اخبار داغ

حضور شرکت‌های خدماتی غیربومی تهدیدی بزرگ برای شرکت‌های کردستانی

حضور شرکت‌های خدماتی غیربومی تهدیدی بزرگ برای شرکت‌های کردستانی
نماینده مردم کردستان در مجلس گفت: اصلا پذیرفتنی نیست در حالی که کردستان دارای شرکتهای خدماتی قدر است از سایر استانها شرکت به استان وارد کنیم و کار را به آنها بسپاریم زیرا نتیجه این عمل تضعیف بخش خصوصی استان به عنوان یک پتانسیل اقتصادی، ورود نیروی کار غیر بومی به استان و کاهش ضریب کیفیت خدمات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شرکتهای خدماتی به عنوان یکی از نهادهای تامین نیروی انسانی ادارات نقش کلیدی در این عرصه بر عهده دارند به طوری که بخش بزرگی از خدمات ارگانها توسط نیروهای شرکتی انجام می شود و کارشناسان حوزه مدیریت معتقدند که دولت و مجلس باید در راستای تقویت این شرکتها به عنوان بازوی دولت در پیشبرد توسعه اقدامات اساسی انجام دهد تا کیفیت خدمات رسانی آنها کاهش نیابد زیرا وجود این شرکتها در مقاطع خاص خدمات رسانی ضروری است و اگر مورد حمایت قرار نگیرند بخش خدمات و اشتغال کشور آسیبهای جدی می بیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

نظریات گوناگونی در مورد این شرکتها بیان می گردد و عده ای بر این باورند که وجودشان الزامی است چون در مقاطعی از اجرای پروژه ای عمرانی و خدماتی که خدمات دایمی نیست و نباید برای انجام کار نیروی دایمی استخدام نمود باید کار را به شرکتهای ذیصلاح و توانمند سپرد و نبودشان باعث بروز مشکلات متعدد حقوقی، قانونی و فنی در زمان اجرا و بعد از اجرا خواهد شد.

,

 

,

تاریخ حضور این شرکتها در روند توسعه و ارائه خدمات به جامعه ثابت نموده که وجودشان سبب ارتقاء کیفیت کار و صرفه جوئی مالی برای دولت می باشد اما در کنار این واقعیت با موضوع بروز و ظهور مشکلات برای آنها مواجه هستیم و ارگانهای دولتی و شهری در زمینه هایی مثل نحوه تنظیم قرار داد، بررسی صورت وضعیت کار انجام شده، تخصیص بودجه مطالبات، اخذ مالیات و بیمه این شرکتها را در فشار سنگین و کمر شکن قرار می دهند که گاهی منجر به ورشکستگی آنها می گردد و نمونه این مورد را بسیار داریم.

,

 

,

اخیرا کارت به استخوان شرکتهای خدماتی در کردستان رسید و ناچار شدند تا نمایندگان مجلس را با کمک بطلبند و در جلسه ای با نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران  در مجلس شورای اسلامی درد دلها، شکایات و انتقدات خود را مطرح نمایند که گزارش آن اینک پیش روی شماست.

,

 

,

*برخی ادارات قصد نابود کردن شرکتهای خدماتی دارند

, *برخی ادارات قصد نابود کردن شرکتهای خدماتی دارند, *برخی ادارات قصد نابود کردن شرکتهای خدماتی دارند,

 

,

رئیس انجمن شرکتهای خدماتی کردستان با اشاره به وضعیت این شرکتها در استان گفت: سنگین ترین خدمات ادارات و پروژه ها بر عهده نیروهای شرکتی و خطرناک ترین مسئولیتها بر دوش شرکتهای خدماتی قرار دارد و اگر ما نباشیم بدون شک خدمات رسانی دچار اختلال و بی نظمی می گردد چون ما بارهای سنگین خدمت به جامعه و هزینه های مالی و قانونی در این زمینه را از دوش دولت برداشته ایم بدون اینکه کیفیت سرویس دهی افت نماید.

,

 

,

مراد شیرزاده افزود: اما با وصف این نقش همواره مورد بی مهری و کم توجهی ادارات هستیم و در مواقعی قصد نابود کردن ما را دارند و سعی در بهانه تراشی برای نپرداختن مطالبات ما را دارند و از این طریق کسری بودجه خود را با ظلم به شرکتهای خدماتی جبران کنند.

,

 

,

وی افزود: در زمان عقد قرار داد تمام تلاش خود را می کنند تا مفاد قرار داد به سود خودشان و به صورت یک طرفه تنظیم گردد تا بتوانند در مواقع نیاز شرکتهای خدماتی و نیروی خدماتی را در منگنه بگذارند که این یک حرکت غیر اخلاقی، غیر قانونی و غیر دینی است.

,

 

,

شیرزاده تصریح کرد: کجای این امر قانونی و اخلاقی است در شرایطی که کارهای خدماتی شرکتی مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست این مالیات را از شرکتها می گیرند؟ با چه توجیهی سازمان مالیاتی بدون توجه به قانون اخذ مالیات و میزان درآمد این شرکتها 20 تا 25 درصد مالیات از ما می گیرد؟

,

 

,

وی اظهار کرد: مجلس به عنوان رکن اصلی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون باید مهر سکوت را شکسته و برای احقاق حق شرکتهای خدماتی و نیروهای شرکتی وارد عمل شود.

,

 

,

*رفتار غیر قانونی برخی ادارات اکثر شرکتهای کردستان را ورشکست کرد

, *رفتار غیر قانونی برخی ادارات اکثر شرکتهای کردستان را ورشکست کرد, *رفتار غیر قانونی برخی ادارات اکثر شرکتهای کردستان را ورشکست کرد,

 

,

عضو انجمن شرکتهای خدماتی کردستان با انتقاد از روند فعلی گفت: ادارات در زمان برگزاری مناقصات و عقد قرار داد هیچ توجهی به منافع و مصالح ما و نیروهای شرکتی نمی کنند و همه چیز را به نفع خود تمام می نمایند و در زمان پرداخت مطالبات شرکتها به انواع روشها جهت کاهش کارکردها و پرداخت پول متوسل می شوند و این رفتارهای اشتباه سبب فراری شدن تعدادی و ورشکست شدن تعدادی دیگر شده است به طوری که از 800 شرکت ثبت شده در استان تنها 250 شرکت فعالیت می کنند.

,

 

,

عیسی آزاده افزود: در حالی که کردستان دارای تعداد زیادی شرکت خدماتی بوده و از بیکاری بالای جوانان رنج میبرد برخی ادارات با چه توجیهی شرکتهای خدماتی سایر استانها را با امتیازات ویژه از جمله ترک برخی قوانین و تشریفات به کار میگیرند؟ کدام قانون و قاعده قبول می کند که خدمات یک نهاد دولتی به مدت 7 سال در انحصار یک شرکت غیر بومی باشد؟

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: این همه شعار می دهند که برای رفع محرومیت از کردستان و پایان دادن به بیکاری جوانان خطه مرز داران وطن پرست برنامه دارند و رسیدن روز پایان بیکاری در استان را آرزوی خود می دانند اما در عمل عکس این مشاهده می گردد و تمام رفتارها بر علیه ایجاد اشتغال در کردستان می باشد و این مدیران و مدعیان علاوه بر اینکه فرصت شغلی جدید ایجاد نمی کنند فرصتهای موجود در کردستان را هم در اختیار سایر استاتنها قرار می دهند.

,

 

,

آزاده تصریح کرد: تنها حامی ما در این شرایط سخت و نابرابر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

,

 

,

*جلو حضور بی رویه شرکتهای غیر بومی را بگیرید

, *جلو حضور بی رویه شرکتهای غیر بومی را بگیرید, *جلو حضور بی رویه شرکتهای غیر بومی را بگیرید,

 

,

عضو هیئت مدیره انجمن شرکتهای خدماتی کردستان با اعتراض به حضور شرکتهای غیر بومی و انتقاد از سکوت مدیریت ارشد استان گفت: کردستان دارای تعداد 800 شرکت ثبت شده است که اکثرا توانائی انجام کارهای سنگین و گسترده دارند و اگر به کار گرفته شوند بدون شک بخش بزرگی از بیکاری استان را حل می کنند اما بی توجهی به این ظرفیت عظیم و انجام رفتارهای سلیقه ای در مقابل منافع و مصالح این شرکتها و آوردن شرکتهای غیر بومی توسط برخی ادارات زمینه فرار از فعالیت و ورشکستگی تعداد زیادی از آنها را فراهم نمودند به طوری که اکنون تنها 250 شرکت در استان فعالیت هستند که اکثر اینها نیز تصمیم دارند بعد از دریافت مطالبات دست از کار بکشند.

,

 

,

سعدی قادری افزود: عدم پرداخت مطالبات شرکتها از سوی ادارات از مشکلات اساسی ماست و تعدادی از ادارات با استناد به تفاسیر سلیقه ای از مواد قانونی و مفاد قرار دادهای تحمیلی سعی دارند علاوه بر اینکه طلب ما نپردازند ما را نیز بدهکار کنند و در زمان مذاکرات از بی پشت و پناهی ما سوء استفاده می نمایند و قصد دارند ما را نابود کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: برخی شرکتها مطالبات 1 تا 5 میلیارد تومانی از ادارات دارند و چندین ماه از حقوق نیروها را از طریق فروش اموال شخصی و وام بانکی تامین کرده اند اما ادارات حاضر به پرداخت طلب آنها نیستند ما این سوال را از مدیران داریم مگر چه گناهی مرتکب شده ایم که باید چنین سخت مجازات شویم؟

,

 

,

قادری اظهار کرد: حضور شرکتهای غیر بومی بزرگترین تهدید برای توسعه و اشتغال کردستان است و اگر این روند ادامه یابد حوزه خدمات و اشتغال استان آسیب جدی می بیند زیرا این شرکتها 1- فاقد دفتر در استان بوده و هرگاه قصد خروج داشته باشند و زیر قرار داد بزنند کسی پاسخگو نیست و زیان بر دست استان می گذارد2- با توجه به اینکه قرار دادها را از دست شرکتهای کردستانی خارج می کنند زمینه زیان و ورشکستگی شرکتهای استان را فراهم نموده و اگر زمانی استان را ترک کنند و دیگر حاضر به حضور نباشند در زمان مورد نیاز دیگر شرکتی در استان نداریم که امورات خدماتی را انجام دهد زیرا قبلا شرکتهای کردستانی جلو پای غیر بومی ها قربانی شده اند و برای حضور مجدد از استان باج می خواهند3- تعداد زیادی از نیروهای خود را از خارج استان وارد نموده و زمینه بیکاری جوانان را فراهم می سازند.

,

 

,

وی افزود: از استاندار و نمایندگان استان در مجلس خواستاریم تا این موارد را بررسی کنند و جلو این ظلم مضاعف را بگیرند.

,

 

,

*هرچه داد میزنیم گوش شنوائی نیست

, *هرچه داد میزنیم گوش شنوائی نیست, *هرچه داد میزنیم گوش شنوائی نیست,

 

,

بازرس انجمن شرکتهای خدماتی کردستان ضمن انتقاد از شرایط موجود گفت: ما هرچه در استان داد میزنیم کسی گوش شنوا ندارد و اگر نمایندگان ما در مجلس هم به ما بی توجهی کنند دیگر ما نابود می شویم پس تا دیر نشده تکانی به خود بدهید.

,

 

,

نصرت الله عبدالملکی افزود: شرکتهای خدماتی مسئولیتهای سنگینی بر دوش خود گذاشته و مسئولیتهای سنگینی را از دوش دولت برداشته اند اما دولت به آنها کاملا بی توجه است.

,

 

,

وی تصریح کرد: حمایت و تقویت این شرکتها کمک بزرگی به دولت است زیرا نقش عظیمی در کوچک کردن دولت و اجرای اصل خصوصی سازی و اقتصاد مقاومتی بازی می کنند اما برخی برخوردها این ذهنیت را ایجاد می کند که مدیران این شرکتها را رقیب خود می دانند.

,

 

,

*اگر چنین پیش پیش رود آینده خطرناکی داریم

, *اگر چنین پیش پیش رود آینده خطرناکی داریم, *اگر چنین پیش پیش رود آینده خطرناکی داریم,

 

,

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیکاری بالا در کردستان گفت: برای تعیین میزان بیکاری استان نباید به این آمارهای ارائه شده استناد کرد چون رقم بسیار بیشتر از اینهاست و من بارها به مسئولین گفته ام که راهی برای تهیه آمار دقیق از بیکاری جوانان کردستانی پیدا کنند.

,

 

,

سید احسن علوی افزود: فعالیتهای دولت در استان به اندازه نیاز نیست و اگر چنین ادامه یابد با آینده خطرناک و پر مشکلی مواجه خواهیم بود و باید در تدارک برنامه ریزی و سرمایه گذاری ویژه ای برای کردستان باشیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: همه می گویند برای حل مشکلات اقتصادی باید بخش خصوصی را به میدان بیاوریم اما از یک سو وقتی هم از سرمایه گذاران دعوت می شود عده ای تمام تلاش را برای فراری دادن آنها انجام می دهند به طوری که تا کنون تعداد زیادی سرمایه گذار از استان رفته اند از سوی دیگر هم اگر تعدادی شرکت پیمانکاری، تولیدی و خدماتی هم در استان داریم چنان گلوی آنها را مالیات، سود بانکی بالا، تاخیر در پرداخت مطالبات و دعوت از شرکتهای فاقد صلاحیت سایر استانها می فشارند که همه دارند نابود می شوند.

,

 

,

علوی اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان باید در تدارک یک برنامه دقیق و راهبردی برای مقابله با این شرایط باشد که انشاء الله با همکاری نمایندگان این امر به زودی محقق شود.

,

 

,

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: شرکتهای خدماتی باید مورد حمایت جدی و همه جانبه قرار گیرند زیرا تعداد زیادی از نیروهای کار استان در مدار فعالیت این شرکتها هستند و اگر اینها هم تضعیف شوند این لقمه نان کم را نیز از دست داده و گرفتار می شوند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: اصلا پذیرفتنی نیست در حالی که کردستان دارای شرکتهای خدماتی قدر است از سایر استانها شرکت به استان وارد کنیم و کار را به آنها بسپاریم زیرا نتیجه این عمل تضعیف بخش خصوصی استان به عنوان یک پتانسیل اقتصادی، ورود نیروی کار غیر بومی به استان و کاهش ضریب کیفیت خدمات است.

,

 

,

علوی اعلام کرد: مجمع نمایندگان کردستان حتما این موارد را پیگیری کرده و تا حصول نتیجه ادامه می دهد تا دیگر کسی جرات انجام عمل غیر قانونی یا شبه قانونی بخ خود ندهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه