اخبار داغ

حضرت زهرا (س) از هر لحاظ الگو و اسوه است

حضرت زهرا (س) از هر لحاظ الگو و اسوه است
امام جمعه شهرستان فاروج ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: باید از این روزها برای شناخت شخصیت والای حضرت زهرا (س) استفاده کرده و ایشان را به‌عنوان یک الگوی بی‌بدیل و بی‌مانند در جامعه معرفی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه فاروج؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قلی زاده گفت: حضرت زهرا (س) در صبر، مقاومت، پایداری، مقابله با ظلم و ستم، پیگیری کردن حق و در همه کرامات و فضایل اخلاقی برای همه الگو است. برای همه زنان عالم به‌عنوان کی مادر و همسر الگو است؛ و هر بعد که نگاه بکنیم ایشان یک اسوه بی‌عیب و نقص است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه فاروج,

وی در ادامه افزود: اگر که خانواده‌ها این بزرگوار را الگوی خود قرار داده و از آن درس بگیرند یقیناً بسیاری از این پرونده‌های دادگاه‌ها بسته خواهد شد ولی متأسفانه امروزه شاهد رقابت و مسابقه تجمل‌گرایی در بین خانواده‌ها هستیم.

,

وی با اشاره به نقش برجسته آن حضرت به‌عنوان مادر افزود اگر به‌عنوان مادر به آن حضرت بنگریم اسوه و الگو است. در تربیت فرزند و ادب رفتاری و گفتاری که با فرزندان خود دارد آن حضرت بی‌همتا است، برای مثال وقتی‌که می‌خواهد فرزندش امام حسن (ع) را نصیحت کند می‌گوید: «فرزندم مانند پدرت باش»؛ و سپس آن ویژگی‌ها و مشخصات بارز امام علی (ع) را بیان می‌کند و می‌فرماید که اگر می‌خواهی یک مرد کامل باشی مانند پدرت امیرالمؤمنین (ع) باش.

,

قلی زاده همچنین بیان کرد: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای ترویج معارف حضرت زهرا (س) است و باید بتوانیم به بهترین نحو از آن استفاده کنیم. ما باید کاری بکنیم که فاطمیه جلوه عاشورایی پیدا کند؛ یعنی همان برکت عمومی که در روز عاشورا و ایام محرم داریم.

,

وی در ادامه افزود: فاروج که معروف است به دارالعلما و تدین و توجه مردم به مکتب اهل‌البیت زبان زد استان است در این زمینه هم باید پیشگام باشد. در نقاط مختلف فاروج باید مجالس فاطمیه برقرار باشد؛ خیر و برکاتی که مجالس حضرت زهرا (س) دارد یقین بدانید که کمتر از دهه محرم و روز عاشورا نیست. به‌ویژه در روز شهادت حضرت زهرا باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم و دسته روی هیات مذهبی انجام شود.

,

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مساجد برای این ایام افزود: تمام مساجد باید برای این روزها برنامه‌ریزی کرده و حداقل سه تا پنج شب باید مجالس و هیات مذهبی را داشته باشیم. در روز شهادت حضرت زهرا (س) امیدواریم که همه مردم حاضر باشند و اقامه عزا بکنند. در دفتر ما نیز از دیشب به مدت 10 شب مجلسی برنامه‌ریزی‌شده و زمان آن نیز طوری در نظر گرفته‌شده است که به برنامه‌های دیگر مساجد آسیب وارد نکند. انتظار ما این است که دوستان حتماً در مساجد حداقل 5 شب برنامه داشته باشند.

,

 

,

پایان خبر/.77

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه