اخبار داغ

سفیر سابق ایران در افغانستان:

تحریم آمریکا در صورت انتقال سفارت به بیت‌المقدس توسط کشورهای اسلامی حامی غرب/ کاخ سفید منزوی می‌شود

تحریم آمریکا در صورت انتقال سفارت به بیت‌المقدس توسط کشورهای اسلامی حامی غرب/ کاخ سفید منزوی می‌شود
سفیر سابق ایران در افغانستان گفت: آمریکا در صورت انتقال سفارت به بیت‌المقدس توسط کشورهای اسلامی حامی غرب و افکار عمومی این کشورها تحریم می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فداحسین مالکی، سفیر سابق ایران در افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان با اشاره به به طرح ممنوعیت ویزای ترامپ، اظهار کرد: تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا مشابه سایر تصمیمات عجولانه وی در طول یک ماه اخیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان ,

 

,

وی خاطر نشان کرد: طرح ممنوعیت ویزای ترامپ تمام مردم دنیا و حتی مردم آمریکا را به دنبال داشت به گونه ای که ملت آمریکا دست به شورش و اعتراض زدند و همچنین دستگاه قضایی نیز در مقابل این تصمیم ایستاد.

,

 

,

سفیر سابق ایران در افغانستان عنوان کرد: طرح ممنوعیت ویزا اقدامی خطرناک از سوی آمریکاست زیرا این کشور را بسیار منزوی خواهد کرد و این در حالی است که مهمترین سرمایه و نیروهای انسانی آمریکا از کشورهای اسلامی نظیر ایران فراهم می‌شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: طرح ممنوعیت ویزا ی ترامپ اقدامی نسنجیده بوده است که هجمه های بسیاری را از سوی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در پی داشته است از این رو پیش بینی می‌شود این تصمیم غیر کارشناسی تحقق نیابد.

,

 

,

مالکی با بیان اینکه امروز در های کاخ سفید به روی سران صهیونیست گشاده است، اضافه کرد: با وجود این ملت ها و دولت های اسلامی دست از حمایت از مردم مظلوم فلسطین برنمی دارند و شرکت سران کشورهای بزرگ اسلامی نظیر عراق، سوریه، یمن و پاکستان در کنفرانس انتفاضه فلسطین گواه بر این امر است.

,

 

,

وی شرکت سران کشورهای اسلامی در انتفاضه را نماینگر نفرت از آمریکا و رژیم صهیونیست دانست و عنوان کرد: تعطیلی سفارت خانه های کشورهای اسلامی در واشنگتن در صورت انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس این معنا را به ذهن متبادر می کند که کشورهای اسلامی در مقابل زیاده خواهی های آمریکا قد علم کرده اند.

,

 

,

سفیر سابق ایران در افغانستان بیان کرد: اگر آمریکا دست به این خطای بزرگ بزند کشورهای اسلامی بیکار نمی‌مانند و حتی افکار عمومی کشورهای اسلامی که به آمریکا چراغ سبز هم نشان می‌دهند نظیر قطر، بحرین و عمان نیز سکوت نخواهند کرد.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه تعطیلی سفارت خانه های کشورهای اسلامی در واشنگتن خسارت های بسیار زیادی را متوجه امریکا می کند، ادامه داد: دولت باید تحولات آمریکا را رصد کند و در مقابل زیاده خواهی های این کشور واکنش نشان دهد.

,

انتهای پیام/9

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه