اخبار داغ

استاد خوشنویس:

خطاطی سنتی در «نقاشی‌خط» روزآمد شده است

خطاطی سنتی در «نقاشی‌خط» روزآمد شده است
کاظمی گفت: نقاشی خط، نیاز هنری و زیبایی‌شناختی امروز جامعه ماست که از ویژگی‌های بارز آن تناسب با فضا و چیدمان منازل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان در گفتگو با کاشان اول به مناسبت برگزاری نمایشگاه آثار خط و نقاشی-خط خود، با تأکید بر ضرورت روزآمدی آثار هنری متناسب با شرایط جدید سبک زندگی جامعه اظهار کرد: سبک‌های جدید «نقاشی خط» و «خط نقاشی» در حقیقت مدل روزآمد همان سبک قدیمی خطاطی است که با ذائقه و نیاز مخاطب امروزی متناسب‌سازی شده‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

سید سعید کاظمی گفت: در این نمایشگاه 30 اثر هنری عرضه شده که از ویژگی‌های بارز آنها تناسب با نوع چیدمان منازل است و مردم متناسب با دکور منزل خود می‌توانند تابلو مناسب را انتخاب کنند و قرار نیست همیشه همان تابلو «و إن یکاد» بافته شده را در منزل خود نصب کنند.

,

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های خطاطی خود در سال‌های 80، 88 و 93 در کاشان و اصفهان، ساز و کار نمایشگاه اخیر را متفاوت دانست و افزود: ما در این نمایشگاه در سه گرایش کار کرده‌ایم؛ یکی همان خطاطی سبک قدیم هست که با مرکب و قلم انجام می‌شود و دو سبک جدید «نقاشی خط» و «خط نقاشی» را هم اضافه کرده‌ایم.

,

مدیر مسئول و مؤسس آموزشگاه هنری مولانا در رابطه با این سبک‌های جدید توضیح داد: در نقاشی-خط، شما ابتدا نقاشی را می‌بینید و بعد خط را؛ اما در سبک خط-نقاشی، شما خط  را می بینید که به صورت نقاشی درآمده است.

,

کاظمی برگزاری این نمایشگاه را به عشق مردم کاشان دانست و اظهار کرد: مردم کاشان واقعاً به ما لطف دارند و این اظهار لطف و علاقه آنها از برخوردهایی که در کوچه و خیابان و مجامع عمومی با بنده دارند و پیگیری‌هایی که از کارهای ما می‌کنند، مشخص است.

,

وی با بیان اینکه نقاشی خط نیاز امروز جامعه ماست، خاطرنشان کرد: اگر کار قابل ارائه باشد، مطمئن باشید که مخاطب را جذب می‌کند و بر خلاف تصور رایج در بین مردم که نمایشگاه خط را فقط جایی برای عرضه می‌دانند، آثار هنری این نمایشگاه به فروش می‌رسد.

,

مدرس انجمن خوشنویسان کاشان، دکتر مدیحی را از جمله مهمانان ویژه افتتاحیه این نمایشگاه عنوان و بیان کرد: قصد داریم با دعوت از ایشان، از زحمات این چهره‌ محبوب مردمی در شهرستان کاشان، تجلیل به عمل آوریم.

,

نمایشگاه خط و نقاشی خط استاد سید سعید کاظمی جمعه ششم اسفند 1395 به مدت 10 روز از ساعت 17 تا 20 در میدان عامریه، مبل ویچیتار برگزار می‌شود؛ این نمایشگاه به همت مبل ویچیتار شکل گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه