اخبار داغ

نسبت سه عنصر در کشور؛

رئیس جمهور را مردم انتخاب می کنند یا وکیل‌الدوله‌ها؟!

رئیس جمهور را مردم انتخاب می کنند یا وکیل‌الدوله‌ها؟!
روحانی باید بداند در این چند سال هیچگاه مجلس و نمایندگان رئیس جمهور را انتخاب نکرده اند، چه در سال 84 و چه در سال 92 شرایط کاملا برعکس آن شد که در مجلس طرح ریزی شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، مشکلات اقتصادی، ضعف مدیریتی و تبدیل فرصت ها به تهدید و مهمتر از همه، گله مندی مردم در این ایام برکسی پوشیده نیست. خود دولتمردان هم به خوبی می دانند که در این سه سال وعده های عمل نشده و صد البته بدتر شدن وضعیت معیشتی مردم، پشتوانه اجتماعیشان را تضعیف کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون, مشکلات اقتصادی، ضعف مدیریتی و تبدیل فرصت ها به تهدید و مهمتر از همه، گله مندی مردم در این ایام برکسی پوشیده نیست. خود دولتمردان هم به خوبی می دانند که در این سه سال وعده های عمل نشده و صد البته بدتر شدن وضعیت معیشتی مردم، پشتوانه اجتماعیشان را تضعیف کرده است.,

در این میان وزارت راه، مسکن و شهرسازی را باید یکی از وزارتخانه های پر حرف و حدیث و پر انتقاد دانست. وزارتخانه ای که در حوزه عملیاتی خود نتوانسته رضایت مردم را جلب کند. این را به خوبی می توان از واکنش های مردمی به مدل رفتاری وزیر با مسکن مهر و عملکردش در حوزه راه سازی و ناوگان حمل و نقلی کشور متوجه شد.

,

آخوندی یکی از وزرای پرحاشیه دولت تدبیر است که سبقه سیاسیش بر عملکرد مدیریتیش سنگینی می کند. این سه سال گذشته عملکرد ضعیف کابینه روحانی با تمامی حرف و حدیث هایش یک طرف و ضعف ها و نارضایتی های موجود در وزارت راه و شهرسازی خود یک طرف دیگر. مواضع و عملکرد آخوندی آنچنان سوال برانگیز بوده که می توان گفت اورا به یک چهره پرچالش در کابینه دولت یازدهم تبدیل کرده است.

,

حادثه اخیر رخ داده در هفت خوان که به نوعی می توان گفت با بی تدبیری های صورت گرفته تبدیل به یک فاجعه گردید، بهانه ای شد برای استیضاح این وزیر میلیاردر دولت. آخوندی هرچند سه ماه قبل با بیش از 80 امضا به استیضاح کشانده شد اما تعلل در اجرای استیضاح و پشت پرده های رخ داده موجب شد تا تعداد امضاهای استیضاح از 80 به 30 تقلیل یابد.

,

گذشته از اینکه چگونه وکلای ملت برخلاف نظر مردم بدون توضیح قانع شده اند و حتی از اصل توضیح خواستن هم صرف نظر کرده اند و بدون دلیلی قانع کننده از مواضع اولیه خود در گرماگرم حادثه، عقب نشینی کرده اند، اما این استیضاح چه برای نمایندگان و چه برای روحانی تنها به اینجا ختم نخواهد شد.

,

روحانی به نوعی در آستانه انتخابات پیش روی ریاست جمهوری این استیضاح را شکست برای خود تلقی می کرد، از طرفی آخوندی عملکرد آنچنانی قابل دفاعی هم نداشت که رئیس جمهور بخواهد خود را برای آن هزینه کند. چون بدون تردید سه ماه دیگر در کوران رقابت باید در خصوص صحبتها و مواضع خود پاسخگو باشد.

,

روحانی در مجلس حاضر نشد و از وزیر خود دفاع نکرد اما نیازی هم به این کار نبود. آخوندی هم از عملکرد خود دفاع آنچنانی انجام نداد، چرا که خیلی از مسائل پیش از این انجام پذیرفته بود.

,

هرجند روحانی این روزها تمامی امیدش را به نمایندگان و مجلس بسته است که بخوبی برایش نقش ایفا می کنند، اما بدون تردید ماجرا در 29 اردیبهشت متفاوت خواهد بود، آنجا نه می توان با وعده های تطمیع کننده شرایط را عوض کرد نه دیگر جای لابیست، مردم با پلاکارد و دست نوشته هم مقابل مجلس اعتراض نخواهند کرد، این بار اعتراض مقابل صندوق های رای خواهد بود.

,

روحانی باید بداند در این چند سال هیچگاه مجلس و نمایندگان رئیس جمهور را انتخاب نکرده اند، چه در سال 84 و چه در سال 92 شرایط کاملا برعکس آن شد که در مجلس طرح ریزی شده بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه