اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

علمای شیعه براینکه حاکم باید عالم فقیه وعادل باشد اجماع دارند

علمای شیعه براینکه حاکم باید عالم فقیه وعادل باشد اجماع دارند
کارشناس مذهبی گفت: علمای شیعه اجماع دارند براینکه حاکم باید عالم فقیه وعادل باشد ولی علمای اهل سنت می گویند که باید در رأس حکومت اسلام شناس و عالم دین وعادل باشد ولی اگر یک فرد عالم وعادل نتوانست حاکم بشود و فرد فاسق توانست رأس حکومت قرار گیرد باید از او اطاعت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "منبری ها"حجت الاسلام سید محمد طباطبائی نژاد در مسجد قرآن بوشهر گفت: مرحوم آیت الله بروجردی می گویند که علمای شیعه اجماع دارند براینکه حاکم باید عالم فقیه وعادل باشد ولی علمای اهل سنت می گویند که باید در رأس حکومت اسلام شناس و عالم دین وعادل باشد ولی اگر یک فرد عالم وعادل نتوانست حاکم بشود و فرد فاسق توانست رأس حکومت قرار گیرد باید از او اطاعت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "منبری ها",

وی افزود: فرق ما واهل سنت در این است و دلیل آنها آیه 59سوره نساء می باشد که خدا می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید اطاعت کنید از خدا ورسول خدا واولی الأمریعنی کسانی که امور جامعه در دستشان است و اینها بر این عقیده اند که هرکس ولی امر شد باید از او اطاعت کرد و برای ولی امر خود دعا می کنند مثل ما و دوری از اهل بیت چه انحرافی را در جامعه ایجاد می کند.

,

کارشناس مذهبی بیان داشت: در حدیثی از صحیح مسلم نقل می کنند که هرکس هر امیری براو حکومت کند قیام براو نکند ولو برتو ظلم بکند باید صبرکند واز سلطان وحکومت جدا نشود واگر جدا شود و او بمیرد مرگ او مرگ جاهلیت بوده است ولی شیعه از این آیه این طور تفسیر می کند دوتا اطیعوا داریم ولی باید از سه نفر اطاعت کرد خدا ،رسول واولی الامر وچرا سه اطیعوا در این آیه نیامد و دوبار گفته شد واگر شبیه هم است چرا یک بار نیامد.

,

حجت الاسلام طباطبائی نژاد گفت: اختلاف شیعه و سنی یک قانون و مجری دارد اطیعوا الله یعنی قانون الهی عمل کنید واطیعوا رسول مجری قانون الهی است ومتفاوت است و ولی امر خصیات آن باید چگونه باشد، مثلا رضاخان به عنوان ولی امر از آن اطاعت کنیم و رضاخان می گوید حجاب رعایت نکنید وخدا می گوید حجاب رعایت کنید و نمی شود که هم عدم حجاب گناه باید انجام بدهیم و هم باید حجاب رعایت کنیم این که تناقض دارد وشیعه می گوید اولی امر نباید گناهی انجام دهد وخلاف قرآن حرف نزند وانحراف تاریخی امروز هم وجود دارد و ما افتخار به مکتبی که داریم می کنیم مکتب صدیقه کبری (س) و حضرت شیعه را اثبات کرد کاری که انجام داد که پیامبر در غدیر وجریان غدیر وثقلین و....... انجام نداد واثبات نمی کند.

,

وی بیان داشت: خدا در سوره احزاب می فرماید، که هرکس رسول خدا را اذیت کند خدا را اذیت کرده است و هرکس  خدا و رسول اذیت کند مورد لعنت واقع می شود و در روایت دراریم که فاطمه پاره تن پیامبر است وهرکس اورا غضبناک کند پیامبر را غضبناک کند و حضرت زهرا در اثبات ولایت درگیری لفظی حضرت با ابوبکر از ابوبکر غضبناک شد و تا هنگام شهادتش ناراحت از او ادامه داشت.

,

کارشناس مذهبی عنوان کرد: هرکس بمیرد وبر بیعت امامی برگردنش نباشد مرگ او جاهلیت بوده است وبوی از اسلام نبرده است وسؤال این است که امام فاطمه کی بود و چه ویژگی هایی دارد وابوبکر بود ومرگ او جاهلیت بود آیا کسی جزء علی نبود چه روشنگری برای جامعه بشریت ایجاد کرد که در تاریکی های شب هم راه نشان می دهد./ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه