اخبار داغ

معصومه ابتکار در گفت و گو با قم فردا:

امیدواریم با بارندگی های کوهرنگ زاینده رود همچنان زنده بماند

امیدواریم با بارندگی های کوهرنگ زاینده رود همچنان زنده بماند
رئیس سازمان محیط زیست گفت: امیدواریم با بارندگی هایی که در چهار محال رخ می دهد جاری شدن آب در سرچشمه های کوهرنگ همچنان استمرار داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه ابتکار در گفت و گو با خبرنگار قم فردا، درباره شرایطی که در اصفهان و زاینده رود حاکم است، اظهار داشت: امیدواریم با بارندگی هایی که در چهار محال رخ می دهد جاری شدن آب در سرچشمه های کوهرنگ همچنان استمرار داشته باشد تا زاینده رود همچنان جاری باشد، کشاورزی در کنار بارندگی ها باید اصلاح شود تا با کنترل کردن مصارف شهری و کشاورزی از آب بهینه استفاده بشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

 

,

وی در رابطه با وضعیت اسف بار قم رود گفت: بحث تامین حقابه های رودخانه ها و تالاب ها بسیار امری حیاتی و مهم است، تصمیمی که در شورای عالی آب به تصویب رسیده است که بر اساس آن برای این حقابه ها برنامه ریزی های خوبی اتخاذ شده ولی با سیاست های قبلی مثل سد سازی ها در تقابل هم قرار گرفته است و ما با این مشکل مواجه هستیم.

,

 

,

رئیس سازمان محیط زیست ابراز داشت: مصارفی که امروز وجود دارد که حذف آن امکان پذیر نیست، مضاف بر اینها کاهش بارندگی و تشدید دما مشکلات عدیده ای را درست کرده ولی با تلاشی که با همکاری سازمان مخیط زیست و وزارت نیرو و جهاد کشاورزی درحال انجام است مصارف را تاحدودی مدیریت و اصلاح کردیم .

,

 

,

ابتکار درباره حوض سلطان نیز گفت: بحث توجه به تالاب ها در سازمان محیط زیست و وزارت نیرو مطرح بوده و تلاشمان بر این بوده که اتفاقات خوبی برای طبیعت و آب بیافتد ولی اینکه حقابه تالاب ها تامین شود و به خشکی نرسد جزء برنامه های سازمان است تا کانون گرد و غبار نشود.

,

انهای پیام/ف

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه