اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان یزد:

عضویت ۲۰۰ بانوی مهندس در سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان یزد/ باید نقش واقعی زنان در اقتصاد شناسانده شود

عضویت ۲۰۰ بانوی مهندس در سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان یزد/ باید نقش واقعی زنان در اقتصاد شناسانده شود
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان یزد با بیان اینکه باید در قوانین مرتبط با نقش بانوان در اقتصاد بازنگری صورت گیرد، گفت: در فرهنگ ما زنان نقش کلیدی در اقتصاد دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدبانو؛ حسن بلندیان در گفتگو با خبرنگار یزدبانو با بیان اینکه خداوند اولین مهندس است، تصریح کرد: مهندسی تلفیقی از دانش، خلاقیت و هنر بوده و اگر کسی بتواند این سه مقوله را باهم ترکیب کند، مهندس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدبانو, یزدبانو ,

بلندیان با بیان اینکه باید به مقوله نخبگان و به‌ویژه در بخش زنان بیشتر توجه داشت چراکه آینده کشور از سوی نخبگان تعیین می‌شود، خاطر نشان کرد: نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی، نقشی اساسی و کلیدی است؛ زن مادر خانواده بوده و در کانون خانواده است که باید فرزندان به‌گونه‌ای تربیت شوند که فردا کارآفرین، مهندس، نخبه و در نهایت آینده‌ساز کشور به بار بیایند.

,

وی با بیان اینکه جایگاه واقعی زنان در زمینه اقتصاد روشن نشده است، گفت: قوانینی در حوزه بانوان و اقتصاد وجود دارد که باید بازنگری شود و همچنین باید قوانینی متناسب وضع شود.

,

بلندیان بابیان اینکه باید حدومرزهای حضور زن در بازار کار تعریف شود، اذعان کرد: متأسفانه خود بانوان آن‌طور که باید به نقششان در حوزه اقتصاد مقاومتی آگاه نیستند و البته این بستر هم به‌طور شایسته فراهم نشده است.

,

وی با اشاره بر لزوم شناخته شدن جایگاه واقعی زنان در اقتصاد، ادامه داد: مراجعه به اسناد معرفتی، شرعی و اسلامی و از طرفی پیشینه تاریخی که از حضور و فعالیت زنان در حوزه اقتصادی، حکایت از آن دارد که در فرهنگ ما حضور فعال زنان در زمینه‌های مختلف اقتصادی تعریف شده است.

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان یزد تصریح کرد: توانمندی زنان یزدی همیشه ثابت شده است؛ باید چگونگی ایفای نقش مادری، همسری و در کنار آن انجام نقشی سازنده در حوزه صنعت و اقتصاد مقاومتی به‌طور شایسته شناخته شود.

,

انتهای پیام/ش

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه