اخبار داغ

رسانه و قدرت طلبی

رسانه و قدرت طلبی
ستفاده از رسانه برای حمایت از افراد مورد نظر یا طرد و حمله به افرادی دیگر و استفاده ی ابزاری از رسانه برای رسیدن به اهداف مورد نظر توسط اصحاب رسانه یکی از معضلات جدی در دنیای امروز رسانه‌ها است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زیتون خبر، مجید سمیعی سیبنی از فعالین رسانه ای رودبار، در یادداشتی می نویسد:
 رسانه ها همواره توانسته اند در عرصه های مختلف حضور یابند و به قول معروف خودی نشان دهند.
بیان مشکلات، پیگیری مطالبات مردم و ورود به مسائل مختلف روز در جهت بهبود اوضاع جامعه یکی از مهمترین اهدافی است که رسانه ها آن را دنبال می کنند که البته شهرستان ما نیز از این موضوع مستثنی نیست و رسانه های شهرستان در مسائل مختلف شهرستان حضور فعال دارند.
اما امروز موضوع قابل توجه این است که برخی از رسانه ها به ابزاری برای قدرت طلبی تبدیل شده اند. استفاده از رسانه برای حمایت از افراد مورد نظر یا طرد و حمله به افرادی دیگر و استفاده ی ابزاری از رسانه برای رسیدن به اهداف مورد نظر توسط اصحاب رسانه یکی از معضلات جدی در دنیای امروز رسانه‌ها است تا آنجا که حتی استفاده از رسانه در برنامه ریزی برخی اصحاب رسانه برای رسیدن به قدرت در آینده نیز جای دارد.
رسانه هایی که حکم پله های ترقی برای افراد را دارند و گاها دیده ایم که برخی اصحاب رسانه با دنبال کردن برخی اهداف سیاسی و حمایتهای خود به مقاصد و جایگاه های بالاتر رسیده اند و امروز در بسیاری از تصمیم گیری های گروه مورد حمایت حضور فعال دارند.
در واقع از دید این افراد تمامی مشکلات، موانع و بن بست های پیش رو را می توان با استفاده‌ی ابزاری از رسانه حل وفصل کرد و از پیش رو برداشت، اینجاست که رسانه حکم یک کلید برای اهداف و گروه های سیاسی را دارد.
تعریف و تمجید، نقد و تیترهای آن چنانی و تمام تحلیلهای یک طرفه و ... فقط برای رسیدن به یک هدف است و آن "قدرت" است قدرت طلبی برخی اصحاب رسانه که در انتخابات پیش رو نیز شاهد آن خواهیم بود.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون خبر,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه