اخبار داغ

از ابتدای سال‌جاری تا کنون؛

4700 نفر از خدمات کمپ‌های ترک اعتیاد در آذربایجان‌غربی بهره‌مند شده‌اند

4700 نفر از خدمات کمپ‌های ترک اعتیاد در آذربایجان‌غربی بهره‌مند شده‌اند
معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 4هزار و 700 نفر از خدمات کمپ‌های ترک اعتیاد در این استان بهره‌مند شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروین محمدی‌پور در گفت‌و‌گو با اروم‌نیوز ، با اشاره به رویکرد بهزیستی آذربایجان‌غربی در امر مبارزه با اعتیاد اظهار داشت: با توجه به اینکه وظیفه بهزیستی پیشگیری و درمان اعتیاد است، امر مبارزه مربوط به سایر ارگان‌ها می‌شود، لذا بهزیستی علاه بر بهره‌گیری از ظرفیت محیط‌های مردمی از جمله محلات و کارگری سعی دارد تا بر اصل پیشگیری نیز تمرکز کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز ,

وی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را نیازمند ایجاد یکسری بسترها عنوان‌کرد و افزود: همانطوری‌که شاهد هستیم طبق آمارها جهانی درصد کمی از معتادین در چرخه درمان ماندگاری دارند و یا اینکه بعد از ترک دوباره به سمت مواد نمی‌روند و دلیل این امر نیز پیچیدگی مقوله اعتیاد می‌باشد .

,

این مسئول، تصریح کرد: از این رو این پیچیدگی ایجاب می‌کند تا همتی همگانی و سراسری در حوزه پیشگیری، مبارزه و درمان صورت گیرد.

,

وی، درباره علت گرایش جوانان به اعتیاد نیز گفت: کارشناسان بر این باورند که دلایل مختلفی چون نبود محیط گرم خانوادگی، بیکاری، عدم آگاهی، نداشتن مهارت‌های زندگی، دوستان نامناسب و در دسترس‌بودن مواد از جمله علل گرایش جوانان به اعتیاد محسوب می‌شوند.

,

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌غربی، مشکل اصلی در حمایت از معتادین را نبود چرخه محکم بعد از درمان و جامعه‌پذیری آنان عنوان‌کرد و افزود: با توجه به اینکه اشتغال در بین این اقشار یکی از مشکلات اساسی می‌باشد لذا خانواده و جامعه نیز کمک موثری برای معتادینی که ترک می‌کنند انجام نمی‌دهند.

,

وی، اعتیاد را در زمره آسیب‌های نخست کشور و استان دانست که باعث بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیری در کشور می‌شود و گفت: امروز نیز مواد مخدر صنعتی از قبیل شیشه در صف اول مصرف معتادین قرار دارد.

,

محمدی‌پور، با اشاره به آمار کمپ‌های ترک اعتیاد در آذربایجان‌غربی نیز اظهار داشت: تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد در استان بر اساس آنچه که بهزیستی مجوز داده 12 مرکز اقامتی میان مدت، 18 مرکز سرپایی و 5 مرکز گذری و کاهش آسیب مورد است و از ابتدای امسال تاکنون نیز 4 هزار و 700 نفر از خدمات این کمپ‌ها بهره‌مند شده‌اند.

,

وی تاکید کرد: به طور قطع مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز در استان از صلاحیت لازم در این امر برخور دارند و نظارت‌های لازم در این مراکز نیز به طور جدی انجام می‌شود.

,

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌غربی، سن اعتیاد در آذربایجان‌غربی را نیز تابعی از میانگین کشوری عنوان‌کرد و ابراز داشت: زنانه‌شدن پروسه اعتیاد و کاهش سن اعتیاد و گرایش جوانان به سمت مواد مخدر صنعتی از چالش های جامعه امروز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه