اخبار داغ

معاون ستاد امر به معروف لرستان:

همه دستگاه های دولتی ملزم به اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند

همه دستگاه های دولتی ملزم به اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح لرستان گفت: مدیری که در یک سازمان برخورد ناشایست با آمران به معروف و ناهیان از منکر را در دستور کار خود قرار داده و یا اجازه اجرایی شدن این فریضه را ندهد تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک صید محمد محمودی؛ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح لرستان در حاشیه همایش امر به معروف و نهی از منکر که در حسینیه ثارالله خرم آباد برگزار شد در گفت و گوی اختصاصی با خبرافلاک دررابطه با قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال 94 به تصویب شورای محترم نگهبان رسیده است که روسای ادارات موظف و مکلف اند که این قانون را اجرایی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

معاون نظامی، قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان این که تمامی سازمان ها باید اجرای قانون را در دستور کار خود قرار دهند تصریح کرد: تمامی ادارات ،سازمان ها، ادارات و نهاد های دولتی موظف و مکلف به  تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکردر ادارات خود هستند.

,

صیدمحمد محمودی

, صیدمحمد محمودی,

وی افزود: تمام وزارت خانه ها، ادارات، نهادها و سازمان های  دولتی موظف اند بحث تذکر لسانی ونوشتاری را در محل اداراتی که دارند به صورت عملی اجرا کنند.

,

محمودی یادآور شد: مدیری که در یک سازمان برخورد ناشایست با آمران به معروف و ناهیان از منکر را در دستور کار خود قرار داده و یا اجازه اجرایی شدن این فریضه را ندهد تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

,

وی افزود: معرفی امر به معروف و نهی از منکر و حدود آن، بیان وظایف آمران و ناهیان، وظایف اشخاص حقوقی و حقیقی، وظایف قوه قضائیه و هم‌چنین وظایف سازمان‌های مردم نهاد در قالب امر به معروف و نهی از منکر، وظایف اعضای ستاد و بسیج هم‌چنین نحوه‌ برخورد با افرادی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مرتکب جُرم می‌شوند، از جمله مواردی است که در این قانون بیان شده  است.

,

محودی یادآور شد: براساس این قانون،  امر به معروف و نهی از منکرشامل مراحل قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه‌ی عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت است.

,

وی عنوان کرد: در بخشی از این قانون آمده است مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت و ارشاد در خصوص عملکرد دولت برخوردارند و در چارچوب شرع و قوانین می‌توانند نسبت به مقامات، مسئولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه‌گانه اعم از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی، غیردولتی، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

,

معاون نظامی، قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در پاسخ به سؤال خبرافلاک  مبنی بر چگونگی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در صورت بروز هر گونه مشکل گفت: افرادی که قانونی برخورد کنند و در بحث تذکر لسانی  و نوشتاری مورد توهین،فحاشی و ضرب شتم قرار بگیرند قوه قضائیه مکلف و موظف به حمایت از آن هاست.

,

محمودی با اشاره به تأکیدات رهبری بر احیای فریضه ی امر به معروف و نهی ازمنکر و همگانی شدن بحث تذکر لسانی و نوشتاری این امرعنوان کرد: هم ادارات و هم آحاد مردم وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر را به صورت نوشتاری و لسانی ترویج داده و عملی کنند.

,

معاون نظامی، قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت:طبق قانون تمامی اتباع خارجی که وارد کشور ما شوند باید با قوانین و مقرارات ما در قانون اساسی آشنا و تمامی موارد را رعایت کنند.

,

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین است و در روایات و قرآن به اجرا و احیای این فریضه دعوت شده است ،ان شاالله که بتوانیم این فریضه الهی را در جامعه به نحوی صحیح همگانی و عملی کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه