اخبار داغ

پاسخ استاندار کرمانشاه به تذکر آیت الله یزدی درباره تک خوانی در جمع مسئولین دولتی؛

گزارشی که به حضرتعالی فرستاده شده با هدف اغتشاش فکری در آستانه انتخابات است/ استاندار کرمانشاه اساسا تک خوانی را منکر شد!

گزارشی که به حضرتعالی فرستاده شده با هدف اغتشاش فکری در آستانه انتخابات است/ استاندار کرمانشاه اساسا تک خوانی را منکر شد!
استاندار کرمانشاه به تذکر آیت الله یزدی درباره تک خوانی در جمع مسئولین دولتی پاسخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد،  با توجه به دغدغه های مطرح شده توسط حضرت آیت اله یزدی ریاست محترم شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم (دامت برکاتهم) در زمینه گزارشات دریافتی از برخی افراد پیرامون برگزاری یک برنامه موسیقایی در کرمانشاه، دکتر رازانی استاندار کرمانشاه جوابیه ای به منظور روشن نمودن ابعاد واقعی این موضوع خطاب به ایشان صادر کرده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

متن این جوابیه بدین شرح است:

,

 

,

"بسمه تعالی"

,

 

,

حضرت مستطاب آیت الله یزدی

,

ریاست محترم شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم( دامت برکاتهم)

,

 

,

با سلام و احترام

,

 

,

 بازگشت به نامه شماره 19934/482 مورخ 25 بهمن ماه 1395، که متن و تصویر آن پیش از وصول به استانداری از طریق رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده بود و با تقدیر از حساسیت و حس مسئولیت جنابعالی و آن نهاد مکرم برای پاسداشت ارزش های دینی، توضیحات زیر معروض می گردد :

,

 

,

1- استان کرمانشاه به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) " چهره زیبا و سینه ستبر جمهوری اسلامی ایران است." این استان با تقدیم قریب به 10 هزار شهید سرافراز در طی هشت سال دفاع مقدس و پیش و پس از آن، همواره افتخار مرزبانی از نظام جمهوری اسلامی را داشته است. بدین ترتیب در حالی که در جریان جنگ تحمیلی و حوادث پس از آن، از جمعیت کشور تقریباً به ازاء هر 400 نفر، یک نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، مردم استان کرمانشاه به ازاء هر200 نفر، یک نفر شهید برای دفاع از ایران و جمهوری اسلامی تقدیم کرده اند و بنابراین چنانچه این شاخص را ملاک سنجش فداکاری مردم قرار دهیم مردم کرمانشاه برای دفاع  از ایران و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی دقیقاً  دو برابر مردم سایر استانها فداکاری کرده اند.

,

 

,

2- بدلیل بافت دینی و انقلابی مردم و با استقرار نهادهای پاسدار ارزش های دینی از قبیل نمایندگی ولی فقیه دراستان، ائمه محترم جمعه، روحانیت معزز و حوزه های علمیه استان، تشکیلات قضایی و اطلاعاتی و امنیتی، نهادهای نظامی و انتظامی، بسیج، خانواده معظم شهدا و انجمن های اسلامی بحمدالله امور خلاف شرع مبین که موجب نگرانی حضرتعالی و مراکز دینی معزز و مکرم باشد در استان رواج ندارد و استانداری نیز با تشکیل جلسات منظم شورای تأمین استان و شهرستانها، شورای فرهنگ عمومی و سایر تدابیر، در کار تأمین نظم و امنیت و پاسداری از ارزش هاست.

,

طبق نظر وزارت محترم کشور یکی از هماهنگ ترین و فعال ترین شوراهای تأمین سراسر کشور در استان کرمانشاه تشکیل می شود و جلو گیری از نفوذ جریانات تکفیری و ضد امنیتی و فراهم آوردن امنیت کامل در استان و درکشور محصول همین تدابیر و حضور بموقع شورای تأمین و دستگاههای ذیربط است.

,

 

,

3- جلسه ای که گزارشی از آن بدون امضاء و مشخصات فرستندگان به محضر حضرتعالی ارسال شده، نه برگزاری جشن، بلکه "چهارمین کنفرانس تاریخ معماری و شهرسازی ایران" بوده که در 29 دی ماه سالجاری در کرمانشاه برگزار و در یک قسمت حداکثر پنج دقیقه ای از این برنامه علمی که بالغ بر شصت مقاله علمی در آن ارائه شده، گروهی دارای مجوز از استان به اجرای همخوانی می پردازند، طبق بررسی های صورت گرفته، صرفاً بدلیل اشکال در وسایل صوتی و بصورتی کاملاً غیر عمدی و غیر برنامه ریزی شده صدای یکی از برگزار کنندگان واضح تر از صدای دیگران بگوش رسیده است، و الا به هیچ وجه اجازه ای برای تک خوانی صورت نگرفته و اساساً برنامه تک خوانی در کار نبوده است.

,

 

,

4- در مورد این موضوع غیر عمدی که در محیطی بسته و محدود و در بمدت بسیار کوتاهی رخ داده، استانداری به برگزار کنندگان آن شدیداً تذکر داده و دستگاه برگزار کننده نیز طی اطلاعیه رسمی از مردم استان عذرخواهی نموده است(تصویر اطلاعیه  ضمیمه است).
ضمن آنکه دستگاه قضایی استان هم با احضار افراد مسئول برگزاری و اعضاء گروه همخوانی برخورد لازم با این خطای غیر عمدی و سهوی را صورت داده و در نهایت همه نهادهای مسئول در استان، اقدامی بیش از این را که ای بسا  می توانست موجبات ترویج هنجار شکنی و اشاعه منکر را فراهم آورد به صلاح ندانسته و موضوع را خاتمه یافته تلقی نموده اند.

,
,

 

,

5- ارسال گزارشی از سنخ آنچه به محضر شما ارسال شده، در حالی که نهادهای مختلف دینی و فرهنگی و قضایی و مسئول در استان حضور دارند و با موضوع برخورد داشته اند، بی تردید با هدف اغتشاش در فضای فکری، مذهبی و فرهنگی جامعه بویژه در آستانه انتخابات صورت گرفته و عملاً باعث می شود موضوعی که در جمعی محدود اتفاق افتاده و با برخورد لازم پایان پذیرفته است، مجدداً به سطح طرح در رسانه ها، بویژه رسانه های مخالف و منتقد نظام کشیده شده و دستاویز مناسبی برای دشمنان نظام فراهم آید.

,

 

,

6- در نهایت خاطر مبارک را مستحضر می دارد که استانداری کرمانشاه و شخص اینجانب و معاونین و مدیران و همکاران بر اساس اعتقادات و باورهای دینی، خود را ملتزم به قوانین و دستورات آسمانی و نورانی شرع مقدس اسلام دانسته و پاسداشت آنها را وظیفه دینی  همیشگی خود می دانیم و در التزام و پاسداشت شریعت مقدس سر سوزنی تردید بخود راه نمی دهیم.

,

 

,

اسداله رازانی

,

استاندار کرمانشاه

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه