اخبار داغ

سخنگوی قوه قضائیه در همایش «نقش و تأثیر مرکز امور وکلا و مشاوران قوه قضائیه در حوزه وکالت»:

برخی وکلا حق الوکاله میلیاردی می گیرند/ مگر وکلا کاری می کنند که از نظارت می‌ترسند/ وسوسه‌های قضات و وکلا با سایر مشاغل متفاوت است

برخی وکلا حق الوکاله میلیاردی می گیرند/ مگر وکلا کاری می کنند که از نظارت می‌ترسند/ وسوسه‌های قضات و وکلا با سایر مشاغل متفاوت است
معاون اول قوه‌قضائیه گفت: برخی به شکل‌های مختلف قضات و وکلا را وسوسه می‌کنند و این وسوسه با وسوسه‌هایی که برای سایر شغل‌ها ایجاد می‌شود، متفاوت است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی دستگاه قضایی کشور در همایش مرکز وکلا و کارشناسان اظهار داشت: یکی اط اهداف مهم پیامبران و مسلمانان در طول تاریخ تحقق عدالت بوده است و امر قضایی نقش حاءز اهمیتی در تحقق عدالت دارد


وی افزود: نقش وکیل و کارشناس در بسیاری از پرونده های قضایی نقشی بی بدیل است که اگر نباشند قاضی نمی تواند پرونده را حل کند. اثر افعال وکلا و کارشناسان اثار فردی و اجتماعی با هم داشته و گاهی تاثیرات سیاسی هم به دنبال خواهد داشت.


سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه وقتی یک وکیل تلاش می کند که حق را به حق دار برساند اولین تاثیر مثبت را در خود احساس کرده به طوری که از رسیدن حق به حق دار خوشحال می شود یادآور شد: این تاثیر در طرف دیگر هم حاصل می شود که با اعتماد بر قوه قضائیه توانسته است حق خود را دریافت کند


اژه ای خاطرنشان کرد: اگر قاضی و وکیل به درستی کار خود را انجام دهد سبب امیدواری مردم به اینده و اعتماد مردم به نظام می شود وقتی قضاوتی به حق صورت بگیرد مظلومان و ناتوانان اعتماد بیشتری خواهند داشت و از طرف دیگر متجاوزین دیگر نمی توانند به راحتی در هر جامعه ای فعالیت کنند


وی همچنین بیان داشت: اگر مظلومی به ناحق مورد ظلم قرار گرفت به مرکز کارشناسان و وکلا مراجعه کرده و می تواند احقاق حق کند و همین بتعث میشود که وکلا قدر خود را بدانند تا چه اندازه کاری تاثیر گذار در جامعه دارند.


سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند گفت: اگر خدایی ناکرده یک قاضی یا وکیل به خطا رفت جامعه وکلا و قضات مخدوش می شود و اعتماد مردم به دو جامعه ای که باید امانت دار تین افراد باشند خدشه وارد می کند.


اژه ای همچنین گفت: نکند خدایی ناکرده وکیلی حق را ناحق کند، اگر بر اساس اصول دین عمل نشود و عدالت بر قرار نشود ضرر های جبران ناپذیری به دنبال ان ایجاد می شود.


وی بیان داشت: در برخی مشاغل از جمله وکالت تنها به طرف گناه نرفتن کافی نیست بلکه زمانی که گناه را به سمت ان شغل هل می دهند باید توان مقابله با انها را داشته باشند وسوسه هایی که برای یک قاضی یا وکیل می شود غیر از وسوسه هایی است که برای یک وکیل می شود.


سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه ذکاوت تیزبینی احساس مسئولیت وقت شناسی استعداد و ... ویژگی های لازم و ضروری وکلا است که البته اینها لازم اما کافی نیست یادآور شد: مرکز مشاوران و وکلا چند نکته را باید در نظر بگیرند که یکی از انها جذب وکیل و کارشناس بوده ایا این تعداد وکیل و کارشناس برای این تعداد جمعیت در کشور کافی است؟


اژه ای همچنین تصریح کرد: این مرکز باید افراد صاحب صلاحیت را جذب کند ممکن است کسی درس خوانده و در ازمون هم قبول شود اما صلاحیت های عمومی نداشته باشد ایا این فرد لازم است که جذب شود؟


وی با تاکید بر لزوم نظارت بر عملکرد وکلا و مشاوران تصریح کرد: مگر کسی از کاری که می کند می ترسد که نگران نظارت باشد هیچ کس از نظارت مستثنی نیست.


سخنگوی دستگاه قضا همچنین افزود: چرا برای برخی از وکلا و مشاوران از نظارت می هراسند؟ یکی از گرفتاری های قوه قضائیه کارشناسی ها با نظرهای متفاوت است قیمت یک ساختمان از سمت دو کارشناس بسیار متفاوت است و همین مساله دردسر های زیادی برای قاضی به وجود می آورد.


اژه ای همچنین گفت: برخی وکلا مراجعات متعدد و زیادی ندارند اما برخی دیگر مراجعات بالا با حق الوکاله های حتی ده میلیاردی دارند باید در نظر داشت ایا توانایی همه این افراد اینقدر بالاست که این تعداد مراجعات دارند؟


وی با بیان اینکه کانون وکلا وظیفه اصلی اش ایجاد فضایی است که بر اساس استعداد وکلا حق الوکاله و مراجعات صورت بگیرد خاطرنشان کرد: همه وکلا در یک سطح نیستند که وظیفه مرکز مشاوران و وکلا این است که سطح همه این افراد را در نظر گرفته و سطح بندی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه