اخبار داغ

صادرکننده نمونه استان مرکزی:

توسعه صادرات غیر نفتی از راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی/صنعت طیور کشور نیازمند تقویت مدیریت زنجیره یکپارچه است

توسعه صادرات غیر نفتی از راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی/صنعت طیور کشور نیازمند تقویت مدیریت زنجیره یکپارچه است
صادرکننده نمونه استان مرکزی با تاکید بر حمایت دولت برای توسعه صادرات غیرنفتی گفت: ساختار صنعت طیور کشور نیازمند تقویت مدیریت زنجیره یکپارچه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پیام دلیجان؛ توسعه تجارت رشد اقتصادی ایران تا به امروز متکی به درآمدهای نفتی بوده است، وابستگی به درآمدهای نفتی به دلیل بالا و پائین شدن قیمت‌های جهانی باعث می‌شود تا ضمن اثرگذاری بر درآمدهای نفتی، در اقتصاد کلان تأثیر می‌گذارد و رشد اقتصادی را همپای تورم، دچار نوسان‌های شدید می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان؛ ,

ضرورت توجه بیشتر به صادرات غیرنفتی، راه‌های گسترش آن و حضور فعال در عرصه بازارهای خارجی و همچنین ترغیب صادرکنندگان ایرانی برای رسیدن به توسعه اقتصادی امری مهم است چراکه صادرات غیرنفتی تثبیت کننده تولید و اشتغال بوده و ﺿﺮﻳﺐ ﺗﻮﻟﻴﺪ ارزش اﻓﺰوده ﻛﺎﻻﻫﺎ و ﺧﺪﻣﺎت را اﻓﺰاﻳﺶ میدهد.

,

در کشور، واحدهای تولیدی زیادی وجود دارند که می‌توانند با بهبود کیفیت در زمینه صادرات موفق باشند.

,

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی، بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی فعالیت دارد که به عنوان قطب تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی‌استر در کشور شناخته می‌شود. تعدادی از این واحدها علاوه بر نیاز داخل در زمینه صادرات هم فعالیت دارند.

,

شرکت دُرنا یکی از این واحدهای تولیدی شهرستان دلیجان، دارای مجهزترین تجهیزات روز دنیا است که علاوه بر تامین نیاز داخل در بخش صادرات محصولات خود نیز گام مهمی برداشته است.

,

این شرکت به عنوان اولین کشتارگاه صنعتی طیور کشور مطرح بوده و متشکل از ۴۱ شرکت زیرمجموعه است. هم اکنون دارای ۲ خط کشتار جداگانه به ظرفیت اسمی ۲۰۰۰ و ۶۰۰۰ و ظرفیت عملی ۴۰۰۰ و ۸۰۰۰ قطعه در ساعت بوده و قادر است در یک شیفت کاری حداقل سالیانه هجده میلیون قطعه مرغ را کشتار، عمل‌آوری و بسته بندی کند.

,

 

,

صنعت طیور کشور نیازمند تقویت مدیریت زنجیره یکپارچه است/صادرات ۹۲ درصد محصولات گروه درنا دلیجان

,

محمود بیگی مدیرعامل گروه صنعتی دُرنا دلیجان در گفت‌وگو با خبرنگار پیام دلیجان؛ با بیان اینکه این شرکت هشت هزار تُن سردخانه نگهداری دارد، گفت: ساختار صنعت طیور کشور نیازمند تقویت مدیریت زنجیره یکپارچه است؛ با اجرای این طرح تمامی مراحل تولید شامل تهیه و توزیع نهادههای دامی، خوراک دام و طیور، صنعت کشتارگاهی، سلامت دام و طیور و به طور کلی تمامی فرآیند تولید و توزیع را در زنجیره جاوید دلیجان عملیاتی ساختیم و می‌توانیم با افتخار بگوئیم این شرکت الگوی اقتصادمقاومتی است.

, پیام دلیجان؛,

این صادرکننده نمونه استان مرکزی با بیان اینکه در سال "اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل" شرکت توانست ۹۲ درصد محصولات خود را صادر کند، افزود: خوشبختانه تمامی واحدهای این مجموعه به صورت صادرات محور پایه‌گذاری شده است.

,

وی افزود: بیشترین صادرات به کشور عراق بوده اما بازار کشورهای افغانستان، ترکمنستان، آفریقای جنوبی و... را نیز پوشش داده ایم.

,

عضو اتحادیه مرغداران استان مرکزی در خصوص زنجیره جاوید دُرنا دلیجان تصریح کرد: از آنجایی که کشور چین بیشترین مصرف کننده پای مرغ در سطح جهان است، بیش از ۴۲ سال این محصول به صورت کاملاً استاندارد و در بسته‌بندی‌های مناسب از طریق "ویتنام" و "هنگ کنگ" به چین صادر می‌شود.

,

مدیرعامل گروه صنعتی دُرنا دلیجان اضافه کرد: در همین راستا بسیار تلاش کردیم تا کشورهای واسطه را حذف کنیم و به طور مستقیم صادرات پای مرغ به چین را انجام دهیم اما متأسفانه تا به امروز این امر محقق نشده چراکه زیرساختها مهیا نیست.

,

بیگی یکی از بزرگترین افتخارات مجموعه خود را کیفیت و برندسازی دانست و گفت: یکی دیگر از افتخارات گروه صنعتی دُرنا این است که هر ساله از سوی دستگاه‌های اجرایی استان بعنوان صادرکننده نمونه انتخاب می‌شویم و یک مرحله نیز به عنوان صادرکننده نمونه کشوری، در بعضی از سال‌ها نیز به عنوان صنعتگر ممتاز و کارآفرین برتر شناخته شده ایم.

,

امسال نیز در نخستین همایش تجلیل از نشانهای تجاری برتر صنعتی ومعدنی، گروه تولیدی دُرنا برند برتر و ممتاز جشنواره را از آن خود کرد.

,

همچنین در ۲۲ آذرماه سال جاری نیز در همایشی به مناسبت روز ملی صادرات به عنوان برترین صادرکننده استان برگزیده شد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه