اخبار داغ

کسی که نامش با «یوسف و زلیخا» عجین شده است؛

سلحشور یک منتقد تند و تیز به سینمای فاسد غرب بود/تقدیری از جنس انقلابی گری

سلحشور یک منتقد تند و تیز به سینمای فاسد غرب بود/تقدیری از جنس انقلابی گری
در واقع سلحشور را باید یک منتقد تند و تیز به سینمای فاسد غرب دانست. سینمایی که حالا رگه هایی از آن نیز سینمای ایران به چشم آمده و فضای آن را تحت تاثیر قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گوهرشادنیوز، کمتر کسی است که او را نشناسد. نیازی نیست که سینه چاک سینما باشی یا برای دیدن فیلم های جشنواره فیلم فجر ساعت ها در صف سینما بایستی تا او را بشناسی، فقط کافی است «یوسف پیامبر» را دیده باشی. نامش با «یوسف و زلیخا» عجین شده است. با شنیدن تعبیراتی نظیر پیراهن یوسف، زلیخا از هوس تا عشق، صبر ایوب و … همه و همه، پس از یک داستان قرآنی، بی شک نام «فرج الله سلحشور» در ذهن نقش می بندد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز، ,

 

,

در آستانه سالروز فوت فرج الله سلحشور بر آن شدیم تا قدری بیشتر او را بشناسیم به همین دلیل در ادامه گذری کوتاه بر زندگی وی می اندازیم.

,

فرج الله سلحشور در سال 1331 در شهرستان قزوین متولد شد وی بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده و کارگردان ایرانی است. این کارگردان نام آشنای ایران فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم توبه نصوح 1361 به کارگردانی محسن مخملباف آغاز کرد.

,

سلحشور در سال‌های اخیر کارگردانی مجموعه‌های تلوزیونی تاریخی-مذهبی چون ایوب پیامبر، اصحاب کهف و یوسف پیامبر را برای صداوسیمای جمهوری اسلامی بر عهده داشته است.

,

تقدیر مقام معظم رهبری از سریال یوسف پیامبر(ع)

, تقدیر مقام معظم رهبری از سریال یوسف پیامبر(ع), تقدیر مقام معظم رهبری از سریال یوسف پیامبر(ع),
مقام معظم رهبری سریال یوسف پیامبر(ع) را شروعی برای کارهای هنری خلاقانه با پردازش داستانی قوی در مجموعه هنر انقلابی معرفی کردند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، و همچنین هنرمندان باید در این زمینه بیش از پیش سرمایه گذاری کنند.
,
ایشان معتقدند در دنیای کنونی هنر و سینما، معمولاً برای جذب مخاطب، از برخی مسائل از جمله جاذبه های جنسی استفاده می شود اما در این سریال که بسیار پرمخاطب و مورد رضایت بینندگان در ایران و سایر کشورها هم بود، برخلاف غالب فیلم ها و مجموعه های نمایشی، محور داستان عصمت و پاکدامنی است.
,
تقدیر رهبر انقلاب از فرج الله سلحشور
, تقدیر رهبر انقلاب از فرج الله سلحشور, تقدیر رهبر انقلاب از فرج الله سلحشور,
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دستندرکاران این فیلم تاریخی از تلاشهای فرج الله سلحشور کارگردان مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر(ع) تقدیر کرده و فرمودند: همه عوامل این مجموعه با ارزش و برجسته، در پیشگاه خداوند مأجور هستند. البته برخی ایرادهایی هم که به این مجموعه گرفته شد، یا صحیح نبود و یا آنقدر اهمیت نداشت که بخواهد به این کار بزرگ، خدشه ای وارد کند.
,
 
,
 
,
سلحشور یک منتقد تند و تیز به سینمای فاسد غرب بود
, سلحشور یک منتقد تند و تیز به سینمای فاسد غرب بود, سلحشور یک منتقد تند و تیز به سینمای فاسد غرب بود,

در واقع سلحشور را باید یک منتقد تند و تیز به سینمای فاسد غرب دانست. سینمایی که حالا رگه هایی از آن نیز سینمای ایران به چشم آمده و فضای آن را تحت تاثیر قرار داده است.

,

سرانجام پروژه ناتمام موسی (ع)

, سرانجام پروژه ناتمام موسی (ع), سرانجام پروژه ناتمام موسی (ع),
او که به خوبی توانست یک تصویر خوب از یوسف پیامبر را به جهان مخابره کند،  در صدد بود  تا موسی واقعی را به دنیا بشناساند. موسایی که در آغوش فرعون پرورش یافت و سرانجام در مقابل او هم ایستاد. اما تاریخ تحریف شده است و همین تحریف دغدغه امروز سلحشور بود . او می خواست موسی‌ای را به دنیا بشناساند که در قرآن آمده نه موسی‌ای که ساخته دست برخی سودجویان است.
,
 
,  ,

بعد از فوت سلحشور ساخت این سریال ناتمام به جمال شورجه کارگردان نام آشنای دیگر ایران واگذار شد وی در گفتگویی در آغاز سال 1395 درباره چگونگی ساخت سریال حضرت موسی(ع) گفته است: امیدوارم که بتوانیم میراث سلحشور را حفظ کنیم. من پیش از این چند پروژه بزرگ از صفر تا صد با ایشان همکاری داشته‌ام و امیدوارم بتوانیم کار را با همان ادبیات و استایل و سبک نگاه دنبال کنیم.

,

 

,

شورجه در ادامه صحبتهایش تأکید کرده بود: تمام فیلمنامه سریال که ابعاد جهانی دارد، مبتنی بر آیات، روایات، قران و تفسیر المیزان نوشته شده و در همین راستا با قرآن پژوهانی نظیر حاج مهدی طائب و دکتر میرباقری مشورت شده که اشراف کاملی بر کار دارند.

,

نظر برخی هنرمندان درباره مرحوم فرج الله سلحشور

, نظر برخی هنرمندان درباره مرحوم فرج الله سلحشور, نظر برخی هنرمندان درباره مرحوم فرج الله سلحشور,

پروانه معصومی بازیگر بزرگ سینما و تلویزیون در یاداشتی به توصیف مرحوم سلحشور پرداخته و می نویسد: سلحشور به معنای واقعی کلمه یک مسلمان واقعی بودند. خداوند ایشان را رحمت کند؛ چرا که هرگز دروغ نمیگفتند. غیبت نمیکردند. هرگز به یاد ندارم که در دورهمی‌ها و نشست‌ها و جلساتی که با این مرحوم مغفور داشتم، ایشان از کسی بد گفته و یا پشت سر کسی از هنرمندان و یا مردم عادی حرفی بزند.

, پروانه معصومی,

جعفر دهقان دیگر بازیگر سینما و تلویزیون درگفتگویی که بعد از فوت سلحور با میزان داشته درباره وی می گوید: فرج الله سحلشور به واقع حیف شد و من از شنیدن این خبر ناراحت شدم او مرد بزرگی بود و همیشه در زمینه سینمای دینی ،سالم و سینمایی که عاری از هرگونه مسائل حاشیه ای باشد،بسیار تلاش می کرد.

, جعفر دهقان,

لیلا بلوکات بازیگر تلویزیون که تجربه همکاری با مرحوم فرج الله سلحشور را در سیرال یوف پیامبر دارد در صفحه اینستاگرام خود می نویسد: انالله و انا الیه راجعون فرج الله سلحشور کارگردان سریال پر مخاطب «یوسف پیامبر» امروز صبح زود فوت شدند تسلیت می گم به عنوان بازیگر سریال یوسف پیامبر به خانواده ایشون .

, لیلا بلوکات, انالله و انا الیه راجعون فرج الله سلحشور کارگردان سریال پر مخاطب «یوسف پیامبر» امروز صبح زود فوت شدند تسلیت می گم به عنوان بازیگر سریال یوسف پیامبر به خانواده ایشون .,

و اما کتایون ریاحی بازیگر محبوب سینما و تلوزیون درباره مرحوم سلحشور در برنامه خندوانه گفت: سلحشور انسان نیکی بود و آن موقع که من با ایشان کار می‌کردم، حس امنیت بسیاری داشتم و دلایل زیادی برای نیک شمردن او دارم.

, کتایون ریاحی,

 

,

بازیگران و هنرمندان بسیاری بعد از فوت فرج الله سلحشور را تسلیت گفتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه