اخبار داغ

به مناسبت سالگرد عملیات خیبر صورت گرفت؛

دیدار با خانواده شهید طاهر دبیر در اردبیل

دیدار با خانواده شهید طاهر دبیر در اردبیل
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با خانواده هنرمند شهید طاهر دبیر دیدار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، سید ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این دیدار گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مدیدن خون شهداست که با  نثار خون خود راه بهتر شرافتمندانه زندگی کردن را به ما آموختند و تا ابد یاد و خاطره این دلیرمردان هیچ وقت از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

وی افزود: صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا پشتوانه محکمی برای مدیران جهت خدمت به مردم و خدمت به میهن سر فراز ایران اسلامی است.

,

عظیم دشتی مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در این دیدار گفت: شهدا و خانواده های آنان برای ما عزیز هستند و هر دیداری که با خانواده های شهدا صورت می گیرد روحیه پایداری و مقاومت در وجود مان شعله ور می شود.

,

وی در ادامه داد: بی گمان فداکاری ها و ایستادگی تحسین برانگیز رزمندگان اسلام در برابر هجوم نا جوانمردانه استکبار جهانی به مرزهای فیزیکی ایران در تاریخ و در خاطر اسنان های حق طلب و حق جو و ظلم ستیز جاوید خواهد ماند.

,

دشتی گفت: انسان های بزرگ و فرهیخته ای در خانواده متدین شهید دبیر در اردبیل پرورش یافتند که یکی از آنها نوجوان هنرمند بسیجی شهید طاهر دبیر بود که در سن 15 یالگی جان خویش را فدای مکتب اسلام و آرمان های بلند حضرت امام (ره) کرد.

,

شهید طاهر دبیر در سال 1350 در محلّه عبد ا...شاه (مهدیه ) چشم به جهان گشود. طاهر از همان زمان خرد سالی به مکتب خانه رفته و قرآن را کاملاً یاد گرفته بود.

,

این شهید به درس خواندن خیلی علاقه داشت. اوّل و دوّم  ابتدایی رادر مدرسه ابتدائی وحیدی و چهارم و پنجم ابتدایی را در مدرسه پروین مشغول به تحصیل بود. شهید طاهر دبیر مقطع تحصیلی راهنمایی را در مدرسه جعفری اسلامی با موفقیت و بانمرات عالی  پشت سر گذاشت. او در کنار تحصیل همراه با برادرش در پایگاه مقاومت مسجد میرزا علی اکبر فعالیت می کرد.

,

شهید طاهر دبیر خط خوبی داشت آموزش خطاطی ندیده بود ولی خطاطی می کرد پلاکارد شهدا را باخط زیبا می نوشت.

,

در خرداد ماه سال 65 داوطلبانه عزم سفر جنوب شد و همگام با سایر رزمندگان در عملیات کربلای 4 شرکت کرده، و در عملیات کربلای 5 بشهادت رسید و در ارامستان بهشت فاطمه اردبیل آرام گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه