اخبار داغ

فرماندار سلسله عنوان کرد:

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده اقتصاد سلسله

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده اقتصاد سلسله
فرماندار سلسله گفت: متأسفانه به رغم توانمندی‌های بسیار در حوزه‌های مختلف، صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی در شهرستان وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از لرسو؛ جلسه شورای اداری سلسله با حضور بدری، رئیس کل دادگستری، فرماندار سلسله، مدیرکل پزشکی قانونی، مدیرکل بازرسی استان و اعضای شورای اداری شهرستان در محل فرمانداری سلسله برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لرسو,

فرماندار سلسله در این جلسه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه(س) گفت: برگزاری سالم انتخابات و با حضور پرشور مردم و با رعایت اصل بی‌طرفی دستور کار همه عوامل اجرایی انتخابات می‌باشد.

,

فلاح‌نژاد افزود: انتخابات پیش رو، دو انتخابات با ماهیت متفاوت هستند که باعث حساسیت ویژه می‌شود.

,

وی با تأکید بر تشویق روستاییان برای برگزاری انتخابات در روستاها، تصریح کرد: این امر مانع ایجاد مشکلات و تجمع در شهرهای شهرستان می‌شود.

,

فرماندار سلسله ادامه داد: از مجموع ۲۶۶ روستای شهرستان، ۱۵۳ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و تنها ۱۱۰ روستا دارای دهیاری و شورا هستند در حالی که تقسیم اعتبارات بر مبنای داشتن دهیاری است.

,

وی اضافه کرد: در هر روستایی که چهار کاندید وجود داشته باشد، بایستی انتخابات شورا برگزار گردد که این امر منجر به ساماندهی امور مربوط به برگزاری انتخابات می‌شود.

,

فرماندار سلسله تأکید کرد: رابطه اعتماد دو سویه بین مردم و نظام باید همیشه برقرار باشد و بایستی همواره حضور مردم در تمامی عرصه‌ها به عنوان نقطه پیشبرد اهداف مدنظر باشد چرا که ایجاد سیاه‌نمایی در برخی مسائل، کمکی به حل مشکلات موجود نخواهد کرد.

,

وی عمده‌ترین ویژگی شهرستان سلسله را منابع آبی سرشار عنوان و ابراز داشت: عمده‌ترین ویژگی شهرستان سلسله، منابع آبی و خاکی ارزشمند است به گونه‌ای که داشتن این منابع باعث شده اقتصاد شهرستان مبتنی بر بخش کشاورزی باشد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرستان سلسله فعالیت عمده اقتصادی مبتنی بر زراعت، باغداری، دام و طیور است، افزود: در شهرستان سلسله ۷۰ مرغداری فعال با ظرفیت تولید ۶ هزار تن، ۴۵ مزرعه پرورش ماهی فعال با ظرفیت تولید ۳ هزار و ۵۰۰ تن در سال و ۳۰ واحد گاوداری شیری و گوشتی وجود دارد.

,

وی به وجود ۲۵۵ هزار رأس دام سبک و ۲۹ هزار و ۳۰۰ رأس دام سنگین در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ در سطح شهرستان سلسله وجود دارد که عمدتاً به کاشت گردو اختصاص یافته‌اند.

,

فلاح‌نژاد با بیان اینکه سلسله هنوز نتوانسته است به جایگاه واقعی خود در صنایع تبدیلی دست پیدا کند، گفت: متأسفانه به رغم توانمندی‌های بسیار در حوزه‌های مختلف، صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی در شهرستان وجود ندارد.

,

وی شهرستان سلسله را به لحاظ دارا بودن آثار تاریخی و باستانی، کم‌نظیر خواند و بیان داشت: حدود ۴۰۰ اثر طبیعی و تاریخی در سلسله وجود دارد کرد و به لحاظ وجود مکان‌های گردشگری بکر و بی‌نظیر، به بهشت لرستان معروف است اما به قابلیت گردشگری شهرستان نیز که می‌تواند منجر به رشد و توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال شود نیز آنچنان توجهی نشده است.

,

فرماندار سلسله اقدامات دولت یازدهم در شهرستان سلسله را خوب عنوان و خاطرنشان ساخت: علی‌رغم مشکلات مالی که دولت یازدهم با آن روبرو بود اما اقدامات خوبی در شهرستان سلسله صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به تکمیل چهارخطه الشتر- خرم‌آباد طی سال ۹۵، برخورداری ۱۹۱ روستا از مجموع ۲۶۶ روستای شهرستان از نعمت گاز، احداث ایستگاه پمپاژ فیض‌آباد و مجتمع آب‌رسانی کوثر کهمان اشاره نمود.

,

وی اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی را خوب عنوان و افزود: ۴۰ درصد آب رودخانه کشکان که تأمین‌کننده اصلی آب کرخه است، از روان‌آب‌های شهرستان سلسله تأمین می‌شود؛ با این حال ۷۰ درصد اراضی کشاورزی شهرستان دیم هستند.

,

این مقام مسئول با اشاره به احداث ایستگاه پمپاژ فیض‌آباد، عنوان کرد: کار شبکه‌های اصلی این ایستگاه به پایان رسیده و ۸۰۰ هکتار از شبکه‌های فرعی نیز انجام شده و ۸۰۰ هکتار دیگر هم ظرف دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

فلاح‌نژاد با اشاره به مجتمع آب‌رسانی کوثر کهمان، تصریح کرد: این مجتمع ۱۲۶ روستای شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد و تاکنون ۴۲ روستای آن به بهره‌برداری رسیده است.

,

وی با اشاره به تصفیه خانه فاضلاب الشتر، اظهار داشت: پس از سال‌ها وعده، مقدمات احداث تصفیه‌خانه فراهم شده و تا پایان سال جاری به مناقصه خواهد رفت.

,

فرماندار سلسله با اشاره به بخش راه به عنوان مؤلفه اصلی توسعه هر منطقه، خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌های این بخش در شهرستان به دلیل نبود اعتبارات انجام آن‌ها متوقف شده که به همت استاندار محترم در حال پیگیری برای رفع مشکلات موجود هستند.

,

وی با اشاره به فرصت پایلوت اقتصاد مقاومتی استان، تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های ۲ ساله‌ای برای کل شهرستان‌ها تنظیم شده که در شهرستان سلسله نیز ۳۸ پروژه با اعتباری بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان مطابق برنامه زمان‌بندی شده مشخص در حال انجام هستند.

,

فلاح‌نژاد با اشاره به تعاملات سازنده میان دستگاه قضا و ادارات شهرستان در زمینه رفع تصرفات موجود در منطقه کهمان و همچنین ساماندهی معادن شن و ماسه منطقه خرگوشناب، تصریح کرد: باید این تعاملات سازنده را به تمامی عرصه‌های دیگر تعمیم داد تا شاهد رشد و توسعه همه جانبه در تمامی بخش‌ها باشیم.

,

فرماندار سلسله در پایان با اشاره به نبود برخی ادارات و با نبود فضای مناسب در شهرستان سلسله، این امر را موجب بروز مشکل در خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان عنوان و تأکید کرد: توافقاتی با شهرداری الشتر برای تامین زمین ادارات دادگستری، تعزیرات و پزشکی قانونی انجام شده که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه