اخبار داغ

یک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومان برای سفر یک روزه؛

درِ بسته صندوق شهرداری کرج به پروژه های ناتمام شهری

درِ بسته صندوق شهرداری کرج به پروژه های ناتمام شهری
شهرداری کرج برای پروژه‌های مهم عمرانی و خدمات دهی مناسب به شهروندان کرج مشکل بودجه دارد اما برای سفر یک روزه رئیس جمهور به البرز یک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومان هزینه می کند،براستی مردم از این ریخت و پاش ها اطلاع و رضایت دارند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»؛ تقریباً چند سالی است که فصل مشترک همه توجیه ها و شانه خالی کردن های مسئولین از انتقادات کمبود بودجه و اعتبار برای انجام کارهای بر زمین مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 
,
شهردار کرج در یکی از جلسات شورای شهر درباره متمم بودجه سال جاری گفته بود که تنها 60 درصد درآمد های پیش بینی شده امسال تا کنون محقق شده است و بودجه مورد نظر برای شهر تامین نخواهد شد.
,
 
,
عقل سلیم می گوید در صورتی که مشکل این است، دارایی های موجود بهتر کنترل شده و با وسواس و دقت صرف شود، اما از قرار معلوم برای عده ای در اسن شهر مناسبات جناحی و خودشیرینی های سیاسی بر هر مصلحتی ترجیح دارد.
,
 
,
چند روز قبل از سفر هیات دولت در آبان ماه به استان البرز شهرداری لایحه دو فوریتی برای هزینه های شهرداری در این زمینه ارائه می دهد و در حالی که برای بار اول رای نمی آورد در یک اقدام غیرقانونی و با فشار شهردار و برخی اعضاء فوریت لایحه دوباره به رای گذاشته می شود تا 500 میلیون تومان از بودجه شهرداری صرف سفر یک روز رئیس جمهور شود.
,
 
,
بعد از گذشت نزدیک به سه ماه از این سفر لایحه دیگری با حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار به صحن شورا آورده می شود تا بودجه مورد نظر افزایش پیدا کند که البته با نظر مخالف اعضاء این لایحه جهت اصلاح بازگرداننده می شود. 
,
 
,
اما گویا اصلاح مورد نظر شورا نه کاهش بودجه بلکه افزایش آن بوده است چرا که بعد از اصلاح لایحه مبلغ 1 میلیارد و 850 میلیون تومانی در نظر گرفته می شود که در نهایت با 1 میلیارد و 450 میلیون تومان به تصویب شورا می رسد. 
,
 
,
اینکه شهرداری چطور می تواند فاصله 400 میلیونی بین مصوبه شورا و هزینه های انجام شده خود را پر کند خود سوال مجزایی است که باید از مجموعه خدمات شهری کرج مطالبه شود.
,
درخواست اعضای شورای شهر مبنی بر ارسال لیست هزینه کردها منجر به تهیه لیست جنجالی این روزها می شود.
,
 
,
نزدیک به دو سال است که پروژه متروی کرج تعطیل شده و عمده اختلافات بر سر اعتبار و بودجه آن است، آلودگی هوا از مرز بحران گذشته همه مسئولین اقدامات موثر را منوط به تامین بودجه می کنند، مدیرعامل اتوبوس رانی برای خرید 200 دستگاه اتوبوس جدید بحث بودجه را وسط می کشد، هنگامی که سگ بدن های پاک کودکان این شهر را تکه تکه می کند مدیر عامل سازمان پسماند کمبود بودجه را عامل عدم جمع آوری سگ های ولگرد می داند، آتش نشانی کرج دلیل کمبود تجهیزات مجموعه خود را هزینه های بالا عنوان می کند، تعداد زیادی از پروژه ها عمرانی شهر به دلیل کمبود بودجه تعطیل است و در بسیاری از نقاط معابر پاسخ گوی نیاز مردم نیست؛ به راحتی می توان به این فهرست موارد مشابه دیگری نیز اضافه کرد که از حوصله این مطلب خارج است.
,
 
,
حال با این وجود چرا چنین هزینه بزرگی توسط مسئولین به بیت المال زده می شود؟ خرج کردن 1 میلیارد و 850 میلیون برای یک سفر یک روزه آن هم فقط از ناحیه شهرداری که سابقه هم نداشته است واقعاً خواست مردم است؟
,

اعضای شورای شهر کرج که مستقیماً توسط مردم انتخاب شده اند می توانند به این سوال پاسخ دهند که آیا رای دهندگان به شما از چنین ریخت و پاش هایی اطلاع و رضایت دارند؟

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه