اخبار داغ

گفتگو با جوان موفق کارآفرین؛

جوان کردستانی که با کارآفرینی از مهندسی برق به زنبورداری رسید/اشتغال خود ساخته خیلی بهتر از پشت میزنشینی است

جوان کردستانی که با کارآفرینی از مهندسی برق به زنبورداری رسید/اشتغال خود ساخته خیلی بهتر از پشت میزنشینی است
جوان کارآفرین کردستانی می گوید: شغل آزاد و به عبارت دیگر اشتغال خود ساخته بسیار بهتر از این است که سال ها منتظر استخدام در ادارات دولتی و پشت میز نشینی بمانید و فقط رویای پست و مقام را در سر بپروانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، سیده الهام حیدری  از بانوان کردستانی است که گام بلندی را در کارآفرینی آغاز کرده است با اینکه فارغ ااتحصیل رشته مهندسی برق است اما در عرصه متفاوتی قدم گذاشته و موفقیت هایی را برای خود کسب نموده است . خبرنگار ما گفتگویی را با این بانوی موفق کردستانی انجام  داده است که در ذیل می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.

, لطفا خودتان را معرفی بفرمایید., لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.,

سید الهام حیدری هستم ۲۲ سال سن دارم و فارغ التحصیل رشته مهندسی برق هستم و در حال حاضر مشغول به حرفه زنبور داری  در دیواندره هستم.

,

 

,

انگیزه رفتن به دنبال این حرفه از کجا شروع شد.

, انگیزه رفتن به دنبال این حرفه از کجا شروع شد., انگیزه رفتن به دنبال این حرفه از کجا شروع شد.,

بعد از فارغ التحصیلی خیلی به دنبال پیدا کردن شغل مناسبی بودم اما متاسفانه جایی که متناسب با تحصیلاتم باشد پیدا نکردم.

,

 

,

به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر کاری که مناسب من باشد یافت نمی شود. از طرفی هم از دوستان و آشنایان شنیده بودم که بسیج سازندگی برای طرح های اشتغالزایی تسهیلات اختصاص می دهد.

,

 

,

لذا تصمیم گرفتم که کار مستقلی را راه اندازی کنم و درصد ارتقای آن بربیایم تا بتوانم پیشرفت چشمگیری در آینده داشته باشم و خیلی بهتر از این است که در جایی استخدام شوم و چشم به راه دریافت حقوق ماهیانه بمانم!

,

 

,

مشکلات و موانعی که بر سر راهتان بود را بیان بفرمایید.

, مشکلات و موانعی که بر سر راهتان بود را بیان بفرمایید., مشکلات و موانعی که بر سر راهتان بود را بیان بفرمایید.,

در شروع هر کاری موانع زیاد وجود دارد. برای بنده که تازه اول راهم و در این حرفه تازه کار هستم بازاریابی موضوع خیلی مهمی است.

,

 

,

بیشتر از طریق دوستان و آشنایان و حتی از طریق تلگرام به بازاریابی محصول می پردازم.

,

 

,

با توجه به اینکه به تازگی این کار را شروع کردم در حال حاضر درآمد آنچنانی ندارم و از طرفی درصد بالای وام باعث شده که باز پرداخت اقساط برایم سنگین شود  ولی با این وجود امیدوارم که با تحمل این سختی ها در کارم پیشرفت کنم.

,

 

,

البته با تبلیغاتی که در بین دوستان و آشنایان انجام میدهم و سفارشاتی که از آنها دریافت می کنم و به مغازه داران نیز می فروشم درآمد بهتری نصیبم می شود.

,

 

,

, ,

 

,

چه میزان از بسیج سازندگی تسهیلات دریافت کردید و چقدر نقش سپاه و بسیج را در اجرای کار خود موثر می دانید؟

, چه میزان از بسیج سازندگی تسهیلات دریافت کردید و چقدر نقش سپاه و بسیج را در اجرای کار خود موثر می دانید؟, چه میزان از بسیج سازندگی تسهیلات دریافت کردید و چقدر نقش سپاه و بسیج را در اجرای کار خود موثر می دانید؟,

من با دریافت بیست 20 میلیون تسهیلات از بسیج سازندگی توانستم ایده ام را اجرایی کنم.

,

 

,

هر چند که برای پیدا کردن ضامن و سپرده های اولیه زحمت زیادی کشیدم اما با این همه از بسیج سازندگی که راه را برای کارآفرینی  جوانان هموار کرده است کمال تشکر را دارم.

,

 

,

ورود سپاه و بسیج به عرصه کارآفرینی، بسیار جای امیدواری است که به رفع بیکاری و کاهش جمعیت فارغ اتحصیلان بیکار در استان منجر شود.

,

 

,

مسوولین و دستگاه های دولتی تا چه حد در تحقق کار شما حمایت کردند؟

, مسوولین و دستگاه های دولتی تا چه حد در تحقق کار شما حمایت کردند؟, مسوولین و دستگاه های دولتی تا چه حد در تحقق کار شما حمایت کردند؟,

من چند سال در دانشگاه مشغول خواندن درس های رشته برق بودم اما وقتی که فارغ التحصیل شدم نتوانستم در این حوزه مشغول به فعالیت شوم و وارد عرصه ای شدم که بیشتر نزدیک به کار فارغ التحصیلان رشته کشاورزی است.

,

 

,

مسئولین باید این موضوع را مدنظر قرار دهند و حامی جوانان فارغ اتحصیل باشند تا بتوانند در زمینه ای هر چند مرتبط با تحصیلاتشان نیز نباشد، مشغول به فعالیت شوند و توانایی های خود را شکوفا کنند.

,

 

,

اقتصاد مقوله مهمی است و به نظرم دستگاه های دولتی نباید پرداخت تسهیلات را فقط محدود به طرح های موردنظرخودشان بکنند و دست جوانان متقاضی را بازتر بگذارند.

,

 

,

چه توصیه ای برای جوانان فارغ التحصیل بیکار دارید؟

, چه توصیه ای برای جوانان فارغ التحصیل بیکار دارید؟, چه توصیه ای برای جوانان فارغ التحصیل بیکار دارید؟,

من به این نتیجه رسیدم که شغل آزاد و به عبارت دیگر اشتغال خود ساخته بسیار بهتر از این است که سال ها منتظر استخدام در ادارات دولتی و پشت میز نشینی بمانید و فقط رویای پست و مقام را در سر بپروانید.

,

 

,

خیلی وقت ها این احساس به من دست می دهد که تلاش های بی نهایت کردم و اکنون در جامعه به عنوان یک مهندس جایگاهی ندارم ولی باز به خودم امید می دهم که من الان کارم را دارم و خدا را شکر سرگرم کار و زندگیم هستم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه