اخبار داغ

آخرین تلاش های شیطان برای سرقت ایمان

آخرین تلاش های شیطان برای سرقت ایمان
حالتی که برای محتضر در سکرات مرگ پیش می آید، آخرین تلاشهای شیطان برای گمراه کردن انسان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجنا؛حالتی که برای محتضر در سکرات مرگ پیش می آید، آخرین تلاشهای شیطان برای گمراه کردن انسان است. شیطان که یک عمر برای از بین بردن ایمان مؤمن و گمراهی او از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، در هنگام احتضار او می داند که اگر شخص با ایمان از دنیا برود، تمام زحمتهایش به هدر رفته است. به همین سبب با تمام امکانات سعی می کند ایمان او را به سرقت ببرد. البته برای شیطان راههایی برای ورود به قلمرو باورهای انسان وجود دارد که اگر آنها مسدود باشد، هیچ گاه در تلاشش موفق نخواهد شد. آن راهها گاهی جنبه نظری دارد و از جمله ی باورها و بینشهای انسان است و گاهی جنبه عملی و گاهی جنبه خصلتهای روحی و به طور کلی عبارتند از:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجنا, :,

الف. هر نوع ضعف بینش و هر نوع انحراف در اعتقادات و هر نوع باورهای خرافی در انسان راهی برای ورود شیطان به وجود انسان و وسوسه او است. بنابراین باید تلاش کرد اعتقاد و ایمان مستدل و محکمی پیدا کرد که هرگز در آن رخنه ای برای وجود شیطان نداشته باشد. در حدیثی که از امام صادق علیه السلام در این باره نقل شده اشاره ای به این نکته است، زیرا حضرت فرموده است: شهادتین را هنگام مرگ به افراد محتضر تلقین کنید.

ب. دومین راه ورود شیطان صفات و خصلتهای نکوهیده و ناپسند است. هر یک از خصلتهای زشت از قبیل: بخل، حسد، سوء ظن به مؤمن، کبر و ... به منزله جای پایی برای شیطان است و به منزله روزنه ای برای ورود شیطان به وجود انسان.

ج. ارتکاب گناه: سومین نقطه ضعفی که شیطان را بر انسان مسلط می کند، گناه است. به ویژه اگر بر آن گناه اصرار ورزد و ارتکاب گناه برایش به صورت عادی در آمده باشد.

د. وابستگی شدید به دنیا و ذخارف آن: دیگر از راههایی که شیطان از آن وارد می شود و انسان را به گمراهی می کشاند، علاقه و دلبستگی شدید او به دنیا است. شیطان از این علاقه به عنوان نقطه ضعفی برای در اختیار گرفتن انسان بهره می گیرد. مثلاً اگر انسان به فرزند خود علاقه ی خیلی زیاد داشته باشد، طوریکه محبت او به فرزند بیش از محبت او به خدا باشد، شیطان در هنگام احتضار بر او متمثل می شود و او را تهدید می کند که یا کفر بورز یا فرزندت را تباه میکنم به اصطلاح عامیانه اورا میکشم.
روایات در این باره فراوان است.
از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود کس نیست که در آستانه مرگ قرار گیرد مگر آنکه ابلیس یکی از شیطانهای خود را موکل او کند تا او را امر به کفر کرده و در دینش او را به شک بیندازد، تا آنکه جانش خارج شود، پس هرکه مؤمن حقیقی باشد آن شیطان نمی تواند بر او غلبه پیدا کند. بنابراین هنگامی که نزد افراد محتضر از خودتان حاضر می شوید به آنها شهادتین را تلقین کنید، تا جان بسپارند.(3)

در حدیث دیگری فرمود: به آنها کلمات فرج  و شهادتین و اقرار به ائمه دوازده گانه را یکی پس از دیگری تلقین کنید.

مهدی براتیان 

انتهای پیام /

,

الف. هر نوع ضعف بینش و هر نوع انحراف در اعتقادات و هر نوع باورهای خرافی در انسان راهی برای ورود شیطان به وجود انسان و وسوسه او است. بنابراین باید تلاش کرد اعتقاد و ایمان مستدل و محکمی پیدا کرد که هرگز در آن رخنه ای برای وجود شیطان نداشته باشد. در حدیثی که از امام صادق علیه السلام در این باره نقل شده اشاره ای به این نکته است، زیرا حضرت فرموده است: شهادتین را هنگام مرگ به افراد محتضر تلقین کنید.

ب. دومین راه ورود شیطان صفات و خصلتهای نکوهیده و ناپسند است. هر یک از خصلتهای زشت از قبیل: بخل، حسد، سوء ظن به مؤمن، کبر و ... به منزله جای پایی برای شیطان است و به منزله روزنه ای برای ورود شیطان به وجود انسان.

ج. ارتکاب گناه: سومین نقطه ضعفی که شیطان را بر انسان مسلط می کند، گناه است. به ویژه اگر بر آن گناه اصرار ورزد و ارتکاب گناه برایش به صورت عادی در آمده باشد.

د. وابستگی شدید به دنیا و ذخارف آن: دیگر از راههایی که شیطان از آن وارد می شود و انسان را به گمراهی می کشاند، علاقه و دلبستگی شدید او به دنیا است. شیطان از این علاقه به عنوان نقطه ضعفی برای در اختیار گرفتن انسان بهره می گیرد. مثلاً اگر انسان به فرزند خود علاقه ی خیلی زیاد داشته باشد، طوریکه محبت او به فرزند بیش از محبت او به خدا باشد، شیطان در هنگام احتضار بر او متمثل می شود و او را تهدید می کند که یا کفر بورز یا فرزندت را تباه میکنم به اصطلاح عامیانه اورا میکشم.
روایات در این باره فراوان است.
از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود کس نیست که در آستانه مرگ قرار گیرد مگر آنکه ابلیس یکی از شیطانهای خود را موکل او کند تا او را امر به کفر کرده و در دینش او را به شک بیندازد، تا آنکه جانش خارج شود، پس هرکه مؤمن حقیقی باشد آن شیطان نمی تواند بر او غلبه پیدا کند. بنابراین هنگامی که نزد افراد محتضر از خودتان حاضر می شوید به آنها شهادتین را تلقین کنید، تا جان بسپارند.(3)

در حدیث دیگری فرمود: به آنها کلمات فرج  و شهادتین و اقرار به ائمه دوازده گانه را یکی پس از دیگری تلقین کنید.

مهدی براتیان 

انتهای پیام /

,

الف. هر نوع ضعف بینش و هر نوع انحراف در اعتقادات و هر نوع باورهای خرافی در انسان راهی برای ورود شیطان به وجود انسان و وسوسه او است. بنابراین باید تلاش کرد اعتقاد و ایمان مستدل و محکمی پیدا کرد که هرگز در آن رخنه ای برای وجود شیطان نداشته باشد. در حدیثی که از امام صادق علیه السلام در این باره نقل شده اشاره ای به این نکته است، زیرا حضرت فرموده است: شهادتین را هنگام مرگ به افراد محتضر تلقین کنید.

ب. دومین راه ورود شیطان صفات و خصلتهای نکوهیده و ناپسند است. هر یک از خصلتهای زشت از قبیل: بخل، حسد، سوء ظن به مؤمن، کبر و ... به منزله جای پایی برای شیطان است و به منزله روزنه ای برای ورود شیطان به وجود انسان.

ج. ارتکاب گناه: سومین نقطه ضعفی که شیطان را بر انسان مسلط می کند، گناه است. به ویژه اگر بر آن گناه اصرار ورزد و ارتکاب گناه برایش به صورت عادی در آمده باشد.

د. وابستگی شدید به دنیا و ذخارف آن: دیگر از راههایی که شیطان از آن وارد می شود و انسان را به گمراهی می کشاند، علاقه و دلبستگی شدید او به دنیا است. شیطان از این علاقه به عنوان نقطه ضعفی برای در اختیار گرفتن انسان بهره می گیرد. مثلاً اگر انسان به فرزند خود علاقه ی خیلی زیاد داشته باشد، طوریکه محبت او به فرزند بیش از محبت او به خدا باشد، شیطان در هنگام احتضار بر او متمثل می شود و او را تهدید می کند که یا کفر بورز یا فرزندت را تباه میکنم به اصطلاح عامیانه اورا میکشم.
روایات در این باره فراوان است.
از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود کس نیست که در آستانه مرگ قرار گیرد مگر آنکه ابلیس یکی از شیطانهای خود را موکل او کند تا او را امر به کفر کرده و در دینش او را به شک بیندازد، تا آنکه جانش خارج شود، پس هرکه مؤمن حقیقی باشد آن شیطان نمی تواند بر او غلبه پیدا کند. بنابراین هنگامی که نزد افراد محتضر از خودتان حاضر می شوید به آنها شهادتین را تلقین کنید، تا جان بسپارند.(3)

,
,
, .,
,
, .,
,
, . , .,
, .,
,

در حدیث دیگری فرمود: به آنها کلمات فرج  و شهادتین و اقرار به ائمه دوازده گانه را یکی پس از دیگری تلقین کنید.

, در حدیث دیگری فرمود: به آنها کلمات فرج  و شهادتین و اقرار به ائمه دوازده گانه را یکی پس از دیگری تلقین کنید.,

مهدی براتیان 

,

انتهای پیام /

, انتهای پیام / ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه