اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

حاکمیت سعودی فاقد عقلانیت و تجربه کافی است/انفعال دستگاه دیپلماسی گستاخی سعودی ها را به دنبال داشته است

حاکمیت سعودی فاقد عقلانیت و تجربه کافی است/انفعال دستگاه دیپلماسی گستاخی سعودی ها را به دنبال داشته است
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: از آنجایی که حاکمیت سعودی فاقد این عقلانیت و تجربه کافی است بر اساس موضع گیری جمهوری اسلامی رویکرد تندی را اتخاذ کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان  گفت:اصلی در سیاست خارحه وجود دارد و آن هم این است که کشورهایی را که فاقد عقلانیت ارزیابی می کنیم  که خودشان را نه براساس توانمندی ها، منافع و مصالح ملی آن ها بلکه بر اساس موقعیت و واکنش های طرف مقابل ارزیابی می کنند به این معناست که اگر کشوری دارای عقلانیت کافی باشد بر اساس آنچه که هست موضع گیری کرده و نظم خود با جهان را سامان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان ,

کوشکی در ادامه تصریح کرد: اما وقتی یک واحد سیاسی فاقد عقلانیت و و تجربه کافی باشد بر اساس موضع گیری های طرف های مقابل تصمبمات، کنش ها و واکنش های خود را سامان می دهد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: از آنجایی که حاکمیت سعودی فاقد این عقلانیت و تجربه کافی است بر اساس موضع گیری جمهوری اسلامی رویکرد تندی را اتخاذ کرده است.

,

کوشکی تشریح کرد: به این علت که دستگاه سیاست خارجی ما فاقد و یا دارای حداقل قاطعیت کافی است، این عدم قاطعیت و سستی دستگاه دیپلماسی ما در چهار سال گذشته گستاخی شدید طرف سعودی را در پی داشته است و نتیجه این شده است که سعودی ها در سال های اخیر با لحن های بسیار گستاخانه ای در مورد جمهوری اسلامی ایران صحبت می کنند در حالی که ما قبل از این چنین مواردی را سراغ نداشتیم و این در واقع نتیجه انفعال جدی،  عدم قاطعیت و سستی  است که در دیپلماسی ما وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه