اخبار داغ

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

اعتیاد ۱۰ برابری مردان نسبت به زنان/ بانوان به زندگی امیدوارتر هستند

اعتیاد ۱۰ برابری مردان نسبت به زنان/ بانوان به زندگی امیدوارتر هستند
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: طبق آمار حاصله امید به زندگی در آقایان 72.8 و در بانوان 74 سال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار نبض شهر، پیرامون هفته سلامت مردان اظهار کرد: طبق آمار حاصله امید به زندگی در آقایان 72.8 و در بانوان 74 سال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی بیان اینکه آقایان توجه کمتری به‌ سلامت خود دارند، افزود: از سال 85 در ایران هفته اول اسفندماه را به‌سلامت مردان اختصاص داده شد تا بهانه‌ای باشد تا مردان بیشتر به‌سلامت خود توجه کنند.

,

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت یادآور شد: متأسفانه در مردان میزان اعتیاد 10 برابر، میزان حوادث ترافیکی 5 برابر، حوادث سقوط 3 برابر بانوان است و همچنین صدمات ناشی از وسایل مکانیکی، بیماری‌های مزمن انسدادی، بیماری ریوی، قلبی، ایدز، آسم، سوختگی، بیماری‌های اعصاب و روان و معضلاتی همچون قتل، خشونت، خودکشی در مردان بیشتر مشاهده می‌شود.

,

مطلق با اشاره به اینکه بیماری‌های غیر واگیر در مردان بیشتر از بانوان دیده می‌شود، گفت: چاقی مفرط، کلسترول بالا، فشارخون، دیابت، عدم فعالیت فیزیکی و بیماری‌های ناشی از مصرف مواد دخانی سالیانه هزاران مرد را به کام مرگ می‌کشد.

,

وی در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت در هفته سلامت مردان خاطرنشان کرد: در ابتدای این هفته با اجرا برنامه‌هایی همچون تغذیه سالم، کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری از حوادث ترافیکی، ارتقاء فرهنگ ترافیکی، رعایت نکات ایمنی در رانندگی، ارتقاء سلامت روانی مردان، پیشگیری از استرس‌های شغلی، افسردگی و اضطراب در مردان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

,

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: در ادامه برنامه‌های در جهت کاهش میزان بیماری قلبی و عروقی، کاهش مشکلات زناشویی، ایدز، سلامت جنسی، اجتناب از رفتارهای پرخطر جنسی توسط مراقبین سلامت و مراکز بهداشتی اجرا می‌شود.

,

مطلق بابیان اینکه مردان نقش مهمی در تحکیم و حفظ بینان خانواده‌دارند، عنوان کرد: ازاین‌رو برنامه‌هایی برای بالا بردن پایبندی مردان به خانواده، کاهش میزان طلاق، افزایش ازدواج، بالا بردن روحیه فرزند پروری در روز ششم این هفته اجرایی می‌شود.

,

وی در پایان بیان کرد: متأسفانه مردان در محیط کار صدمات جبران‌ناپذیری می‌بینند که این صدمات می‌تواند زندگی فرد را تحت شعاع قرار دارد لذا در روز 7 اسفندماه در نظر داریم تا با اجرایی برنامه‌هایی آموزشی این صدمات را به حداقل برسانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه