اخبار داغ

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرقبه شاندیز:

تذکر لسانی بدون ایجاد زیرساخت فرهنگی تأثیرگذار نیست/همه در حیطه فعالیت خود مسئول هستند

تذکر لسانی بدون ایجاد زیرساخت فرهنگی تأثیرگذار نیست/همه در حیطه فعالیت خود مسئول هستند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی طرقبه شاندیز با اعلام ابلاغ وظایف کمیته ها و دستگاه ها در هفته آینده تأکید کرد: حساسیت همگانی برای این موضوع باید ایجاد شود چراکه همه در حیطه فعالیت خود مسئولیت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طرقبه شاندیز در گفتگو با طرقبه‌نیوز، با بیان اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی و وظیفه همگانی است و تنها منحصر در برخی از موارد معروفات و منکرات خاص مانند نماز و بی‌حجابی نمی شود اظهار کرد: این امر شامل تمام جوانب زندگی روزمره دنیوی و اخروی انسان می شود و آنچه باید و نبایدها برای سعادت و شقاوت می باشد، در این فریضه الهی گنجانده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه‌نیوز,

 

,

وی امر به معروف و نهی از منکر را برای سعادت بشری در زندگی دنیا و اخرت دانست و افزود: سعی خواهیم کرد جنبه عمومی و فراگیر آن را در نظر می گیریم و باتوجه به آن چیزی که در قرآن نیز مورد تأکید قرار گرفته قصد گسترش معروفات را خواهیم داشت و در کنار آن منکرات را هم متذکر می شویم.

,

 

,

حجت الاسلام کریمی ضمن تأکید بر تذکر لسانی همگانی به عنوان یکی از مهم ترین سرفصل‌های ستاد تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی در این راستا، با تشکیل ستاد کمیته‌های قرآنی، فرهنگی، ورزشی و سایر آنها سعی خواهند کرد به صورت غیرمستقیم با بسترسازی فرهنگی، این فریضه الهی را اجرایی کنند تا موجب جذب مخاطبین به معروفات شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه سطح اولیه در این امر برنامه ریزی و بسترسازی فرهنگی معروفات است و تذکر لسانی در گام‌های بعدی قرار دارد گفت: در ابتدا بسترسازی و فرهنگ‌سازی اجتماعی در اولویت است و قطعا تذکر لسانی بدون درنظرگرفتن  زیرساخت های فرهنگی تأثیرگذار نیست؛ به عنوان مثال برای تشویق مردم به نماز باید در اماکن عمومی نمازخانه وجود داشته باشد و لذا بسترسازی امر به معروف و ترغیب به آن اهمیت دارد.

,

 

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی طرقبه شاندیز با اعلام ابلاغ وظایف کمیته ها و دستگاه ها در هفته آینده تأکید کرد: حساسیت همگانی برای این موضوع باید ایجاد شود و همه در حیطه فعالیت خود مسئولیت دارند، حتی در فعالیت های عمرانی اگر دارای پیوست فرهنگی باشد خود این فعالیت گسترش معروفات است.

,

 

,

حجت الاسلام کریمی با اشاره به تعطیلات نوروز و ورود مسافران به مناطق یلاقی شهرستان اظهار کرد: در شهرستان طرقبه شاندیز باید در دو محور فرهنگ‌سازی برای بومیان و ساکنان شهرستان، مساجد و کانون های فرهنگی و همچنین مسافران نیز گسترش این فریضه را در نظر داشته باشیم و مناسب همان گردشگر در محدوده گردشگری فعالیت ها صورت پذیرد لذا حضور مدیران مناطق گردشگری شهرستان نیز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نقش بسزایی دارد .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه