اخبار داغ

برگزاری کارگاه آموزشی تقویت و توسعه کانون زنان قومیتی در کردستان/ طلاق؛ زیربنای بسیاری از آسیب‌های اجتماعی!

برگزاری کارگاه آموزشی تقویت و توسعه کانون زنان قومیتی در کردستان/ طلاق؛ زیربنای بسیاری از آسیب‌های اجتماعی!
به دلیل اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی و راههای پیشگیری از آن ، کارگاه آموزشی توسعه و تقویت کانون زنان قومیتی با حضور 70 نفر از بانوان کردستانی در سنندج برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهید منصوری مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در گفتگو با آفتاب دل اظهار کرد: داشتن روحیه بسیجی و جهادی می تواند در حوزه های اجتماعی تاثیر گذار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل ,

 

,


وی گفت: تربیت یک فرآیند است که برای دستیابی به هدف مشخص استمرار دارد که گاه در این مسیر سهل انگاری صورت گرفته و زمینه ساز اختلال رفتاری و حوادث ناگوار می شود.

,
,

, ,

منصوری افزود: آگاه ساختن اقشار مختلف جامعه به ویژه والدین و فرزندان نسبت به توانمندی های خویش سبب می شود تا در مواقع خاص در زندگی از جمله در زمان بحران های زندگی رفتار مناسب داشته باشد.

,

, ,

منصوری انتقال ارزش ، باور و رفتارها از گذشته به نسل امروز ، استفاده از دست آوردهای جدید در حوزه تعلیم و تربیت با هدف انتقال آموزه های دینی ، ملی و فرهنگی را از دیگر راهکارهای مناسب در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی ذکر کرد.

,

, ,


وی اظهار کرد: اکنون تلفن همراه و شبکه های اجتماعی به یکی از محورهای آسیب پذیری نوجوانان و جوانان تبدیل شده به گونه ای که بیشترین اوقات فراغت افراد در این زمینه گذرانده می شود.

,
,

, ,


وی به آسیب های دیگر در بخش آسیب های اجتماعی به خشم ، اعتیاد ، طلاق ، ارتباط کم بین والدین و فرزندان ، گذراندن بیشتر وقت دانش آموزان با دوستان و فضای خارج از خانه ، استفاده از برنامه های ماهواره ای و ... اشاره کرد و یادآور شد: کاهش دادن این آسیب ها در کردستان نیازبه برنامه ریزی ، عزم بسیجی وار در گسترش آموزش مهارت های زندگی دارد.

,
,

, ,


وی گفت: به دلیل اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی و راههای پیشگیری از آن ، کارگاه آموزشی توسعه و تقویت کانون زنان قومیتی با حضور 70 نفر از بانوان کردستانی در سنندج برگزار شد.

,
,

, ,


منصوری هدف از برگزاری این کارگاه را آشنای بانوان با آسیب های اجتماعی و انتقال این آموزه ها به دیگران دانست .

,
,

, ,


وی گفت: بیکاری ، اعتیاد به مواد مخدر ، فقر اقتصادی ، مهاجرت ، اختلافات طبقاتی و رویای به دست آوردن زندگی بهتر از عواملی است که فشارهای روانی زیادی را بر زندگی مشترک زن و مرد وارد می کنند، در نتیجه در بسیاری از این موارد، به دلیل سستی پایه های زندگی و نبود تفاهم و شناخت زوج ها از یکدیگر ، زندگی مشترک زن و مرد حتی با داشتن فرزند و زندگی مناسب به جدایی می انجامد که این مساله نیز بر آسیب های اجتماعی می افزاید.

,
,

, ,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه