اخبار داغ

جیب خالی کارگران واحدهای لبنی سراب 10 ماهه شد/ بیکاری بیش از 250 کارگر سرابی به علت تعطیلی واحدهای لبنی

جیب خالی کارگران واحدهای لبنی سراب 10 ماهه شد/ بیکاری بیش از 250 کارگر سرابی به علت تعطیلی واحدهای لبنی
یکی از کارگران کارخانه لبنیاتی شبنم سراب گفت: در حال حاضر عید در راه است و ما ریالی در این ایام دریافت نکردیم و در جمع ما کسانی هستند که اجاره نشین اند و بجه خردسال دارند یا در خانواده بیمار دارند, به خدا خسته شدیم و صورتمان را با سیلی سرخ میکنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, متاسفانه کارخانه های لبنیاتی شهرستان سراب با مشکلات و مسائل جدی و متعددی روبرو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

تا کنون به علت  تعطیلی سراب لبن , شبنم, کارخانه امروز و نیمه فعال بودن هنر سراب و کارخانه نود سراببیش از 250 کارگر بیکار شده اند و کارخانه های نیمه فعال نیز حقوق کارران را به درستی پرداخت نمی کنن..

,

یک مقام مسئول در  سراب بحث کمبود سرمایه در گردش و نیز تامین مواد اولیه مرغوب را از اهم مشکلات حال حاضر کارخانه های لبنی سراب دانست.

,

این روزها با نزدیک شدن به ایام عید و فشارهای اقتصادی وارد شده به سرپرستان خانوار کارگران واحدهای تولیدی و خانواده هایشان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند, مشکلاتی که بسیاری از مدیران پر مدعا حتی توان تحمل یک ماه این سختی ها را ندارند.

,

مشکلات کارگران از کارخانه سراب بافت که ۱۷ ماه هست حقوق نگرفته اند گرفته تا کارگران لبنیات شبنم سراب که ۱۰ ماه هست حقوقی نگرفته اند وضعیت و جو نامناسب حاکم بر واحدهای تولیدی ر ا نشان می دهد.

,

شهرک صنعتی سراب هم که بیشتر به یک آرامستان می ماند محلی شده برای حضور و جولان سگهای ولگرد و حدود ۴۰- ۵۰ کارگری که گه گداری به انجا رفت و امد دارند, هرچند حقوق انان نیز به موقع پرداخت نمی شود.

,

در این میان شهر سراب به عنوان قطب تولید لبنیات که باید چرخ کارخانه هایش لحظه ای متوقف نمیشد یا در توقف کامل بوده و یا به کندی می چرخد.
یکی از کارگران این کارخانه بعد از مشاهده گزارش اسفناک وضعیت کارگران سراب بافت و مرکز نگهداری گاو بومی با ارسال پیامی گفت:  کمی هم, از کارگران بیکارشده شبنم سراب بگویید که بعد از ده ماه اخراجیشان هنوز مطالباتشان مانده وبین کارگران کسانی هم بودند که بیمه بیکاری چند ماه تعلق گرفته و تمام شده ویا اینکه به خاطر اینکه درآژانس ماهی دویست سیصد تومن درآمد داشتند تا کنار پول بیمه بیکاری مخارج زندگی را بگذرانند آن هم از طرف تامین اجتماعی قطع شده .

,
,

..مگر این شغل کاذب را میتوان شغل به حساب کرد که بگویند شاغلی و مستمری راقطع کنند, این آخر سال آن مانده طلب کارگران خیلی به کارشان می آید اما کو گوش شنوا یا کسی که بفهمد .

,

الان داره عید میرسه ما پولمونو دریافت نکردیم تو جمع ما کسانی هستند که اجاره نشین اند و بجه خردسال دارند یا در خانواده مریض دارن, بخدا خسته شدیم صورتمونو با سیلی سرخ میکنیم.

,

خودتون که بهتر میدونید آب وهوا ی ما فصلیه کار هم پیدا نمیشه بخدا خسته شدیم, توروخدا به گوش مسئولین برسانید.

,

گفتنی است عدم حمایت مناسب دولت از تولید چرخ تولید را در شهرستان سراب پنچر کرده است و دست مدیران واحدهای تولیدی را خالی و به تبع ان کارگران بیکار و دست خالی شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه