اخبار داغ

گزارش؛

بازار کم رمقِ خرید عید/ گلایه هشترودی ها از گرانی و نبود تنوع کالا در بازار/ انتقاد بازاریان از عادت هشترودی ها به خرید از شهرهای دیگر

بازار کم رمقِ خرید عید/ گلایه هشترودی ها از گرانی و نبود تنوع کالا در بازار/ انتقاد بازاریان از عادت هشترودی ها به خرید از شهرهای دیگر
این روزها با نزدیک شدن به عید نوروز جوش و خروش مردم برای خرید بیشتر دیده می شود که در این بین امسال هم چون سال های گذشته گرانی سهم مردم از بازار عید است تا تنها قشر خاصی از جامعه تنها خریداران بازار گرانی عید باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار اجتماعی پیک هشترود، روزها و شب‌هایی که خیابان‌ها شاهد حضور خانواده‌هایی هستند که برای نو شدن قدم به آن گذاشته‌اند اما این شوق برای تغییر و نو شدن، با دیدن قیمت‌ کالا و اجناس شب عید، مانند لبخند تلخی بر روی لب‌ها خشک می‌شود و ترافیک و راهبندان به جای کالاهای مورد نیاز در سبد خالی خرید خانواده‌ها قرار می‌گیرد و این قصه پر غصه خریدهای نوروزی هر سال تکرار می‌شود و هیچکس از چرایی‌اش خبر ندارد، حتی مغازه‌داران، حتی بازاری‌ها، حتی مسئولان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک هشترود,

 

,

تب‌وتاب خرید کردن این روزها به اوج خود رسیده که در این میان کودکان شور و شوق خاصی را برای عید و خرید لباس‌های نو دارند. کودکانی که بالا و پایین می‌پرند و به پدر و مادر رنگ لباس‌های موردنظر را پیشنهاد می‌دهند، شادی و بوی عید را می‌توان در چشمان این کودکان احساس کرد.

,

 

,

با این حال این روزها با نزدیک شدن به عید نوروز جوش و خروش مردم برای خرید بیشتر دیده می شود که در این بین امسال هم چون سال های گذشته گرانی سهم مردم از بازار عید است تا تنها قشر خاصی از جامعه تنها خریداران بازار گرانی عید باشند.

,

 

,

کانال تلگرامی پیک هشترود برای برسی این موضوه نظرسنجی با عنوان “دلیل عدم استقبال هشترودی ها از بازا این شهرستان برای خرید عید چیست” را برگزار کرد که نتایج جالبی تاکنون بدست آمده است.

, کانال تلگرامی پیک هشترود,

 

,

بر اساس این نظرسنجی تاکنون ۷۲ درصد مردم به گرانی کالا در شهر رای داده اند، ۱۷ درصد به عدم تنوع کالا در بازار و ۱۲ درصد نیز به عادت مردم به خرید از شهرهای دیگر رای داده اند.

,

 

,

 

,

, , ,

 

,

تنوع کالاها کم و قیمت ها بالا است

,

 

,

خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع به بازار هشترود مراجعه کرد. یکی از همشهریان هشترودی در گفت و گو با خبرنگار پیک هشترود گفت: تنوع کالاها در محلات زیاد نبوده و امکان انتخاب مناسب برای مشتری فراهم نیست.

, پیک هشترود,

 

,

 

,

وی افزود: اکثر کالاهایی نیز که در شهر وجود دارند، تفاوت قیمت قابل توجهی با کالاهای مشابه در خارج از شهر دارند و همین عامل سبب شده تا خرید همشهریان به شهرهای همجوار هدایت شود.

,

 

,

 

,

این شهروند هشترودی اضافه کرد: وقتی برخی از فروشندگان اجناس خودشان را گاهی دو برابر فروشندگان دیگر شهرهای استان می فروشند چاره چیست؟ هیچ کس بنزین مفت نمی زنه یا جان خودش را از سر راه بدست نیاورده که راهی شهر دیگه بشه، فقط تفاوت قیمت هاست که باعث این مسافرت میشود.

,

 

,

 

,

عادت شهروندان به خرید از شهرهای دیگر

,

 
یکی از فروشندگان هشترودی نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اینکه میگین قیمتها نسبت به شهرهای دیگه گران هست اصلا درست نیست مردم شهر ما عادت کردن به خرید از تبریز و شهرهای دیگه وگرنه شما که میگین تبریز ارزون تر بیاین مغازه من فاکتور رو بزارم جلوتون با سودی که خود بازرگانی گفته بدم بهتون شمایی که میگی تبریز و میانه و مراغه ارزون هستن بله درست ولی جنسایه که میخرین اصلا از جنسشون سر در میارین الان من خودم جنسی دارم که ۱۵۰۰۰تومن میدم و جنسی دارم که ۱۵۰۰۰۰تومن میدم بنظرشما اینا باهم فرق ندارند.  فقط اینم بگم مردم ما عادت کردن به خرید از تبریز و خرید از تبریز رو یک نوع افتخار میدانند.

,
, ما,

 

,

لزوم تعامل کسبه و مشتریان جهت رونق بازار

,

به هر حال، بازار شب عید در هشترود، این روزها حال و هوای عید به خود نگرفته است، زیرا رونقی را در خود نمی‌بیند و عملاً فروش و رونق تفاوتی با ماه‌های قبل در این شهر ندارد. حتی اگر این روزها به‌خصوص عصرها، سری به بازار شهر بیندازید از شور و نشاط آخر سال و خریدهای نوروزی خبری نیست و روند وضعیت بازار با ماه‌های قبل هیچ تفاوتی ندارد.

,

 

,

آنچه که مسلم است تعادل در قیمت میسر نمی شود مگر با اراده و همکاری کسبه و مشتریان؛ به نحوی که کسبه به حقوق مشتریان احترام بگذارند و مشتریان نیز حقوق کسبه را محترم بدارند و در سایه تعامل و همکاری بتوانند رونق اقتصادی را به شهر هشترود بازگردانند.

,

 

,

حال با توجه به آنکه تنها ۲۶ روز به نوروز باستانی زمان باقی است از مسئولان تنظیم بازار انتظار می رود که با نظارت و مدیریت منسجم کام مردم را به این همه گرانی تلخ نکنند.

,

 

,

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه