اخبار داغ

یک سوم جمعیت جهان به میکروب سل آلوده اند

یک سوم جمعیت جهان به میکروب سل آلوده اند
مسئول بیماری‌های سل و ایدز دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تقریبا یک سوم جمعیت جهان به میکروب سل آلوده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول، مسئول بیماری‌های سل و ایدز دانشگاه علوم پزشکی کاشان شامگاه چهارشنبه در کارگاه آموزشی سل که در دبیرستان پسرانه شهدای صنایع راوند برگزار شد اظهار کرد: سل یک بیماری واگیردار است که توسط میکروب سل ایجاد می شود و بعد از ورود به بدن، فرد را آلوده و بیمار می کند.

مهرداد هدایتی افزود: سل از راه قطرات ریز تنفسی که حاوی میکروب هستند منتقل می شود، یعنی هنگامی که بیمار سرفه یا عطسه می کند، میکروب از ریه خارج شده و از طریق نفس کشیدن وارد ریه فرد سالم می شود.

وی، سرفه مداوم بیش از دو هفته، بی اشتهایی، کاهش وزن، تب و تعریق شبانه را از علائم و نشانه های بیماری سل برشمرد.

هدایتی خاطر نشان کرد: دیابت، سرطان، عفونت، سیگار، سوء مصرف مواد و مصرف داروها از جمله عوامل خطر آفرین در بیماری سل است.

وی، نمونه گیری و کشت خلط، گرافی و تست پوست را از روش های تشخیص سل عنوان کرد و گفت درمان سل معمولا شش ماه و به صورت رایگان انجام می شود

مسئول بیماری‌های سل و ایدز دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تاکید کرد: مصرف سیگار و قلیان دروازه اعتیاد در ایران است و به عنوان یکی از عوامل موثر در بیماری سل می باشد.

هدایتی اذعان کرد: مصرف غذا و سبزیجات سالم، خواب کافی، ورزش، قوی نگه داشتن سیستم ایمنی از جمله عوامل موثر در پیشگیری از بیماری سل است.

کارگاه آموزشی سل توسط فرهنگسرای المهدی(عج) در دبیرستان پسرانه شهدای صنایع راوند با استقبال پرشور دانش آموزان و خانواده های آنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه