اخبار داغ

حجت الاسلام میری اسوه و الگوی وحدت و اتحاد در سیستان و بلوچستان بود/ امام جمعه خاش تمام عمر پربرکت خود را در راه خدمت به محرومان صرف کرد

حجت الاسلام میری اسوه و الگوی وحدت و اتحاد در سیستان و بلوچستان بود/ امام جمعه خاش تمام عمر پربرکت خود را در راه خدمت به محرومان صرف کرد
امام جمعه موقت زاهدان گفت: مرحوم حجت الاسلام میری اسوه و الگوی وحدت و اتحاد در سیستان و بلوچستان بود و همواره در جهت تقویت وحدت، اتحاد، انسجام، همدلی، برادری و برابری بین دو مذهب تشیع و تسنن تلاش می کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما، حجت الاسلام احمد راهداری در مراسم بزرگداشت و ترحیم حجت الاسلام میری امام جمعه فقید شهرستان خاش، اظهار کرد: حجت الاسلام میری در قبل و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در شفاف سازی مسائل دینی برای مردم و حضور در صحنه ها و میدان های مختلف نقش بسزایی را داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما,

وی تصریح کرد: امام جمعه فقید شهرستان خاش فردی خستگی ناپذیر و ولایتمدار بود و همواره در جهت تقویت وحدت و اتحاد بین دو مذهب تشیع و تسنن در این شهرستان تلاش می کرد.

,

حجت الاسلام راهداری با بیان اینکه امام جمعه فقید خاش اسوه و الگوی وحدت، اتحاد، برادری و برابری در این شهرستان بود، گفت: حجت الاسلام میری اقدامات و باقیات صالحات بسیاری در این شهرستان از جمله؛ مسجد جامع، حسینیه، حوزه علمیه خواهران، مسجد بخش ایرندگان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مهدآدینه و بسیاری دیگر از کارها را انجام داده است.

,

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام میری، انسانی بسیار برجسته و فعال در تمامی عرصه ها بود و یکی از شخصیت های تاثیرگذار و نقش آفرین در این شهرستان بود.

,

 

,

, ,

 

,

حجت الاسلام راهداری با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام میری امام جمعه فقید شهرستان خاش روحانی متدین و فردی خدمتگذار برای مردم این شهرستان بود، گفت: مرحوم حجت الاسلام میری فردی مردمی و انقلابی بود و تمام عمر پربرکت خود را در راه خدمت به مردم صرف کرد و همواره تلاش می کرد تا مشکلات مردم را رفع کند.

,

* حجت الاسلام میری همواره به محرومان و مستضعفان شهرستان خاش کمک و یاری می رساندند

,

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نیز از مردم این شهرستان جهت ابراز همدردی با خانواده مرحوم حجت الاسلام میری تقدیر و تشکر کرد و گفت: مردم شهرستان خاش خود را صاحب عزا می دانند و رحلت جانگداز حجت الاسلام میری را به خانواده و بازماندگانش تسلیت می گویند.

,

مولوی محمدعلی شهنوازی با اشاره به اخلاق و رفتار بسیار نیک و پسندیده حجت الاسلام میری، اذعان کرد: بنده حقیر همواره با مرحوم حجت الاسلام میری در سفرها و مراسمات باهم شرکت می کردیم و این روحانی عالیقدر اخلاق بسیار خوبی داشتند و بعنوان مجسمه و الگوی وحدت در شهرستان اقدامات بسیاری را انجام دادند و همواره به محرومان و مستضعفان این شهرستان کمک و یاری می رساندند.

,

وی با اشاره به خاطرات بسیار خوب از دوران خدمت مرحوم حجت الاسلام میری در این شهرستان، بیان کرد: مرحوم حجت الاسلام میری  در طول عمر پربار خود همواره حامی اتحاد، برادری و وحدت بین مذاهب این شهرستان بود و در خطبه های نمازجمعه خود همواره بر روی مسئله وحدت و انسجام تاکید بسیاری داشت.

,

 

,

, ,

 

,

مولوی شهنوازی اظهار کرد: این روحانی فرهیخته از اخلاقی نیکو و پسندیده برخوردار بود و همواره محور وحدت و یکدلی در شهرستان خاش و استان بود.

,

گفتنی است، این مراسم با حضور جمع کثیری از علما، روحانیون، مسؤولین و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهرستان خاش برگزار و در این مراسم قاریان قرآن به تلاوت این کتاب آسمانی پرداخته و شرکت‌کنندگان به قرائت فاتحه و تلاوت قرآن کریم برای مرحوم حجت الاسلام میری امام جمعه فقید شهرستان خاش پرداختند.

,

 

,

, ,

 

,

به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ حجت الاسلام محمدحسین میری امام جمعه فقید خاش پس از سال‌ها خدمت، بامداد 30 بهمن 1395 براثر ایست قلبی، دارفانی در سن 55 سالگی را وداع گفت.

, تفتان ما,

مرحوم حجت الاسلام محمدحسین میری متولد سال 1340در روستای میربیگ بخش شیب آب زابل و 21 سال، امام جمعه خاش بود. 

,

مرحوم حجت الاسلام میری، اولین امام جمعه شهرستان خاش بود در شهریورماه سال ۱۳۷۴ به امامت نماز جمعه این شهرستان منصوب شد.

,

 

,

, ,

 

,

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در بیانیه ای رحلت حجت الاسلام میری امام جمعه ی شهرستان خاش را به نماینده ی ولی فقیه در استان، علما و مردم شیعه و سنی منطقه تسلیت گفت.
در بخشی از این بیانیه آمده است: آن روحانی وارسته ، عمر پربرکت و گرانبهای خود را در راه ترویج فرهنگ اسلامی در سنگر نماز جمعه و خدمت به مردم شریف و ولایی خاش سپری کرد و لحظه ای از حمایت قولی و عملی از نظام جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب دریغ نکردند و در همه حال مردم را به وحدت حول محور ولایت دعوت کردند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه