اخبار داغ

نماینده رهبر شیعیان بحرین:

تحصّن ۲۴۸ روزه شیعیان در اعتراض به حکم اخراج رهبر بحرین/ آل خلیفه با حمایت انگلستان بر سر کار باقی مانده است

تحصّن ۲۴۸ روزه شیعیان در اعتراض به حکم اخراج رهبر بحرین/ آل خلیفه با حمایت انگلستان بر سر کار باقی مانده است
شیخ الدقاق تاکید کرد: «تا خون در رگ ماست آیت الله قاسم رهبر ماست» شعار تحصن کنندگان بحرینی است که خطاب به آل خلیفه می‌گویند اگر بخواهند آسیبی به آیت الله قاسم برسانند باید ابتدا خون آنها را بریزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول، نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران شامگاه چهارشنبه در سومین یادواره شهدای مهندس کاشان با اشاره به اینکه شیعیان بحرین تا امروز 248 روز است که تحصن خود را در اطراف بیت آیت الله عیسی قاسم ادامه داده‌اند، اظهار کرد: «تا خون در رگ ماست آیت الله قاسم رهبر ماست» شعار تحصن کنندگان بحرینی است که خطاب به آل خلیفه می‌گویند اگر بخواهند آسیبی به آیت الله قاسم برسانند باید ابتدا خون آنها را بریزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق گفت: بحرین جزیره‌ای کوچک در خلیج فارس است که حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و 70 درصد آنها شیعه هستند؛ اما از آغاز انقلاب مردم بحرین تاکنون که حدود شش سال می‌گذارد، قیام مردم بحرین 260 شهید به دنبال داشته که نسبت به آن جمعیت اندک، بسیار است.

,

وی در جمع خانواده‌های شهدای مدافع حرم بیان کرد: آل خلیفه از 234 سال پیش تاکنون در این سرزمین ظلم و بیداد می‌کنند که به قول یک نویسنده‌، مردم بحرین هر 10 سال یک بار انقلاب می‌کنند؛ اما آل خلیفه با حمایت انگلستان بر سر کار باقی مانده است.

,

نماینده شیعیان بحرین در ایران با تاکید بر حمایت‌های خارجی از آل خلیفه عنوان کرد: بزرگ‌ترین پایگاه دریایی نظامی آمریکا در خاورمیانه در بحرین است، علاوه بر آن انگلستان هم در آنجا پایگاه نظامی دارد و بعد از انقلاب مردم بحرین و تجمع بزرگ آنها در میدان شهدای بحرین، به درخواست آل خلیفه، عربستان سعودی هم نیروهای خود را وارد بحرین کرد.

,

به گفته نماینده شیعیان بحرین در ایران، آل خلیفه حتی از اسرائیل و ترکیه نیرو آورده و نقشه می‌کشد تا با برگزاری یک دادگاه صوری از آیت الله شیخ عیسی قاسم سلب تابعیت کرده و او را به دلیل جمع‌آوری وجوهات شرعی، متهم به پول‌شویی کند تا بتواند وی را از کشور خارج سازد.

,

وی در جمع خانواده‌های شهدای مقاومت اسلامی تاکید کرد: انقلابیون بحرینی در مکتب امام حسین (ع) پرورش یافته‌ و هیچگاه زیر بار ظلم نمی‌روند و جز پیروزی نمی‌شناسند؛ چرا که در راه اعتقاد خود ثابت قدم هستند.

,

الدقاق، سه عنصر انگیزه، ایمان و اقدام را علت محدثه و ایجاد کننده یک انقلاب و حرکت دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان زمان امام حسین (ع) انگیزه و اعتقاد داشتند، اما از آنجا که به علت‌های گوناگون اهل اقدام نبودند، توفیق یاری آن حضرت را نیافتند.

,

به گفته وی با این سه عنصر، آتش قیام شعله‌ور می‌شود؛ اما این انقلاب برای بقای خود به سه عامل خون شهدا و حرکت مردمی، رهبری علماء و اتحاد ملی نیازمند است؛ چرا که در غیر این صورت انقلاب، دوامی نخواهد داشت.

,

نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران تصریح کرد: اگر انقلاب توسط گروه یا حزب خاصی انجام شود، ماندگار نخواهد بود و به سرعت سرنگون خواهد شد و همچنین اگر یک قیام مردمی همراه با رهبری عالمان و اتحاد ملی نباشد، ماندگار نخواهد بود.

,

وی علت موفقیت انقلاب مردم ایران، مدافعان حرم و قیام مردم بحرین را وجود تمام این عوامل در کنار هم دانست که نتیجه‌ای جز پیروزی در بر ندارد و اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که نخواهیم گذاشت بار دیگر عمه‌مان را به اسارت بگیرند و بحمدلله امروز شاهد آزادی حرم هستیم و حتی شیعیان بحرین می‌توانند با هواپیما به زیارت مقام آن حضرت نائل شوند.

,

شخ الدقاق خاطرنشان کرد: از طلاب بحرینی حدود 9 نفر در جبهه ایران شهید شده‌اند که آن موقع در قم مشغول تحصیلات علوم دینی بوده‌اند که در پی حکم جهاد امام خمینی (ره) درس را رها کرده و راهی جهاد شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه