اخبار داغ

تیم خونه‌به‌خونه احیاگر فوتبال در بابل/ تیم‌داری در مازندران، اقدامی مردمی و پراقبال است

تیم خونه‌به‌خونه احیاگر فوتبال در بابل/ تیم‌داری در مازندران، اقدامی مردمی و پراقبال است
تیم فوتبال خونه‌به‌خونه بابل با توجه به توان مالی مالک آن در بخش خصوصی و استفاده از ورزش‌دوستان بابلی می‌تواند در عرصه فوتبال کمک‌های قابل توجهی به ورزش مازندران داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، در دنیای امروز ورزش مقوله‌ای است که در رشد و تعالی روحی، جسمی و حتی سیاسی اجتماعی جوامع تاثیرگذار شده و فوتبال بدون شک مهمترین ورزشی است که امروز بیش از نیمی از مردم جهان به نوعی با این ورزش آشنا هستند و مستقیم یا غیر مستقیم در برهه‌ای از زمان با آن پیوند خورده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
 
چه بسیار کشورهایی که با هم بر سر بسیاری از مسایل مشکل داشتند، اما در زمین ورزش علی‌الخصوص فوتبال رقابت را با رفاقت در آمیختند و باعث ایجاد هیجان در تماشاچیان خود شدند.

در ایران نیز از سال‌های گذشته تا به امروز این ورزش تاثیرات مثبت و منفی خود را در فرهنگ اجتماعی مردم گذاشته تا بدان‌جا که در برخی مواقع سیاسون با چنگ‌زدن به فوتبال از طناب آن بالا رفته و گل‌های سیاسی خوبی زده‌اند و از آن استفاده کرده‌اند تا مقاصد خود را پیش ببرند، به شهرت همراه با محبوبیت که در ورزش فوتبال نمایان‌تر از سایر ورزش‌ها به چشم می‌آید برسند.

حال با داشتن زمینه‌هایی از مطالب بالا در سطرهای زیرین به این ورزش در شهرستان بابل و تیم اصلی فوتبال این شهر یعنی خونه به خونه بابل خواهیم پرداخت.

ورزش بابل از دیرباز در رشته ورزشی فوتبال تیم‌های مختلفی را به کشور در سال‌های قبل و بعد از انقلاب معرفی کرده است که از نظر قدمت می‌توان به شاخص‌ترین آن یعنی پرسپولیس بابل اشاره کرد که قدمت تاسیس آن حتی از باشگاه پرسپولیس تهران نیز بیشتر است اما در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی به دلیل عدم تمکن مالی نتوانسته همراه با علاقه مردم این شهر به فوتبال پیش برود و در قالب یک تیم در سطح کشور مطرح شود.

مسئله فوق باعث شده بود فوتبال دوستان بابلی در یک دهه گذشته برای دیدن بازی‌های جذاب فوتبال و دیدن چهره‌های محبوب ورزشی خود در تیم‌های مختلف کشور به شهرهای اطراف مانند قائم‌شهر، ساری و حتی نوشهر بروند و یا بازی‌های جذاب تیم‌های پایتخت‌نشین را با رنج سفر در تهران نظاره‌گر باشند.

تاریخچه تیم فوتبال خونه به خونه بابل:
باشگاه فرهنگی ورزشی خونه به خونه در سال 1390 در بابل تاسیس شد.

تیم خونه به خونه بابل در سال 1391 با اولین گام در لیگ مازندران با مربیگری فرشاد پیوس مربی و بازیکن باسابقه فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران و بازیکنان بومی قهرمان شد و در ادامه با صعود به لیگ دسته سوم با همین مربی دوباره قهرمان این لیگ شود و به لیگ دسته دوم کشور صعود کرد.
در ادامه کار میانه راه بازی‌های لیگ دسته دوم کشور فرشاد پیوس بنا به دلایل نامعلوم از این تیم جدا و تیم به دیگر مربیان وطنی سپرده می‌شود اما دیگر آن طراوت و شادابی گذشته در این تیم نبود، در دو فصل پیاپی حضور در لیگ دسته دو کشور نتوانست جز مقام چهارمی و صعود به مرحله حذفی لیگ کاری از پیش ببرد.
مدیران این تیم بابلی با وجود هزینه‌های نسبتا بالا برای یک تیم شهرستانی همچنین به تیم‌داری در شهر بهارنارنج ادامه دادند و با خرید امتیاز تیم بهمن شیراز در فصل 94-95وارد لیگ دسته یکم کشور یا همان لیگ آزادگان شدند.
 در حال حاضر این تیم در رقابت‌های لیگ آزادگان در میانه بالای جدول قرار دارد.
 
ورزشگاه اختصاصی:
ورزشگاه اختصاصی تیم خونه به خونه بابل با نام شهدای هفت تیر گنجایشی معادل 5000 نفر دارد و در دل محدوده اصلی این شهر یعنی میدان ولایت واقع شده است.

باشگاه فرهنگی ورزشی خونه به خونه از زمان تحویل این ورزشگاه و استفاده از آن به عنوان ورزشگاه خانگی سعی بر ترمیم مشکلات فیزیکی این مجموعه ورزشی کرده است و تا جایی که توانسته برای بالا بردن ظرفیت و ظاهر آن هزینه و تلاش کرده که این مسئله برای سایر ورزشکاران این شهر بسیار خوش آیند و مثبت بوده است.

زمین ورزشی نجارکلا و چمن مصنوعی کیاکلا از جمله مکان‌های تمرینی این تیم است که هواداران و بازیکنان این تیم بر اساس برنامه‌های تمرینی در آن حضور پیدا می‌کنند.

سرمربیان سابق و کنونی:
تیم خونه به خونه بابل با توجه به تمول مالی مدیران و نتایج مختلف در بازی‌ها به راحتی دست به تغییرات در راس کادر فنی و دستیاران این تیم می‌زند و از مشاوران خاصی چون جادوگر فوتبال ایران علی کریمی و مهرداد میناوند چپ پای خوب سابق تیم ملی استفاده می‌کند.

کارشناسان تغییرات بیش از حد در کادر فنی را خیلی به صلاح این تیم نمی‌دانند اما مدیران این تیم به دنبال نتایج شایسته هزینه‌ها، باکی از این تغییرات ندارند و همچنان در این مسیر حرکت می‌کنند که آخرین آن تغییر علیرضا مرزبان و جایگزینی نادردست‌نشان مربی پرسابقه قائم‌شهری که به عنوان استاد صعود به لیگ برتر در ایران شناخته می‌شود در روزهای گذشته بوده است.
- فرشاد پیوس (دی ۱۳۹۲ - آذر ۱۳۹۳)
- مرتضی کرمانی‌مقدم (آذر ۱۳۹۳ - دی ۱۳۹۳)
- فرهاد کاظمی (دی ۱۳۹۳ - بهمن ۱۳۹۳)
- اکبر میثاقیان (تیر ۱۳۹۴ - اسفند ۱۳۹۴)
- حمید درخشان (فروردین ۱۳۹۵ - اردیبهشت ۱۳۹۵)
- حسین رحمانی (اردیبهشت ۱۳۹۵ - خرداد ۱۳۹۵)
- علیرضا مرزبان (خرداد ۱۳۹۵ - بهمن ۱۳۹۵)
- نادر دست نشان ( بهمن ۱۳۹۵) به عنوان سرمربی به همراه علیرضا امامی فر و لئون استپانیان با سمت مربی وی را همراهی می‌کنند و امید صعود به لیگ برتر را در سر می‌پرورانند. 

بازیکنان تیم خونه به خونه بابل در فصل جاری:
علی‌رغم شکل‌گیری اولیه این تیم بر اساس بازیکن بومی با پیشرفت جایگاه این تیم در بین تیم‌های فوتبال ایران و بنا به نیاز مربیان تغییرات عمده در لیست بازیکنان شکل گرفت که امروز کمترین تعداد بازیکن بومی در آن توپ می‌زنند.

اسامی بازیکنان فعلی این تیم در فصل جاری که در زیر آمده است مبین استفاده این تیم از برخی از چهره‌های برجسته سابق فوتبال ایران است.
دروازه‌بان     محمدحسین نائیجی
مدافع     وفا هخامنش
مدافع     رامتین سلیمان‌زاده
مدافع     محمد خلیلی
مدافع     مصطفی هاشمی
هافبک     حسین کریمی
هافبک     پژمان نوری
هافبک     مازیار زارع
هافبک     عباس محمدرضایی 
هافبک     امیرحسین فشنگچی
هافبک     میثم تقی‌زاده
هافبک     مهدی خیری
مهاجم     هادی خیری
مهاجم     محمد غلامی
مهاجم     حمید کاظمی
مهاجم     روح‌الله باقری
مهاجم     سید جلال رافخایی
محمد علیزاده
سعید صادقی
 
طرفداران و تماشاگران این تیم:
عموما فوتبال و باشگاه‌ها را به تماشاگران و طرفداران تیم‌ها می‌شناسند و تیم فوتبال خونه به خونه بابل نیز از این مسئله بهره فراوان می‌برد.
دربیشتر بازی‌های خانگی این تیم بیش از نیمی از ظرفیت ورزشگاه در روزهای غیر تعطیل پر می‌شود.

نکته قابل توجه آن که در صورتی که بازهای این تیم در روزهای تعطیل و مقابل رقبای سرشناس و جدی برگزار شود ورزشگاه هفتم تیر بابل جای سوزن انداختن نخواهد داشت آنچنان که منازل اطراف، دیوارها و فنس‌های پیرامون ورزشگاه مملو از جمعیت خواهد شد و این نشان از علاقه کم‌نظیر مردم ورزش دوست بابل به این تیم دارد.

علاقه‌مندان به این تیم عموما بیشتر بازی‌های خارج از خانه این تیم را پیگیری و در برخی اوقات در زمین رقبای این تیم حاضر و خونه به خونه بابل را با القاب کهکشان سبز و شیرهای مازندرانی تشویق می‌کنند.

تیم‌های پایه خونه به خونه :
این باشگاه در رده‌های نوجوانان، جوانان و امیدها تیم‌های خوبی دارد که به صورت مرتب تمرینات خود را برگزار و در مسابقات رده‌های سنی مختلف کشور شرکت می‌کنند.
از افتخارات تیم‌های پایه خونه به خونه بابل می‌توان به تیم جوانان این باشگاه اشاره کرد که در فصل ۹۳ لیگ دسته یک جوانان ایران، با قهرمانی به لیگ برتر صعود کرد.
 
نظرات برخی از کارشناسان وهواداران خونه به خونه:
علی شکری‌پور(مسئول کمیته ورزش و جوانان شورای شهر بابل): سرمایه‌گذاری در ورزش بابل با توجه همه مشکلات همیشه نتایج مثبتی برای ورزش دوستان بابل داشته و مدیران تیم خونه به خونه به درستی هدف‌گذاری کرده‌اند و حتما شاهد پیشرفت این تیم خواهیم بود و نتایج آن در سطح ورزش شهرستان بابل قابل لمس است.
مهدی بادیکناری(داور ملی فوتسال): شایستگی‌های تیم خونه به خونه بیشتر از این‌هاست امیدوارم این تیم فوتبال در کنار سایر ورزشکاران موفق بابلی به جایگاه حقیقی خود در لیگ برتر دست پیدا کند چون بابل و مردمانش ظرفیت بهترین‌ها را دارند.
رضا مقیمی(خبرنگار): باشگاه خونه به خونه بر ظرفیت ورزشی بابل افزوده و در کنار سایر ورزشکاران بابلی جایگاه این شهرستان را در کشور ارتقا داده است.
رضا چمن گلی(امیرکلا): تیم خونه به خونه باعث آبروی ورزشی بابل شده است و از مدیران این تیم سپاسگذاریم.
عادل قنبری(بابل): تیم خونه به خونه باعث پیشرفت فوتبال در بابل شده و حضور بزرگان این رشته ورزشی در شهر ما آینده فوتبال را در بابل تضمین می ‌کند.

راه‌های ارتباطی با باشگاه و تیم خونه به خونه بابل:
وضعیت کامل این تیم در http://fckhoonehbekhooneh.com سایت رسمی این باشگاه به آدرس لیگ آزادگان و اخبار باشگاه را نشان می‌دهد.

@kanon_havadaran_kh_be_khو  @khooneh_be_khoonehدرفضای مجازی نیز دو آدرس کانال ارتباطی باشگاه و هواداران این تیم است که می‌توان از اخبار این تیم مطلع شد.

در پایان این گزارش باید افزود که بسیاری از مردم و جوانان مازندران بر این باور است با تلاش بیشتر بازیکنان و مدیران تیم خونه به خونه شاهد رشد این تیم در سطح اول فوتبال کشور و سهم غیر قابل انکار آن در موفقیت‌های فوتبال مازندران خواهیم بود و امیدواریم با رویکرد مدیریت ورزشی موفق در راه فرهنگ همراه با ورزش که در ابتدای نام این باشگاه وجود دارد شاهد روزهای آفتابی برای مردم این دیار باشیم. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تاریخچه تیم فوتبال خونه به خونه بابل: , تاریخچه تیم فوتبال خونه به خونه بابل: ,
,
,
,
,
,
,
,
, ورزشگاه اختصاصی: , ورزشگاه اختصاصی: ,
,
,
,
,
,
,
, سرمربیان سابق و کنونی: , سرمربیان سابق و کنونی: ,
,
,
,
, (دی ۱۳۹۲ - آذر ۱۳۹۳), (دی ۱۳۹۲ - آذر ۱۳۹۳),
, (آذر ۱۳۹۳ - دی ۱۳۹۳), (آذر ۱۳۹۳ - دی ۱۳۹۳),
, (دی ۱۳۹۳ - بهمن ۱۳۹۳) , (دی ۱۳۹۳ - بهمن ۱۳۹۳) ,
, (تیر ۱۳۹۴ - اسفند ۱۳۹۴), (تیر ۱۳۹۴ - اسفند ۱۳۹۴),
, (فروردین ۱۳۹۵ - اردیبهشت ۱۳۹۵) , (فروردین ۱۳۹۵ - اردیبهشت ۱۳۹۵) ,
, (اردیبهشت ۱۳۹۵ - خرداد ۱۳۹۵) , (اردیبهشت ۱۳۹۵ - خرداد ۱۳۹۵) ,
, (خرداد ۱۳۹۵ - بهمن ۱۳۹۵), (خرداد ۱۳۹۵ - بهمن ۱۳۹۵),
, ( بهمن ۱۳۹۵), ( بهمن ۱۳۹۵),
,
, بازیکنان تیم خونه به خونه بابل در فصل جاری: , بازیکنان تیم خونه به خونه بابل در فصل جاری: ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, طرفداران و تماشاگران این تیم: , طرفداران و تماشاگران این تیم: ,
,
,
,
,
,
,
,
, تیم‌های پایه خونه به خونه : , تیم‌های پایه خونه به خونه : ,
,
,
,
, نظرات برخی از کارشناسان وهواداران خونه به خونه: , نظرات برخی از کارشناسان وهواداران خونه به خونه: ,
, (مسئول کمیته ورزش و جوانان شورای شهر بابل):, (مسئول کمیته ورزش و جوانان شورای شهر بابل):,
, (داور ملی فوتسال):, (داور ملی فوتسال):,
, (خبرنگار):, (خبرنگار):,
, (امیرکلا):, (امیرکلا):,
, (بابل):, (بابل):,
,
, راه‌های ارتباطی با باشگاه و تیم خونه به خونه بابل: , راه‌های ارتباطی با باشگاه و تیم خونه به خونه بابل: ,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه