اخبار داغ

افتخاری دیگر برای ابرکوه؛

برپایی نمایشگاه آثار هنرمند ابرکوهی در ترکمنستان+ عکس

برپایی نمایشگاه آثار هنرمند ابرکوهی در ترکمنستان+ عکس
در هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان، نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی استاد هنرمند ابرکوهی در عشق آباد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرو ابرکوه، نمایشگاه خوشنویسی شامل خوشنویسی سنتی و نونگاری خط و نقش توسط هنرمند ابرکوهی استاد احمد علوی و به مدت یک هفته در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان همزمان با هفته فرهنگی ایران در عشق آباد برپا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرو ابرکوه,

سید احمد علوی هنرمند ابرکوهی و سردبیر نشریه پلک، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولیت های مختلفی از قبیل معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس را داشتم و درخواست های مکرر مبنی بر برپایی نمایشگاه در کشورهای مختلف می شد بالآخره  این نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی همزمان با برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان به مدت یک هفته،  بر پا شد.

,

هنرمند ابرکوهی بیان کرد: رسالت انجام نمایشگاه خوشنویسی و برگزاری کارگاه زنده بر عهده اینجانب بود که بحمدالله انجام و مورد استقبال باشکوه مردم ترکمنستان قرار گرفت و سهم قابل توجه ای در برنامه ها داشت.

,

وی افزود: دیدار با مسئولین، بازدید از موزه ها و آکادمی هنر ترکمنستان از برنامه های جنبی کارگاه خوشنویسی بود که در دیدار با دکتر ابوالقاسمی مسئول رایزنی فرهنگی تصمیمات خوب وارزنده‌ای اتخاذ شد.

,

علوی تعداد آثاری که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت را 37 اثر عنوان کرد و افزود: در کارگاه زنده خوشنویسی نیز تمامی ابزار خوشنویسی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت و آثاری در قالب دو خط نستعلیق و شکسته نستعلیق که شناسنامه خاص ایرانی دارد در این نمایشگاه به صورت زنده و توسط اینجانب به نمایش گذاشته و توسط مترجمین بخش ها تشریح شد.

,

استاد خوشنویسی ابرکوهی در خصوص برپایی  بخش زنده نمایشگاه گفت: در بخش زنده این نمایشگاه کار سنتی قلم و مرکب رائه شد و در بخش جدید، نونگاره های خط و نقش که با استفاده از خودکار صورت می گرفت و برای اولین بار مطرح شده است مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

,

علوی که سردبیر تنها نشریه خوشنویسی ایران به نام «پلک» می باشد افزود: این نشریه نیز جزء اسناد آکادمی هنری در ترکمنستان ثبت شد.

,

هنرمند خوشنویس شهرستان ابرکوه بازتاب خبری این نمایشگاه در شبکه های مختلف تلوزیونی و مطبوعات ترکمنستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  آناگلدی قاراجایف وزیر فرهنگ ترکمنستان به همراه دکتر اختر ابراهیمی رئیس فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

,

وی افزود: دکتر سید محمد احمدی سفیر کشورمان در کشور ترکمنستان نیز در حاشیه بازدید این نمایشگاه، آن را در معرفی هنرهای جمهوری اسلامی موثر عنوان کرد.

,

لازم به ذکر است حاصل این رویداد فرهنگی در کتابی به زبان دو کشور منتشر خواهد شد.

,

انتهای پیام/ 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه