اخبار داغ

معاون پژوهش وزیر علوم خبرداد:

افزایش ۲۰ درصدی بودجه فعالیت های دانش بنیان در سال 96 /قرارداد پژوهشی ۱۲ هزار میلیارد ریالی در حوزه فعالیت های دفاعی

افزایش ۲۰ درصدی بودجه فعالیت های دانش بنیان در سال 96 /قرارداد پژوهشی ۱۲ هزار میلیارد ریالی در حوزه فعالیت های دفاعی
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه افزایش ۲۰ درصدی بودجه پیشنهادی دولت برای فعالیت های دانش بنیان در سال آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ساحل؛ وحید احمدی در پانزدهمین همایش سالانه مشترک روسای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور در جزیره قشم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت سال ۹۴ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پارک های علم و فناوری تخصیص داد که میزان گردش مالی شرکت های فناور از این اعتبار به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ساحل,

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته مجموع ارزش صادرات محصولات دانش بنیان ایران به ۲۰۰ میلیون دلار رسید که ۱۲۵ میلیون دلار آن امسال محقق شد.

,

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم بیان داشت: با توجه به توسعه چشمگیر ایران درعرصه فعالیت های دانش بینان، میزبانی برگزاری کنفرانس پارک های جهانی در سال ۲۰۱۸ به کشورمان واگذار شده که امتیاز بسیار ارزشمند بین المللی برای ایران محسوب می شود.

,

احمدی همچنین او از عقد قرارداد فروش سه هزار میلیارد ریال محصول توسط شرکت های فناور و دانش بنیان در داخل خبر داو گفت: این میزان قرارداد فروش محصولات فناورانه و دانش بنیان با شرکت های فعال بسته شده که نشان می دهد ضریب اعتماد بخش خصوصی به فناورهای تولید داخل در حال افزایش است.

,

به گفته وی، برای ایجاد اشتغال در شرکت های دانش بنیان با ۴۰۰ میلیون ریال سرمایه امکان تولید محصول فراهم می شود در حالی که برای ایجاد اشتغال در فعالیت های غیر دانش بنیانی به ۵ تا ۷ برابر این رقم سرمایه نیاز است.

,

 افزایش ۲۰ درصدی بودجه فعالیت های دانش بنیان در سال ۹۶ / قرارداد پژوهشی ۱۲ هزار میلیارد ریالی در حوزه فعالیت های دفاعی

,

به گفته معاون وزیر علوم، قوانین مرتبط با حوزه فعالیت های د8عهانش بنیان در سال ۱۳۸۹ مصوب شد اما تا سال ۹۲ چندان اجرایی نشده بود بطوری که الزام تزریق ۳۰ هزار میلیارد ریال به صندوق نوآوری و شکوفایی طی برنامه پنجم توسعه مغفول ماند اما در دولت تدبیر و امید این صندوق به طور جدی عملیاتی شد و از ۱۸ صندوق فعال در سال گذشته به ۲۲ صندوق فعال در کشور طی سال جاری افزایش یافت.

,

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه افزایش ۲۰ درصدی بودجه پیشنهادی دولت برای فعالیت های دانش بنیان در سال آینده خبر داد و گفت: در حوزه فعالیت های دفاعی قرارداد انجام پژوهش به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

,

احمدی اضافه کرد: این قرارداد در زمینه صنایع بالادستی از جمله توسعه ۲۰ میدان نفتی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال و تفاهم نامه ای برای پژوهش در صنایع پایین دستی به ارزش هفت هزار میلیارد ریال با مرکزهای دانشگاهی و پژوهشی بسته شده است.

,

به گفته معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، هم اکنون ۳۹ پارک علم و فناوری، ۱۸۰ مرکز رشد و چهار هزار شرکت و هسته فناور در کشور فعال هستند و ۳۰ هزار تن فناور در این مجموعه ها اشتغال دارند.

,

خاطرنشان می شود، پانزدهمین همایش سالانه مشترک روسای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور با حضور روسای ۳۹ پارک فناور کشور و مسئولان مراکز رشد به میزبانی پارک زیست فناوری خلیج فارس از امروز  چهارم آغاز و تا فردا پنجم اسفندماه در قشم درحال برگزاری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه