اخبار داغ

فرمانده دریابانی کیش خبرداد:

کشف بیش از 450 تن کالای قاچاق در مرز دریایی کیش/توقیف 13 لنج حامل کالای قاچاق در سال جاری

کشف بیش از 450 تن کالای قاچاق در مرز دریایی کیش/توقیف 13 لنج حامل کالای قاچاق در سال جاری
فرمانده پایگاه دریابانی و نیروی انتظامی ویژه کیش از کشف بیش از 500 تن کالای قاچاق عبوری از حوزه استحفاظی دریابانی کیش توسط دو لنج باری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس،سرهنگ رحیم جهانبخش فرمانده دریابانی کیش در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از لنج های توقیفی و کشف  450 تن کالای قاچاق گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی امسال حوزه فعالیت دریابانی کیش عمق بیشتری یافته و تمامی مسیرهای اصلی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به مسیرهای بندرهای غیر مجاز در سواحل جنوبی خلیج فارس در کشور پوشش داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی افزود: این دولنج که از مبدأ دبی به مقصد سواحل استان های جنوبی درحرکت بودند بین سکوی سلمان و هندورابی توسط نیروهای دریابانی کیش توقیف شده اند.

,

فرمانده دریابانی کیش با اشاره به اینکه این کالاهای قاچاق مربوط به جزیره کیش نیست و حتی در آب های کیش نیز نبوده اند تاکید کرد: این دو لنج از محل حوزه استحفاظی دریابانی کیش که بیش از 170 کیلومتر مساحت دارد در حال تردد از کشورهای عربی به سوی سواحل استان بوشهر بودند توقیف و برای بازرسی توسط نیروهای دریابانی وارد آب های دریایی و بندرگاه کیش شده اند.

,

وی با تاکید بر اینکه این کالاها در کیش از لنج ها تخلیه نخواهند شد اظهار کرد: تمامی کالاها پس از صورت جلسه به همراه نیروهای دریابانی کیش تحت الحفظ به گمرگ مقصد هدایت و تحویل داده خواهند شد.

,

ارزش ریالی کالاهای توقیف شده 100 میلیارد ریال

, ارزش ریالی کالاهای توقیف شده 100 میلیارد ریال ,

جهانبخش در خصوص نوع و ارزش ریالی کالاهای توقیف شده گفت: با توجه به اینکه بار لنج ها به صورت کامل شمارش نشده است به اظهار مسئولان لنج ها یکی از لنج ها حامل 300 تن و دیگر حامل بیش از 150 تن کالای قاچاق می باشد.

,

وی ادامه داد: در یکی از این دو لنج بیش از 200 تن برنج خارجی، 830 کارتن لوازم آرایشی و بهداشتی، 1120 بسته بزرگ پوشاک، 567 دستگاه مانیتور، 500 حلقه لاستیک خودرو، 410 تن ابزار آلات خودرو و قطعات جانبی، 168 دستگاه یخچال و اجناس بسیار دیگری موجود است.

,

به گفته فرمانده دریابانی کیش، لنج دیگر حامل 140 کارتن عطر و ادکلن، 600 حلقه لاستیک خودرو، 200 دستگاه تلویزیون، 156 کارتن پوشاک و لوازم خانگی، 159 کارتن لوازم برقی منزل و اقلام بسیار دیگری می باشد که در تخمین اولیه بر اساس قیمت میانگین منطقه ای ارزش ریالی کالاهای موجود در این دو لنج بیش از 10 میلیارد تومان است.

,

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه حوزه فعالیت دریابانی کیش شامل گستره آب های مرزی است افزود: این دو لنج در مسیر دبی به بوشهر توقیف شده اند و با هماهنگی دستگاه قضایی به گمرگ بوشهر تحویل داده خواهند شد تا براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران برخورد قاطع با آن ها صورت گیرد.

,

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه صاحبان اصلی کالا توسط سیستم قاضی شناسایی و دستگیر خواهند شد اظهار کرد: خدمه دو لنج که 10 نفر بودند دستگیرشده و همراه کالای قاچاق در مقصد لنج های توقیف شده تحویل دستگاه قضایی خواهند شد.

,

توقیف 13 لنج حامل کالای قاچاق در سال 95

, توقیف 13 لنج حامل کالای قاچاق در سال 95 ,

وی میزان لنج های حامل کالای قاچاق توقیف شده در سال 95 را 13 لنج عنوان کرد و افزود: کالای کشف شده از این تعداد لنج ارزش تقریبی بیش از 30 میلیارد تومان داشته است و عمدتا به دلیل تشدید فعالیت ها در نیمه دوم سال کشف شده اند.

,

جهانبخش با تاکید بر افزایش فعالیت های نیروی انتظامی و دریابانی جزیره کیش در آستانه نوروز 96 بیان کرد: حوزه فعالیت و حضور نیروی انتظامی و دریابانی در روزهای پایانی سال گسترده تر شده و با افزایش دو شناور نیمه سنگین عملیاتی ناوگان دریابانی که توسط نیروهای توانمند ایرانی آماده شده و به زودی به آب انداخته خواهند شد  ناوگان دریایی و شناوری کیش تقویت خواهد شد تا موجب پیشگیری حداکثری در حوزه دریاها باشد.

,

هشدار پلیس به سودجویان

, هشدار پلیس به سودجویان,

وی به کسانی که به هر دلیل وارد حوزه حمل و نقل و توزیع کالاهای قاچاق در ایران اسلامی به خصوص مرزهای آبی حوزه استحفاظی دریابانی کیش می شوند هشدار داد: دریابانی و نیروی انتظامی در کیش و تمامی ایران اسلامی با تمام توان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی با بحث کالای قاچاق مبارزه خواهد کرد.

,

فرمانده نیروی انتظامی کیش همچنین با بیان اینکه در سال جدید کشفیات مواد محترقه نداشته ایم ،خاطر نشان کرد: مواد محترقه علاوه بر اینکه کالای قاچاق محسوب می شوند مشمول قانون مبارزه با سلاح شده و براساس قانون جدید قاچاق سلاح، جرائم و کیفرهایی که برای معامله این کالاها در نظر گرفته شده بیش از کالاهای دیگر است.

,

کیش با 91 کیلومتر مساحت در میان آب های خروشان خلیج فارس به همت نیروهای انتظامی و انتظامی مستقر در کیش به عنوان یکی از امن ترین شهرهای ایران اسلامی شناخته می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه