اخبار داغ

شهردار ارومیه خبر داد:

اختصاص 5 درصد از بودجه شهرداری ارومیه به بانوان

اختصاص 5 درصد از بودجه شهرداری ارومیه به بانوان
شهردار ارومیه گفت: 5 درصد از اعتبارات مناطق شهرداری ارومیه به حوزه های فرهنگی و خانواده تعلق یافته است که مستقیماً به امور بانوان مربوط می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازتیار؛‌ محمد حضرت پور در نهمین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت گذشته و حال گفت:  بخش عمده ای از رئوس برنامه های موارد ذکر شده در قالب برنامه های مدون اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیار,

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل عدم شناخت وضعیت موجود است، افزود: برای پیشرفت و پیشبرد وضعیت بانوان لزوم توجه به جایگاه و نقش ارزشمند بانوان در آیات قرآنی و دین اسلام ضروری است.

,

شهردار ارومیه اظهار کرد: اولین خواسته از بانوان اینست که منشور اسلام در مورد بانوان را مطالعه و مورد اهمیت قرار دهند.

,

وی با بیان اینکه در هیچ مکتبی جز دین اسلام به بانوان اهمیت داده نشده است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) بر حوزه بانوان ارزش و اهمیت فوق العاده ای می دادند .

,

حضرت پور علت عمده مشکلات موجود را دوری از احکام عنوان کرد و گفت: باید به دنبال خلاها باشیم و افزایش آمار آسیبهای اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و ... را ریشه یابی کنیم.

,

وی با بیان اینکه در زمینه طلاق رتبه سوم یا چهارم کشوری هستیم، افزود: در حال حاضر در استان 6 درصد اعتیاد پنهان داریم و بانوان بعنوان سکان داران کانون گرم خانواده نقش مهمی در کاهش آسیبها دارند.

,

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: استحکام بنیان خانواده و کاهش آسیبهای اجتماعی و تربیت فرزندان سالم و صالح در گرو توجه و اهمیت به جایگاه بانوان و خانواده است.

,

وی با تأکید بر توجه تصمیم گیرندگان به خانواده و حوزه های فرهنگی گفت: در حوزه های فرهنگی، اقدامات مدیریت شهری و شورای شهر و همچنین ابلاغ سیاستهای کلی معطوف به اقدامات فرهنگی و تقویت بنیان خانواده است.

,

وی از اختصاص 5 درصد اعتبارات شهرداریها به موضوعات اجتماعی و فرهنگی خبر داد و افزود: سهم حوزه‌های فرهنگی و خانواده که مرتبط به قشر بانوان است از بودجه حدود 1300 میلیارد تومانی شهرداری ارومیه مشخص شد به طوریکه 5 درصد از اعتبارات مناطق شهرداری ارومیه به حوزه  های فرهنگی  و خانواده تعلق یافته است که مستقیماً به امور بانوان مربوط می‌شود.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه