اخبار داغ

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان مطرح کرد؛

منشور روحانیت مجموعه کامل آسیب شناسی روحانیت و تبیین نقش روحانیون است/ تاکید امام خمینی (ره)بر حضور روحانیت در صحنه های مختلف

منشور روحانیت مجموعه کامل آسیب شناسی روحانیت و تبیین نقش روحانیون است/ تاکید امام خمینی (ره)بر حضور روحانیت در صحنه های مختلف
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان گفت: در حقیقت منشور روحانیت مجموعه ای کامل از آسیب شناسی روحانیت، تبیین نقش روحانیون، مجاهدت ها و وظایف آنها است کمااینکه می بینیم رهبر معظم انقلاب که در خط امام حرکت می کنند، بر حوزه انقلابی تاکید دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به سالروز صدور منشور روحانیت توسط امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلام و اجرای دین در اجتماع ایجاد شد و قشری که شناخت اسلام را به طور تخصصی بر عهده دارد، روحانیت است لذا امام با توجه به اهمیت این مسئله و آفاتی که ممکن است در این مسیر باشد، منشور را صادر فرمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز ,

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان اظهار داشت: امام در این منشور بر اهمیت کار علما و فقها و همچنین تاثیری که حوزه های علمیه در طول تاریخ بر حفظ اصل اسلام ناب داشته است، تاکید کرده اند؛ همچنین به این امر اشاره داشتند که در این راه چه خون هایی ریخته شده و چه سرهایی که بر دار رفته است.

,

وی افزود: این اهمیت مسئله را می رساند که علمای اسلام برای فهم دقیق اسلام از منابع، تلاش های شبانه روزی داشته اند و مباحثه ها، نوشتن ها، پژوهش ها و کارهای زیادی برای حفظ منابع اسلامی انجام داده اند و امام خمینی به این مسئله توجه دارند که انقلاب اسلامی ادامه همان مسیری است که علما و روحانیت برای حفظ اسلام داشتند.

,

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی ابراز کرد: امام راحل (ره) در منشور روحانیت همچنین به آفاتی که حوزه ها را تهدید می کند، اشاره کرده اند چرا که دشمن می داند حوزه های علمیه مرکز ومنشاء انقلاب هستند، لذا برای نابودی انقلاب اسلامی خطراتی را متوجه حوزه ها کرده اند.

,

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: تهمت هایی از قبیل ترویج بی دینی و زیر سوال بردن کار علمای انقلابی و حاضر در صحنه سیاسی و اسلام از جمله حملات دشمن برای نابودی اسلام و انقلاب است.

,

وی با اشاره به اینکه این حملات از راه نفوذ صورت می گیرد، عنوان کرد: افرادی را در حوزه های علمیه نفوذ می دهند تا اسلامی ترویج دهند که با مستکبرین سازش دارد و در مقابل دنیاپرستان کرنش می کند لذا امام خمینی (ره) تاکید داشتند که حوزه مراقب نفوذ این افراد خودفروخته باشد.

,

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به خطر اسلام آمریکایی و متحجران اذعان داشت: گاهی انحرافاتی در برداشت از اسلام به وجودمی آید مانند متحجرینی که به الفاظی از اسلام اکتفا کرده و اسلام را به طور جامع نفهمیده اند؛ ضرر این افراد از ضرر مسیحی هایی که به قصد تخریب آمده اند، بیشتر است.

,

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان گفت: از سوی دیگر امام خمینی (ره) اهمیت حضور علما در مناطق و محل های خدمت به مردم مانند قضاوت، امامت جمعه و حضور در صحنه های فرهنگی، سیاسی و اجرایی را یادآور شدند که برخی ممکن است این امر را خلاف تقدس روحانیت بدانند که این امری اشتباه است لذا امام این شبهه را برطرف کردند.

,

حجت الاسلام شیخ بهایی تصریح کرد: در حقیقت منشور روحانیت مجموعه ای کامل از آسیب شناسی روحانیت، تبیین نقش روحانیون، مجاهدت ها و وظایف آنها است کمااینکه می بینیم رهبر معظم انقلاب که در خط امام حرکت می کنند، بر عناوین حوزه انقلابی، مجلس و دولت انقلابی تاکید دارند.

,

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با تاکید بر اینکه علما و روحانیون باید در فهم قرآن دقت کرده و با دقیق ترین متد در کشف احکام شرعی تلاش نمایند، خاطرنشان کرد: ضروری است طلاب و روحانیون از خودخواهی، خودپسندی، تمایل به اشرافی گری دنیاگرایی پرهیز کنند، سپس برای خدمت به مردم در صحنه های مختلف حضور داشته و تا مرز شهادت آماده فداکاری باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه