اخبار داغ

احتمالات معامله اردوغان با صهیونیست‌ها؛

پاسخ ولایتی به اظهارات ضد ایرانی مقامات ترکیه

پاسخ ولایتی به اظهارات ضد ایرانی مقامات ترکیه
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط سخت پس از کودتای نافرجام در ترکیه، سرچشمه اظهارات ضدایرانی مقامات تُرک را در شکست به جبهه مقاومت دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بعد از اظهارات تُند و ضد ایرانی مقامات ترکیه علیه سیاست جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق، تنش دیپلماتیک بین دو کشور تا حدی زیادی افزایش یافته و موجبات احضار سفیر ترکیه و واکنش وزارت خارجه دو کشور به یکدیگر را فراهم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

دو کشور همسایه که با همکاری روسیه به عنوان گارانتور آتش‌بس در سوریه شناخته می‌شوند، همدیگر را به بر هم زدن امنیت منطقه متهم می‌کنند. لکن تغییر مواضع لحظه‌ای و گستاخانه حاکمیت اردوغان علیه نظام مقدس اسلامی که از اولین ساعات سفر اردوغان به کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز شد، شک برانگیز می‌باشد. چراکه اهل معامله بودن رئیس جمهور ترکیه در حمایت وی از گروه تروریستی داعش و خرید نفت از این گروه پیش از این ثابت شده بود.

,

بحرین، عربستان و قطر کشورهای تحت امر صهیونیسم در میان کشورهای اسلامی هستند که رجب طیب اردوغان در هفته گذشته به این کشورها سفر کرده و اظهارات ضد ایرانی حکومت خود را از آن مراکز آغاز کرد. حمایت تسلیحاتی عربستان و حمایت مالی قطر از گروه تروریستی داعش نیز گواهی بر تحت امر صهیونیسم بودن حکومت‌های این کشورها می‌باشد.

,

معارضان سوری نیز تحت حمایت همین کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه هستند که بعد از شکست به جبهه مقاومت در نبرد میدانی سوریه، موجبات هجمه به جمهوری اسلامی در این کشورها را فراهم شد.

,

دکتر ولایتی در مورد اظهارات وزیرامور خارجه ترکیه در اجلاس مونیخ اظهار داشت: "ما شرایط امروز ترکیه را درک می‌کنیم چرا که آنها تحت فشار دوره پس از کودتا هستند و در کنار آن چون نتوانستند به اهداف خود در سوریه برسند این حرف‌ها را می‌زنند."

,

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: "ایران بر اساس دعوت قانونی کشورهای عراق و سوریه و فقط در جهت مشاوره دادن به آنها در این کشور حضور دارد."

,

وی در ادامه افزود: "کشورهایی که بدون دعوت مقامات این دو کشور وارد خاک عراق و سوریه شده‌اند متجاوز هستند و باید آنجا را ترک کنند و بدانند که اگر این کار را نکنند قطعا ملت های دو کشور آنها را بیرون خواهند انداخت."

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه