اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل:

بهره‌برداری از نخستین اقامتگاه بوم‌گردی علی‌آباد/ تقویت زیرساخت‌های گردشگری با توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی

بهره‌برداری از نخستین اقامتگاه بوم‌گردی علی‌آباد/ تقویت زیرساخت‌های گردشگری با توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی
جواد صدیقیان گفت: اقامتگاه بوم‌گردی خانه تاریخی عمارت علی‌آباد در حال حاضر با چهار اتاق، ظرفیت پذیرایی ۳۰ گردشگر را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خطب شکن، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل صبح امروز در جمع خبرنگاران، از صدور پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی عمارت علی آباد خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,
جواد صدیقیان با بیان این که این مجوز در تاریخ 28 بهمن 95 صادر شده است اظهار کرد: اقامتگاه بوم‌گردی خانه تاریخی عمارت علی آباد سومین اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل است.
,
 
,
وی روستای علی آباد را روستای هدف گردشگری معرفی کرد و گفت: این اقامتگاه نخستین اقامتگاه بوم گردی در این روستا به شمار می رود.
,
 
,
صدیقیان با اشاره به این که در طرح توسعه این اقامتگاه 3 اتاق دیگر به منظور ایجاد سفره‌خانه سنتی، نمایشگاه صنایع دستی و اقامتی احداث خواهد شد اذعان کرد: اقامتگاه بوم‌گردی علی آباد با سرمایه گذارى شرکت گردشگری سوگل نوش آباد و با مدیریت خانوادگی رحمت الله مکاری‌زاده راه اندازی شده است.
,
 
,
وی بهره برداری از اقامت‌گاه های بوم‌گردی را گام موثری برای تقویت زیرساخت های بخش گردشگری دانست و اضافه کرد: این اقامتگاه در حال حاضر با چهار اتاق، ظرفیت پذیرایی 30 گردشگر را دارد.
,
 
,
بر اساس اعلام رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان، با آغاز به کار این اقامتگاه برای پنج نفر به صورت مستقیم و  سه نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
,
 
,
خانه تاریخی عمارت علی آباد یکی از زیباترین اثرهای فرهنگی-تاریخی شهرستان آران و بیدگل است. این خانه تاریخی در اوایل دوره قاجار منطبق با اصول معماری سنتی مناطق کویری، در زمینی به مساحت تقریبی 2000 متر مربع احداث شده است.
,
 
,
این مجموعه که مشتمل بر سه قسمت خانه، آب انبار و مطبخ است در تاریخ 11 مرداد 84 به شماره 12336 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه