری با این موضوع مواجه هستند، به دلیل ورود پرندگان مهاجر به کشور 20 استان درگیر ویروس آنفولانزای فوق حاد مرغی هستند.

,

وی افزود: با بررسی های انجام شده تاکنون هیچگونه نشانه ای از این بیماری در هرمزگان مشاهده نشده است اما به دلیل همجواری با استان های فارس وکرمان نیاز است اقدامات پیشگیرانه درسطح استان انجام شود .

,

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه خودروهای حامل مرغ ، لاشه آلوده وکارگران می توانند به عنوان ناقل بیماری به استان باشند، اظهار کرد : باید با برنامه ریزی مناسب از تردد خودروهای حامل گوشت مرغ  از استانهای فارس و کرمان به استان جلوگیری شود .

,

جانباز با توجه به اینکه یکی دیگر از عوامل انتقال بیماری آنفولانزا را مراکز فروش پرندگان است ،خاطرنشان کرد : باید پرنده فروشی های کارگزاری بندرعباس و پنج شنبه بازار شهرستان میناب بطور موقت تعطیل شوند که این  امر نیاز به تصمیمات استانی از سوی استانداری و مسئولین ذیربط می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه