اخبار داغ

گفتگوی صمیمی فردوس برین با نخبه بسیجی فردوسی؛

راهیابی سه طرح از نخبه فردوسی به چهارمین جشنواره جهاد گران علم وفناوری کشور

راهیابی سه طرح از نخبه فردوسی به چهارمین جشنواره جهاد گران علم وفناوری کشور
محمدرضا ارغشی نخبه بسیجی فردوسی در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با ارائه سه طرح در حوزه عمران و پدافند غیرعامل در قسمت تجاری سازی با منتخبین سایر استان ها به رقابت خواهد پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل فردوس برین، محمدرضا ارغشی نخبه بسیجی فردوسی در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که توسط سازمان بسیج علمی پژوهش و فناوری و دانشگاه ازاد واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار خواهد شد با ارائه سه طرح در حوزه عمران و پدافند غیرعامل در قسمت تجاری سازی با منتخبین سایر استان ها به رقابت خواهد پرداخت.

محمدرضا ارغشی در خصوص عناوین طرح های پذیرفته شده خود درگفتگو با فردوس برین گفت: پودرآلومینیوم فلیک که این پودراز شمش آلومینیوم خالص 99.99 درصد که در ایران تولید می شود به دست می آید ودر صورتی که تامین اعتبار صورت گیرد به راحتی می تواند بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین نماید.

وی همچنین چسب آماده مصرف بلوک سبک را از دیگر طرح های اختراع شده خود عنوان کرد وگفت: اخرین دستاورد بنده در زمینه عمران تولید چسب اماده مصرف بلوک سبک می باشد این چسب علاوه بر مقاومت زیادی در مقایسه با ملات ماسه سیمان دارد نحوه کارکردن با ان نیز بسیار راحت تر است.

این نخبه فردوسی درادامه گفت: لازم به ذکر است قیمت این چسب نسبت به ملات ماسه سیمان ارزان تر است ومیزان مصرف در هر متر مکعب بلوک 6 کیلوگرم می باشد .

محمد رضا ارغشی تولید پیکمنت سیمان رنگی به روش فرآوری خاک های معدنی را یکی دیگراز تولیدات خود عنوان کردوگفت: با فرآوری خاک های معدنی منطقه خراسان جنوبی به راحتی می توان رنگ دانه موجود در آن جدا کرد و در شرایط مخصوص به سیمان اضافه نمود و سیمان رنگی تا7نوع رنگ را تولید نمود.

نخبه بسیجی فردوسی تصریح کرد:از سه طرح فوق طرح چسب آماده مصرف بلوک سبک ماشین آلات آن طراحی و قسمتی از آن ساخته شده است که به دلیل عدم حمایت لازم پروژه راه اندازی خط تولید آن خوابیده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه از این سه طرح حمایت لازم صورت گیرد به راحتی می توان کشور را از واردات این محصولات بی نیاز نمود و در سطح منطقه فضای اشتغال پایداری را فراهم نمود.

محمد رضا ارغشی درخصوص انتظارهای نخبگان از مسئولین گفت: با اشاره به عمده مشکل مخترعین ومبتکرین عدم حمایت های لازم از آنان جهت تجاری سازی اختراعات و نوآوری هایشان می باشد.

نخبه بسیجی فردوسی ضمن گلایه از نهاد مربوط در استان گفت: نهادهای مربوطه در استان فقط اسم حمایت از مخترعین و مبتکرین را یدک می کشند،هرچند تا کنون حمایت های صورت گرفته است ولی بسیار کوچک و ناچیز می باشد بسیاری از مسئولین شهرستان به جای این که از مخترعین و مبتکرین حمایت نمایند آنها را مورد تمسخر قرار می دهند.

وی ضمن پیشنهاد به سرپرست فرمانداری فردوس گفت: به سرپرست فرمانداری فردوس پیشنهاد می کنیم که جلسه ای اختصاصی با مخترعینی می توانند فضای اشتغال را در شهرستان راه بیندازند برگزارکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردوس برین،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه